Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | IR 302 | ||||
Ders Adı İngilizce | International Organizations | ||||
Ders Adı Türkçe | Uluslararası Örgütler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Uluslararası örgütlerin çağdaş küresel siyasi ve ekonomik sistem üzerindeki etkisini anlamak | ||||
Ders Açıklaması | Ders, küresel ve bölgesel düzeyde kurulmuş olan uluslararası örgütlerin başlıca amaçlarını, işlevlerini ve yapılarını açıklamaktadır. Küresel yönetişim başlıca aktörleri ve süreçleri çerçevesinde ele alınmaktadır. Uluslararası örgütlerin dünya politikasındaki rolünü tartışan kuramlar ve başlıca kavramlar açıklanır. Ders çeşitli uluslararası örgütlerin karar-alma süreçlerini açıklar. Uluslararası örgütlerin neden ve nasıl değiştiğini analiz eder. Barış ve güvenlik; ticaret ve ekonomi; insan hakları ve çevre alanlarında uluslararası örgütlerin faaliyetleri ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ana aktörleri ve süreçleriyle birlikte küresel yönetişim hakkında bilgi sahibi olmak. 2) Devletlerin barış ve güvenlik, ekonomik işler, insani ve çevresel konular alanlarında neden uluslararası örgütler oluşturduğunu anlamış olmak; 3) Uluslararası örgütlerin kurulması ve evrimiyle ilgili tarihsel temelleri ve teorik yaklaşımları öğrenmiş olmak; 4) Küresel ve bölgesel uluslararası kuruluşlardaki karar alma yapısını ve sürecini incelemiş olmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | N | |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Derse Katılım |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Sınav |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | AYŞEGÜL KİBAROĞLU , January 2024 |
Ders Koordinatörü | CANSU GÜLEÇ |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞEGÜL KİBAROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Küresel yönetişim nedir? Ana unsurları, aktörleri ve süreçleriyle nasıl çalışır? |
3) | Küresel yönetişimin tarihsel temelleri: 19. yüzyılın mirası ve Milletler Cemiyeti sistemi |
4) | Küresel yönetişimin teorik temelleri |
5) | Birleşmiş Milletler: Küresel yönetişimin merkez unsuru I |
6) | Birleşmiş Milletler: Küresel yönetişimin merkez unsuru II |
7) | Birleşmiş Milletler: Küresel yönetişimin merkez unsuru III |
8) | Bölgesel Örgütler: Avrupa |
9) | Bölgesel Örgütler: Amerika |
10) | Bölgesel Örgütler: Asya |
11) | Bölgesel Örgütler: Afrika |
12) | Barış ve Güvenlik Arayışı |
13) | Küresel ekonomik yönetişim |
14) | Çevrenin korunması |
15) | Final Sınavları Haftası |
16) | Final Sınavları Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | International Organizations: The Politics & Processes of Global Governance (eds.) Margaret P. Karns, Karen A. Mingst and Kendall W. Stiles, Lynne Rienner Publishers, 3rd edition, 2015. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters Yüz Sınıf yöntemleri, ön sınıf quizleri, ön sınıf videoları, grup tartışmaları, grup münazaraları, sunumlar ve makale türü sınavlar gibi | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Blackboard Ödevleri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
aysegul.kibaroglu@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Katılım ve aktif katılım zorunludur. Sağlık raporu verilmediği sürece geç sunum ve telafi sınavları yapılmayacaktır. MEF Üniversitesi akademik dürüstlüğe değer vermektedir. Bu nedenle tüm öğrenciler kopya çekmenin, intihalin ve diğer akademik suçların öğrenci davranış kuralları ve disiplin prosedürleri kapsamındaki anlamını ve sonuçlarını anlamalıdır. Her türlü uygunsuz davranış, akademik sahtekarlık veya intihal YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 8 | 1 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |