Yapay Zeka Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 211 | |||||
Ders Adı İngilizce | Linear Algebra | |||||
Ders Adı Türkçe | Lineer Cebir | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 145 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mühendislik problemleri ile ilgili matris teorisi ve lineer cebir temellerini öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu derste lineer cebir genel kavramları şu konu başlıkları altında incelenmektedir: Lineer denklem sistemleri ve matrisler, Gauss eliminasyon yöntemi, matris cebri, bir matrisin tersi, elemanter matrisler, LU ayrıştırma, bir kare matrisin determinantı, determinantın özellikleri, Cramer kuralı, vektör uzayları, alt uzaylar, lineer bağımsızlık, baz ve boyut, baz değişimi, iç çarpım uzayları, ortonormal baz, lineer dönüşümler, lineer dönüşümün matris temsili, özdeğerler ve özvektörler, köşegenleştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Gauss eleme yöntemi kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözer; 2) Kare bir matrisin tersini hesaplar ve matris ters çevirme yöntemiyle doğrusal denklem sistemlerini çözer; 3) Bir matrisin determinantını hesaplar ve Cramer kuralını kullanarak doğrusal denklem sistemlerini çözer; 4) Kapsam, doğrusal bağımsızlık, taban ve boyut kavramlarını anlar ve bu kavramları çeşitli vektör uzaylarına ve alt uzaylara uygular; 5) Lineer dönüşümleri anlar ve bunların matris temsillerini hesaplar; 6) Bir matrisin özdeğerlerini ve onlara karşı gelen özvektörlerini hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics | N | |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | , December 2018 |
Ders Koordinatörü | YUSUF AYDIN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. YANİ SKARLATOS |
Hafta | Konu |
1) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
2) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
3) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
4) | Matrisler ve Denklem Sistemleri |
5) | Determinantlar |
6) | Determinantlar |
7) | Vektör Uzayları |
8) | Vektör Uzayları |
9) | Vektör Uzayları |
10) | İç Çarpım Uzayları |
11) | Lineer Dönüşümler |
12) | Lineer Dönüşümler |
13) | Özdeğerler ve Özvektörler |
14) | Özdeğerler ve Özvektörler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | David C. Lay et al., Linear Algebra and Its Applications, Pearson, 5th edition/Global edition, 2016. Elementary Linear Algebra, Ron Larson, Cengage Learning, 7th or 8th edition (ebook or hardcopy). | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak "tersyüz derslik". | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
gokce.tonuk@mef.edu.tr; korukh@mef.edu.tr 02123953653; 02123953654 Bölüm 1 ve 2: Prof.Dr. Lütfi Öveçoğlu Öğretim Görevlisinin Ofisi ve Telefon Numarası: 563 (A Blok - 5. Kat) Ofis Saatleri: E-posta Adresi: ovecoglum@mef.edu.tr Bölüm 2: Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Aydın Öğretim Görevlisinin Ofisi ve Telefon Numarası: 535 (A Blok - 5. Kat) / Ofis Saatleri: E-posta Adresi: aydiny@mef.edu.tr Devam Kuralları: Sınıf katılımı, final notunun %10’unu oluşturur. Kısa Sınav/Ödev Kaçırılması: Telafi yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırılması: Geçerli bir mazeret belgesi sunulduğu takdirde, öğrenci tarafından kaçırılan her ara sınav için final sınavı notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final Sınavı Kaçırılması: Fakülte yönetmelikleri uygulanır. Ters Yüz Sınıf Katılımı İçin Geç Kalma Politikası: Derse geç kalınması durumunda Ters Yüz Sınıf Katılım notunda %25 ile %75 arasında bir düşüş olacaktır. Ders İçinde Uygun Davranışlar, Öğrenci Davranış Kuralları: YÖK Yönetmelikleri Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 3 | 2 | 1 | 9 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 3 | 46 | |||
Toplam İş Yükü | 145 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |