MATH 224 Probability and Statistics for Engineering MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATH 224
Ders Adı İngilizce Probability and Statistics for Engineering
Ders Adı Türkçe Mühendislik için Olasılık ve İstatistik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 162 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Matematik ön bilgisi gereklidir
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi İhtimal hesabı ve istatistiğin temellerini ve mühendislik problemlerine uygulanmasını öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu derste olasılık kuramına ve mühendislik uygulamalarına kapsamlı bir giriş sağlanmaktadır. Derste işlenen konular arasında; olasılık tanımı ve kuralları; rassal değişkenler ve belirsizlik, beklenen değer, varyans ve standart sapma; ayrık olasılık dağılımları: Bernoulli, Binom, geometrik ve Poisson dağılımları; sürekli olasılık dağılımları: düzgün, üstsel ve normal dağılımlar; çok-değişkenli olasılık dağılımları, kovaryans ve korelasyon; betimleyici istatistikler; örnekleme ve örnekleme dağılımları; kestirim ve güven aralığı; hipotez testleri, basit bağlanım bulunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Olasılık ve istatistik temellerini tanımlar
2) Ayrık ve sürekli olasılık dağılımlarını analiz eder;
3) Mühendislik problemlerini çözmek için istatistiksel yöntemleri uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Sınav,Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih YANİ SKARLATOS , December 2020
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. YANİ SKARLATOS

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Olasılığın tanımı ve kuralları
2) Olasılığın tanımı ve kuralları
3) Rastgele değişkenlerin temelleri
4) Ayrık olasılık dağılımları
5) Ayrık olasılık dağılımları
6) Sürekli olasılık dağılımları
7) Sürekli olasılık dağılımları
8) Çok değişkenli olasılık dağılımları
9) Çok değişkenli olasılık dağılımları
10) İstatistik, örnekleme ve örnekleme dağılımları
11) Kestirim
12) Hipotez Testi
13) Hipotez Testi
14) Basit regresyon
15) Final/Proje/Sunum Dönemi
16) Final/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZorunlu: Probability and Statistics for Engineers and Scientists; R. E. Walpole,R. H. Myers, S. L. Myers, K. Ye; Pearson, 9th Edition, 2016 Önerilen: Probability and Statistics for Engineers; R. L. Scheaffer, J.T. McClave; Duxbury Press, 5th Edition, 2010
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak "Tersyüz Derslik" ve görüşme saatleri
Ödev ve ProjelerYok
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıNone
Diğer AktivitelerNone
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 14 % 14
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 2 % 66
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi skarlatosy@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Küçük Sınavlar 12 1 1 24
Ara Sınavlar 2 32 2 68
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü/25 6.5
AKTS 6