MATH 204 Probability and Statistics for Social Sciences IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MATH 204
Course Title in English Probability and Statistics for Social Sciences II
Course Title in Turkish Sosyal Bilimler için Olasılık ve İstatistik II
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 150 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 203 - Probability and Statistics for Social Sciences I
Expected Prior Knowledge Knowledge of introductory level mathematical concepts
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn the basic concepts of probability and statistics, recognize and distinguish the properties of important distributions and apply probability and statistics concepts in solving real life economic and business problems.
Course Description This is the second part of a basic statistics course for economics and business administration majors. Upon successful completion of the course, the participants are expected to be able to understand the basic concepts of sampling distributions, estimation, confidence intervals, and hypothesis testing (type I and II errors), explain the differences among various statistical techniques and identify an appropriate technique for a given set of variable and research questions; design, solve and interpret the results of hypothesis tests (t-test, z-test, chi-square tests) related to the population mean, population proportion and population differences.
Course Description in Turkish Bu ders ekonomi ve işletme öğrencileri için hazırlanmış olan temel istatistik dersinin ikinci kısmıdır. Ders başarı ile tamamlandığında, öğrenci başlangıç seviyesindeki istatistiki konular hakkında fikir sahibi olmalı, örnekleme ve örnekleme dağılımı, güven aralığı, hipotez testi, iki anakütle testi, varyans analizi ve örnekleme yöntemleri konularına hakim olabilmeli ve bu konularda veri setinden elde edilen sonuçları yorumlayabilmelidir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Örneklem dağılımlarının temel kavramlarını anlama
2) Tahmin yöntemlerini, güven aralıklarını ve hipotez testlerini (tip I ve II hataları) öğrenme ve uygulama
3) Popülasyon ortalaması, oranı ve farklarıyla ilgili hipotez testlerini (t-testi, z-testi, ki-kare testleri) tasarlama, çözma ve sonuçlarını yorumlama
4) Çeşitli istatistiksel teknikler arasındaki farkları açıklama ve verilen bir değişken ve araştırma soruları seti için uygun bir teknik belirleme ve tekniği uygulama
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date NAROD ERKOL , December 2023
Course Coordinator MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi NAROD ERKOL

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse giriş ve MATH 203 kısa tekrarı
2) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
3) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
4) Örnekleme ve örnekleme dağılımı
5) Güven aralığı tahmini: tek evren
6) Güven aralığı tahmini: tek evren
7) Güven aralığı tahmini: tek evren
8) Ara sınav
9) Güven aralığı tahmini: Çoklu evren ve diğerleri
10) Tek evrende hipotez testi
11) Tek evrende hipotez testi
12) Çoklu evrende hipotez testi
13) Çoklu evrende hipotez testi
14) Konu tekrarları ve sınava hazırlık
15) Final sınavı
Required/Recommended ReadingsNewbold, P., Carlson, W.L., Thorne, B.M. (2013) Statistics for Business and Economics, ninth edition. Pearson.
Teaching MethodsActive Learning Flipped Learning
Homework and ProjectsPost-class assignments
Laboratory WorkNA
Computer UseNA
Other ActivitiesScheduled and unscheduled quizzes
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 4 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration erkoln@mef.edu.tr
02123953670
Course Instructor: Asst. Prof. Narod Erkol (erkoln@mef.edu.tr) Attendance/participation: Students are expected to prepare for the lecture via pre-class assignments, videos and reading materials. Students are responsible to follow the announcements, course materials available on Blackboard system. Formal use of e-mails: Students are expected to use their @mef accounts for email traffic. The instructor is only responsible for the information sent/received through Blackboard system and emails using @mef account. The course instructor assumes that any information sent through email will be received in 24 hours, unless a system problem occurs. Grading and evaluation: Evaluation will be based on the student learning outcomes. It is strongly recommended to complete all the work in a timely fashion. Late submissions will not be accepted. Missing projects: No make up unless a legitimate proof of absence is presented. Missing final exam: Faculty regulations. Academic integrity: All students of MEF University are expected to be honest and comply with academic integrity. Students are expected to do their own work and neither give nor receive unauthorized assistance. Disciplinary action will be taken in case of suspicion. Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54. Important: If the learner cannot collect at least 30 points from the activities other than the final exam, they can not take the final exam and will get an FZ grade.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 140
Ödevler 6 72
Ara Sınavlar 2 34
Final 2 54
Total Workload 300
Total Workload/25 12.0
ECTS 6