Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | DGD 201 | |||||
Ders Adı İngilizce | Game Design Studio I | |||||
Ders Adı Türkçe | Oyun Tasarım Stüdyosu I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 200 saat | |||||
Ders Kredileri | 8 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Bu dersin amacı, öğrencilerin oynanabilir bir oyun prototipi oluşturmak için iş birliği yaptıkları gerçek bir oyun geliştirme stüdyosu ortamını simüle etmektir. Ders, çeşitli üretim becerilerini entegre etme, ekip dinamiklerini yönetme ve endüstri standardı araç ve uygulamaları kullanma konusunda deneyim sağlar. Yinelemeli tasarım ve test döngüleri aracılığıyla öğrenciler, etkili oyun üretimi için yaratıcılık, teknik beceriler ve iletişimi nasıl bir araya getireceklerini öğrenirler. | |||||
Ders Açıklaması | Bu stüdyo dersi, öğrencilerin Unity 3D motorunu kullanarak dijital bir oyun tasarlamak ve geliştirmek için ekipler halinde çalıştıkları, iş birliğine dayalı, proje tabanlı bir ortam sunar. Öğrenciler, özellikle Animasyon ve Seviye Tasarımı olmak üzere eş zamanlı derslerden edindikleri becerileri entegre edecek ve uygulayacaklardır. Teknik geliştirmenin yanı sıra, ders ekip çalışması, proje yönetimi ve sürüm kontrol sistemlerine de vurgu yapar. Ders, endüstri odaklı bir geliştirme sürecini simüle ederek yinelemeli tasarım, oyun testi ve eleştiriyi teşvik eder. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Oyun geliştirme sürecinin yapısını ve aşamalarını açıklama bilgisini kazanma. 2) Sürüm kontrolü ve işbirlikçi iş akışlarının prensiplerini anlama bilgisini kazanma. 3) Unity kullanarak oynanabilir bir 3D oyun prototipi geliştirme becerisini edinme. 4) Animasyon ve seviye bileşenleri dahil varlıkları bir oyun sahnesine entegre edebilme becerisini edinme. 5) Bir oyun geliştirme ekibinde etkili bir şekilde işbirliği yapma yetkinliği elde etme. 6) Birden fazla disiplini bir araya getiren, tutarlı ve teknik olarak işlevsel bir oyun demosu üretme yetkinliğini kazanma. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | EMİRHAN COŞKUN , August 2025 |
Ders Koordinatörü | EMİRHAN COŞKUN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı, Ekip Oluşturma ve Proje Beklentileri |
2) | Oyun Konsepti Geliştirme ve Dokümantasyonu (GDD) - Planlama ve Sprint Zamanlaması |
3) | Hikaye Anlatımı ve Oyun Dünyasının İnşası |
4) | Sistem Tasarımı ve Temel Mekanikler - Teknik Kurulum: Sürüm Kontrolü ve Unity Depoları |
5) | Unity ile Prototiplemeye Giriş - Animasyon ve Seviye Tasarım Modüllerinin Entegrasyonu |
6) | Geliştirilebilir Prototip: Hareket, Kamera, Temel Kullanıcı Arayüzü |
7) | İlk Oynanabilir Prototip Gönderimi ve Sunumu |
8) | Kullanıcı Geri Bildirimi Uygulama ve Geliştirme |
9) | UI/UX Geliştirme - Özellik Genişletme ve UX İyileştirme |
10) | Seviye Tasarımı ve Oynanış Dengesi |
11) | Hata İzleme ve Optimizasyon - Teknik İlerlemenin İzlenmesi ve Oyun Testi |
12) | Oyun Testi ve Geri Bildirim Tekrarı |
13) | Geri Bildirimlere Dayalı Son Revizyonlar |
14) | Final Proje Sergisi ve Yansıması |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press. Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. Unity Documentation – Unity User Manual and Scripting API. Version Control with Git – GitHub Guides and Pro Git Book. Agile Game Development with Scrum by Clinton Keith. Game Design Workshop by Tracy Fullerton (for process and collaboration). Project management tools: Trello, Notion, Jira, or HacknPlan. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Stüdyo tabanlı ekip çalışması ve rehberli prodüksiyon oturumları. Çevik proje planlama ve haftalık ekip sprintleri. Eğitmenler tarafından prodüksiyon ilerlemesi hakkında mentorluk ve kontroller. Önemli aşama incelemeleri ve eleştiri sunumları. Sürüm kontrol çalışmaları ve iş birliğine dayalı varlık yönetimi. Eşzamanlı ders çıktılarının entegrasyonu (Animasyon, Seviye Tasarımı). | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler, stüdyo eğitmenlerinin gözetiminde bir oyun tasarım projesi için ekipler halinde çalışacaklardır. Projeler, stüdyo değerlendirmeleri aracılığıyla değerlendirilecektir. Ayrıca, dönem boyunca belirli alıştırmalar yapılacaktır. Bu alıştırmalar, düşünme ve temsil araçlarını ve süreçlerini destekleyecektir. Ekiplerin oyun tasarım projelerini dönem sonunda teslim etmeleri gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Seminer ve çalıştaylar | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
coskunemi@mef.edu.tr coskunemi@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Stüdyo için planlanan ders saatinin tamamı boyunca katılım zorunludur. Öğrenciler derste yapılan çalışmaları sorgulamalı ve tartışmalıdır. Tüm öğrencilerin ara ve final stüdyo incelemelerine katılmaları ve katılım göstermeleri gerekmektedir. Tüm ödevler belirtilen tarih ve saatte teslim edilmelidir. Akademik Dürüstlükten Kaçınma ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 6 | 84 | |||
Proje | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Final | 1 | 0 | 4 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 200 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.0 | ||||||
AKTS | 8 |