Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 411 | ||||
Course Title in English | Intellectual and Industrial Property Law | ||||
Course Title in Turkish | Fikri ve Sınai Mülkiyet Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Civil Law | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles of and the current developments in intellectual and industrial property law. | ||||
Course Description | Öğrenciler derste eser türleri, eser sahibinin hakları, bağlantılı ve komşu haklar, davalar, marka hukuku, patent, başvuru ve tescil, hakkın sınırları ve sona ermesi, tasarımlar, sınai hakların korunması konularını öğreneceklerdir. | ||||
Course Description in Turkish | Students will learn types of intellectual works, author’s rights, neighboring rights and lawsuits for their protection; trademarks, patents, application procedure and registration, limits of the rights and their expiration, industrial designs, lawsuits for the protection of the industrial rights. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Fikri haklar kavramını anlar ve hukuk sistemindeki yerini tespit eder. 2) Eser kavramını tanımlar ve eser üzerindeki hakları bilir. 3) Marka kavramını tanır ve marka üzerindeki haklara ilişkin esasları bilir. 4) Patent ve coğrafi işareti tanır, bunlara sağlanan hukuki korumanın esaslarını bilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | ALİ DURAL , December 2023 |
Course Coordinator | ALİ DURAL |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ALİ DURAL |
Hafta | Konu |
1) | Dersin Tanıtımı – Fikri Mülkiyet kavramı ve hukuk sistemindeki yeri |
2) | Eser kavramı ve çeşitleri - Eser Sahipliği |
3) | Eser sahibinin eseri üzerindeki hakları ve bu hakların sınırlandırılması |
4) | Eser üzerindeki sözleşme ve tasarruflar |
5) | Bağlantılı Haklar- Meslek Birlikleri |
6) | Eser üzerindeki hakların korunması |
7) | Markanın tanımı, unsurları, çeşitleri |
8) | Marka sahibi - Markanın tescili başvurusu ve itiraz |
9) | Markaya ilişkin hukuki işlemler |
10) | Marka sahibinin hakları ve korunması |
11) | Marka üzerindeki hakların sınırları |
12) | Markanın hükümsüzlüğü ve marka üzerindeki hakkın sona ermesi - Tecavüz halinde açılacak davalar |
13) | Patentler |
14) | Coğrafi İşaretler, tasarım üzerindeki haklar |
Required/Recommended Readings | Students may follow any of the following as per their preference: - Cahit Suluk/Rauf Karasu/Temel Nal: Fikri Mülkiyet Hukuku, last edition. - M. Ahmet Kılıçoğlu: Fikri Haklar, last edition. - Engin Erdil: Fikri Mülkiyet Hukuku Ders Kitabı, last edition. - Ünal Tekinalp: Fikri Mülkiyet Hukuku, last edition. - Arslan Kaya: Marka Hukuku, last edition. - Uğur Çolak: Türk Marka Hukuku, last edition. | ||||||||||||
Teaching Methods | The lectures will be taught in a way to support student participation via in-class discussions on relevant legislation and court cases. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
durala@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Uygulama | 2 | 1 | 2 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |