Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 404 | ||||
Ders Adı İngilizce | Maritime Commercial Law | ||||
Ders Adı Türkçe | Deniz Ticaret Hukuku | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 90 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrencilerin deniz ticaret hukukunun temel kavramlarına ve deniz ticareti sözleşmelerinin genel esaslarına hakim olması. | ||||
Ders Açıklaması | Deniz Ticaret hukukundaki temel kavramlar, gemi ve gemi sicili, deniz ticareti sözleşmeleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Deniz ticaret hukukunun konusunu anlar. 2) Gemi ve ilgili kavramları bilir, gemi sicilini tanır. 3) Deniz ticaret sözleşmelerinin hükümleri hakkında genel bilgi sahibi olur ve taşıyanın sorumluluğunu kavrar. 4) Deniz ticareti sözleşmelerini ayırt eder. 5) Çatma ve müşterek avarya kavramlarını ve uygulamasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Sınav |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Sınav |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Sınav |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | S | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | MELTEM DENİZ GÜNER ÖZBEK |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MELTEM DENİZ GÜNER ÖZBEK |
Hafta | Konu |
1) | Gemi kavramı ve tabi olduğu hükümler, Geminin özellikleri ve milliyeti, gemi mülkiyeti |
2) | Gemi sicili, yapı sicili, Türk Uluslararası Gemi Sicili |
3) | Donatan kavramı, gemi işletme müteahhidi, donatanın sorumluluğu, |
4) | donatanın sorumluluğunun sınırlandırılmasına dair 1976 Londra Konvansiyonu |
5) | Gemi Kira Sözleşmesi, Çarter Sözleşmeleri |
6) | Navlun Sözleşmesi |
7) | Vize sınavı |
8) | Denizaşırı satış̧ sözleşmeleri (CIF, FOB, C&F, FAS), |
9) | Denizde Taşıma Senetleri |
10) | Taşıyanın sorumluluğu |
11) | Taşıyanın hakları |
12) | Deniz kazaları, müşterek avarya ve çatma, kurtarma ve yardım |
13) | Gemi alacaklısı hakkı |
14) | Deniz yoluyla yolcu taşıma sözleşmesi |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Kender / Çetingil, Deniz Ticareti Hukuku, Yazıcıoğlu, Emine, (Filiz Kitabevi: 2020) Bülent SÖZER, Deniz Ticareti Hukuku Kaner Deniz, İnci, Deniz Ticareti Hukuku I-II (Filiz Kitabevi: 2021) - Atamer, Kerim, Deniz Ticareti Hukuku I, (On İki Levha: 2017), 1.Bası - Sözer, Bülent, Deniz Ticareti Hukuku, I, (Vedat Kitapçılık: 2022), - Sözer, Bülent, Deniz Ticareti Hukuku II, (Vedat Kitapçılık: 2016) *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı, Pratik çalışma, Flipped Classroom Uygulaması | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozbekm@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 90 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.6 | ||||||
AKTS | 4 |