Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 404 | ||||
Course Title in English | Maritime Commercial Law | ||||
Course Title in Turkish | Deniz Ticaret Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 90 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Students will be able to master the basic concepts of maritime law and the general principles of maritime commercial contracts. | ||||
Course Description | Basic concepts of maritime commercial law, ships and register of ships, maritime contracts. | ||||
Course Description in Turkish | Deniz Ticaret hukukundaki temel kavramlar, gemi ve gemi sicili, deniz ticareti sözleşmeleri. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Deniz ticaret hukukunun konusunu anlar. 2) Gemi ve ilgili kavramları bilir, gemi sicilini tanır. 3) Deniz ticaret sözleşmelerinin hükümleri hakkında genel bilgi sahibi olur ve taşıyanın sorumluluğunu kavrar. 4) Deniz ticareti sözleşmelerini ayırt eder. 5) Çatma ve müşterek avarya kavramlarını ve uygulamasını bilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | MELTEM DENİZ GÜNER ÖZBEK |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Gemi kavramı ve tabi olduğu hükümler, Geminin özellikleri ve milliyeti, gemi mülkiyeti |
2) | Gemi sicili, yapı sicili, Türk Uluslararası Gemi Sicili |
3) | Donatan kavramı, gemi işletme müteahhidi, donatanın sorumluluğu, |
4) | donatanın sorumluluğunun sınırlandırılmasına dair 1976 Londra Konvansiyonu |
5) | Gemi Kira Sözleşmesi, Çarter Sözleşmeleri |
6) | Navlun Sözleşmesi |
7) | Vize sınavı |
8) | Denizaşırı satış̧ sözleşmeleri (CIF, FOB, C&F, FAS), |
9) | Denizde Taşıma Senetleri |
10) | Taşıyanın sorumluluğu |
11) | Taşıyanın hakları |
12) | Deniz kazaları, müşterek avarya ve çatma, kurtarma ve yardım |
13) | Gemi alacaklısı hakkı |
14) | Deniz yoluyla yolcu taşıma sözleşmesi |
15) | Final |
16) | Final |
Required/Recommended Readings | Kender / Çetingil, Deniz Ticareti Hukuku, Yazıcıoğlu, Emine, (Filiz Kitabevi: 2020) Bülent SÖZER, Deniz Ticareti Hukuku Kaner Deniz, İnci, Deniz Ticareti Hukuku I-II (Filiz Kitabevi: 2021) - Atamer, Kerim, Deniz Ticareti Hukuku I, (On İki Levha: 2017), 1.Bası - Sözer, Bülent, Deniz Ticareti Hukuku, I, (Vedat Kitapçılık: 2022), - Sözer, Bülent, Deniz Ticareti Hukuku II, (Vedat Kitapçılık: 2016) *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture, Practical work, Flipped Classroom Application | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozbekm@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 90 | ||||||
Total Workload/25 | 3.6 | ||||||
ECTS | 4 |