Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | DGD 202 | ||||
Ders Adı İngilizce | Game Design Studio II | ||||
Ders Adı Türkçe | Oyun Tasarım Stüdyosu II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 200 saat | ||||
Ders Kredileri | 8 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekip üyeleriyle tasarım, sanat ve mühendislik odaklı sorunları birlikte çözümleyebilme ve Unreal Engine oyun motoru kullanarak karmaşık mekanikleri, hikayesi ve iyi tasarlanmış arayüzü olan bir oyun geliştirebilme becerisi kazanmak | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrenciler kuracakları ekiple birlikte Unreal Engine oyun motoru kullanarak karmaşık mekanikleri olan bir oyun geliştirecekler. Bu oyunun RPG veya Strateji türlerinden biri olması beklenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenci, oyun tasarımında sistem, hikâye ve kullanıcı arayüzü ilişkisini kavramsal düzeyde açıklar. Öğrenci, RPG ve strateji türlerinin temel yapısal ve anlatı özelliklerini karşılaştırır. Öğrenci, oyun geliştirme sürecindeki disiplinler arası rollerin (tasarım, sanat, mühendislik) görev ve sorumluluklarını analiz eder. Öğrenci, bir oyun fikrinin Game Design Document (GDD) formatına uygun şekilde nasıl modellenebileceğini teorik düzeyde ifade eder. 2) Öğrenci, karmaşık oyun mekaniklerinin matematiksel ve mantıksal yapılarını çözümleyerek uygun sistem tasarımları geliştirir. Öğrenci, oyun içi kullanıcı deneyimini etkileyen arayüz kararlarını değerlendirebilir ve tasarım ilkeleri doğrultusunda öneriler sunar. Öğrenci, Unreal Engine oyun motorunun Blueprint ve/veya C++ sistemlerini oyun mekaniği oluşturmak için bilişsel düzeyde uygular. Öğrenci, ekip içi iletişim ve proje yönetimi araçlarını kullanarak oyun tasarımı sürecini bilişsel becerilerle planlar ve yönetir. 3) Öğrenci, oyun geliştirme sürecinde ekip içi iletişimi etkin bir şekilde kurar; farklı disiplinlerden ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedeflere yönelik sorumluluk alır ve proje sürecine aktif katkı sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | HÜSEYİN KUTAY TİNÇ , July 2025 |
Ders Koordinatörü | ZEYNEP BACINOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı, Ekip Oluşumu ve Proje Beklentileri |
2) | Oyun Konsepti ve Belgelendirme (GDD) |
3) | Hikâye Yapısı ve Dünyalaştırma (Worldbuilding) |
4) | Sistem Tasarımı ve Mekanik Belirleme |
5) | Unreal Engine’da Blueprint ile Prototiplemeye Giriş |
6) | Geliştirilebilir Prototip: Hareket, Kamera, Arayüz Temelleri |
7) | İlk Oynanabilir Prototipin Teslimi ve Sunumu |
8) | Yapay Zeka (AI) ve Oyun Mantığı |
9) | Envanter, Görev (Quest) ve İlerleme Sistemleri |
10) | UI/UX Geliştirme: Menü, Harita, Görev Günlüğü |
11) | Seviye Tasarımı ve Balancing |
12) | Teknik Gelişmelerin Takibi ve Oyun Testi |
13) | Son Test ve Revizyonlar: Feedback'e Dayalı İyileştirmeler |
14) | Final Sunumları ve Proje Teslimi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press. Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders, dersler, seminerler, sunumlar, gösterimler, bireysel eleştiriler, grup eleştirileri, grup ve bireysel tartışmaları içeren bir kombinasyondan oluşur. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler, stüdyo eğitmenlerinin rehberliğinde bir oyun tasarımı projesi için ekipler halinde çalışacaklardır. Projeler, stüdyo değerlendirmeleri yoluyla değerlendirilecektir. Ayrıca, dönem boyunca alıştırmalar yapılacaktır. Bu alıştırmalar, proje geliştirme süreçlerini destekleyecektir. Ekiplerin dönem sonunda oyun tasarımı projelerini teslim etmeleri beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Var | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tinch@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Stüdyo dersine ait tüm belirlenen sınıf saatleri boyunca devamlılık ve katılım zorunludur. Öğrenciler, sınıfın çalışmalarını sorgulamak ve tartışmak konusunda aktif olmalıdır. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak ve bu süreçlerde yer almak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen zaman ve tarihlerde teslim edilmelidir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 6 | 84 | |||
Proje | 14 | 0 | 4 | 56 | |||
Final | 1 | 0 | 4 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 200 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 8.0 | ||||||
AKTS | 8 |