DGD 202 Game Design Studio IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu DGD 202
Ders Adı İngilizce Game Design Studio II
Ders Adı Türkçe Oyun Tasarım Stüdyosu II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: 4
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 200 saat
Ders Kredileri 8 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Ekip üyeleriyle tasarım, sanat ve mühendislik odaklı sorunları birlikte çözümleyebilme ve Unreal Engine oyun motoru kullanarak karmaşık mekanikleri, hikayesi ve iyi tasarlanmış arayüzü olan bir oyun geliştirebilme becerisi kazanmak
Ders Açıklaması Bu derste öğrenciler kuracakları ekiple birlikte Unreal Engine oyun motoru kullanarak karmaşık mekanikleri olan bir oyun geliştirecekler. Bu oyunun RPG veya Strateji türlerinden biri olması beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Öğrenci, oyun tasarımında sistem, hikâye ve kullanıcı arayüzü ilişkisini kavramsal düzeyde açıklar. Öğrenci, RPG ve strateji türlerinin temel yapısal ve anlatı özelliklerini karşılaştırır. Öğrenci, oyun geliştirme sürecindeki disiplinler arası rollerin (tasarım, sanat, mühendislik) görev ve sorumluluklarını analiz eder. Öğrenci, bir oyun fikrinin Game Design Document (GDD) formatına uygun şekilde nasıl modellenebileceğini teorik düzeyde ifade eder.
2) Öğrenci, karmaşık oyun mekaniklerinin matematiksel ve mantıksal yapılarını çözümleyerek uygun sistem tasarımları geliştirir. Öğrenci, oyun içi kullanıcı deneyimini etkileyen arayüz kararlarını değerlendirebilir ve tasarım ilkeleri doğrultusunda öneriler sunar. Öğrenci, Unreal Engine oyun motorunun Blueprint ve/veya C++ sistemlerini oyun mekaniği oluşturmak için bilişsel düzeyde uygular. Öğrenci, ekip içi iletişim ve proje yönetimi araçlarını kullanarak oyun tasarımı sürecini bilişsel becerilerle planlar ve yönetir.
3) Öğrenci, oyun geliştirme sürecinde ekip içi iletişimi etkin bir şekilde kurar; farklı disiplinlerden ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedeflere yönelik sorumluluk alır ve proje sürecine aktif katkı sağlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih HÜSEYİN KUTAY TİNÇ , July 2025
Ders Koordinatörü ZEYNEP BACINOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders Tanıtımı, Ekip Oluşumu ve Proje Beklentileri
2) Oyun Konsepti ve Belgelendirme (GDD)
3) Hikâye Yapısı ve Dünyalaştırma (Worldbuilding)
4) Sistem Tasarımı ve Mekanik Belirleme
5) Unreal Engine’da Blueprint ile Prototiplemeye Giriş
6) Geliştirilebilir Prototip: Hareket, Kamera, Arayüz Temelleri
7) İlk Oynanabilir Prototipin Teslimi ve Sunumu
8) Yapay Zeka (AI) ve Oyun Mantığı
9) Envanter, Görev (Quest) ve İlerleme Sistemleri
10) UI/UX Geliştirme: Menü, Harita, Görev Günlüğü
11) Seviye Tasarımı ve Balancing
12) Teknik Gelişmelerin Takibi ve Oyun Testi
13) Son Test ve Revizyonlar: Feedback'e Dayalı İyileştirmeler
14) Final Sunumları ve Proje Teslimi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSchell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press. Tekinbas, K. S., & Zimmerman, E. (2003). Rules of play: Game design fundamentals. MIT press.
Öğretme TeknikleriBu ders, dersler, seminerler, sunumlar, gösterimler, bireysel eleştiriler, grup eleştirileri, grup ve bireysel tartışmaları içeren bir kombinasyondan oluşur.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler, stüdyo eğitmenlerinin rehberliğinde bir oyun tasarımı projesi için ekipler halinde çalışacaklardır. Projeler, stüdyo değerlendirmeleri yoluyla değerlendirilecektir. Ayrıca, dönem boyunca alıştırmalar yapılacaktır. Bu alıştırmalar, proje geliştirme süreçlerini destekleyecektir. Ekiplerin dönem sonunda oyun tasarımı projelerini teslim etmeleri beklenmektedir.
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıVar
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi tinch@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Stüdyo dersine ait tüm belirlenen sınıf saatleri boyunca devamlılık ve katılım zorunludur. Öğrenciler, sınıfın çalışmalarını sorgulamak ve tartışmak konusunda aktif olmalıdır. Tüm öğrenciler, ara ve final stüdyo değerlendirmelerine katılmak ve bu süreçlerde yer almak zorundadır. Tüm ödevler, belirtilen zaman ve tarihlerde teslim edilmelidir. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 6 84
Proje 14 0 4 56
Final 1 0 4 4
Toplam İş Yükü 200
Toplam İş Yükü/25 8.0
AKTS 8