MATH 213 Differential Equations MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATH 213
Ders Adı İngilizce Differential Equations
Ders Adı Türkçe Diferansiyel Denklemler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 178 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Tek ve çok değişkenli fonksiyonların türev ve integrasyonu konusunda ön bilgi gereklidir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Adi diferansiyel denklemlerin çözümünü öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders diferansiyel denklemleri, onların çözüm yöntemlerini ve vektör-değerlikli fonksiyonları kapsar. Kapsanan konular: Birinci mertebeden diferansiyel denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, yüksek mertebeden diferansiyel denklemler, diferansiyel denklemlerin seri çözümü, başlangıç değer problemleri, Laplace dönüşümü ve birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri. Vektör-değerlikli fonksiyonlar, diverjans, rotasyonel işlemleri ve geometric uygulamaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini uygular;
2) Birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemleri çözer;
3) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümünü bulur;
4) Lineer denklemlerin başlangıç değer problemini Laplace dönüşümü ile çözer;
5) Lineer diferansiyel denklemler sistemini çözer;
6) Vektör değerli fonksiyonları kullanır, diverjans ve curl'ünü hesaplar ve bunların özelliklerini geometrik uygulamalarda kullanır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE , December 2018
Ders Koordinatörü CANFUAD DELALE
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AYŞE SOYSAL

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
2) Birinci mertebeden diferansiyel denklemler
3) İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler
4) İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler
5) Daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler
6) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri
7) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri
8) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
9) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
10) Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü
11) Lineer diferansiyel denklemler sistemi
12) Lineer diferansiyel denklemler sistemi
13) Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları
14) Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarW.E. Boyce and R.C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Tenth Ed., Wiley, 2013.
Öğretme TeknikleriAktif bir öğrenme yöntemi olan tersyüz derslik" ile dersler ve görüşme saatleri
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 28 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 3 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi canfuat.delale@mef.edu.tr
(0212) 3953651
Öğretim Görevlisinin Ofisi ve Telefon Numarası: 5. Kat, (0212) 3953651 Ofis Saatleri: Çarşamba 13:00-15:00 E-posta Adresi: canfuat.delale@mef.edu.tr Devam Kuralları: Sınıf içi uygulama, final notunun %20’sini oluşturur. Kısa Sınav Kaçırılması: Geçerli bir mazeret belgesi sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her kısa sınava, diğer tüm kısa sınavların ortalaması alınarak bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırılması: Geçerli bir mazeret belgesi sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavı notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final Sınavı Kaçırılması: Fakülte yönetmelikleri uygulanır. Ders İçinde Uygun Davranışlar, Öğrenci Davranış Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Hakkında Açıklama: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Ders Saati 28 224
Küçük Sınavlar 4 28
Ara Sınavlar 4 56
Final 2 48
Toplam İş Yükü 356
Toplam İş Yükü/25 14.2
AKTS 7