Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 405 | ||||
Ders Adı İngilizce | Private International Law I | ||||
Ders Adı Türkçe | Milletlerarası Özel Hukuk I | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 94 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Öğrencinin Medeni Hukukun ana ilke ve esaslarını bildiği varsayılmaktadır. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersin genel eğitim hedefi Türk vatandaşlık hukukuna ilişkin konuları ilgili milletlerarası sözleşmeler ve mevzuat kapsamında öğretmek; vatandaşlık hukuku sorunlarını, milletlerarası sözleşme/mevzuat/içtihat/doktrin çerçevesinde tartışmak ve çözmek; Kanunlar ihtilafına ilişkin konuları milletlerarası özel hukuk metodolojisi temelinde düşünme yeteneğini kazandırmak; yabancılık unsuru içeren hukuki işlem ve ilişkilerden kaynaklanan hukuksal sorunları ilgili mevzuat ve milletlerarası sözleşmeler, içtihat ve doktrin kapsamında muhakeme etmeyi ve çözüme kavuşturmayı öğretmektir. | ||||
Ders Açıklaması | Vatandaşlık hukuku: amaç, kapsam, tanımlar ve vatandaşlık hizmetlerinin yürütülmesi; Türk vatandaşlığının kazanılması; Türk vatandaşlığının kaybı. Milletlerarası özel hukuk: Milletlerarası özel hukukun genel hükümleri, atıf, vasıflandırma, ön sorun, kamu düzeni, kanuna karşı hile, doğrudan uygulanan kurallar, kanunlar ihtilafı kuralları (MÖHUK m. 9-39). |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Türk vatandaşlık hukukunun kapsamındaki konuları bilmek; Türk vatandaşlığının kazanılması ve kaybedilmesine ilişkin sorunları belirlemek, tartışmak ve çözümlemek 2) Milletlerarası Özel Hukukun mantığını ve metodunu bilmek 3) Yabancılık unsuru içeren hukuki ihtilafların vasıflandırılması, uygulanacak hukukun tespiti; tespit edilen hukuk yabancı hukuk ise, bu hukukun uygulanmasına engel olan esasların neler olduğunu bilmek 4) Milletlerarası özel hukuka ilişkin hukuki sorunları, MÖHUK hükümleri çerçevesinde analiz etmek 5) Edinilen teorik bilgiler ile mahkeme kararlarını veya farazi bir olayı tahlil etmek |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | AYFER UYANIK , January 2024 |
Ders Koordinatörü | AYFER UYANIK |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYFER UYANIK |
Hafta | Konu |
1) | Milletlerarası özel hukuka giriş / Milletlerarası özel hukuk kurallarının niteliği ve çeşitleri |
2) | Kanuna karşı hile/ Adaptasyon/ Ön sorun/ Atıf/ Kamu düzeni/ Statü değişikliği/ Doğrudan uygulanan kurallar/ yabancı hukukun uygulanması |
3) | Şekle, zamanaşımına ve ehliyete uygulanacak hukuk |
4) | Aile hukukuna ilişkin bağlama kuralları |
5) | Aile hukukuna ilişkin bağlama kuralları |
6) | Mirasa ilişkin bağlama kuralları / Ayni haklara ilişkin bağlama kuralları |
7) | Sözleşmelere ilişkin bağlama kuralları |
8) | Sözleşmelere ilişkin bağlama kuralları I |
9) | Haksız fiillere ilişkin bağlama kuralları |
10) | Haksız fiillere ilişkin bağlama kuralları / Sebepsiz zenginleşmeye ilişkin bağlama kuralları |
11) | Vatandaşlık hukukuna ilişkin temel kavramlar ve prensipler |
12) | Vatandaşlık hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi Türk vatandaşlığının kazanılması |
13) | Türk vatandaşlığının kaybedilmesi |
14) | Türk vatandaşlığının ispatı ve yargı yolu / Vatandaşlık hukukuna ilişkin Danıştay Kararlarının değerlendirilmesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | 1. Milletlerarası Özel Hukuk TEKİNALP, Gülören/UYANIK, Ayfer, Milletlerarası Özel Hukuk, Bağlama Kuralları (son bası) NOMER, Ergin, Devletler Hususi Hukuku (son bası). ÇELİKEL, Aysel/ERDEM, Bahadır, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) ŞANLI, Cemal/ESEN, Emre/ATAMAN FİGANMEŞE, İnci, Milletlerarası Özel Hukuk (son bası) 2. Vatandaşlık Hukuku ERDEM, Bahadır, Türk Vatandaşlık Hukuku (son bası) NOMER, Ergin, Türk Vatandaşlık Hukuku (son bası) | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatı ve ardından konuya ilişkin karar okumaları ve uygulama çalışmaları | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
uyanika@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 94 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 3.8 | ||||||
AKTS | 4 |