Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 224 | ||||
Ders Adı İngilizce | Probability and Statistics for Engineering | ||||
Ders Adı Türkçe | Mühendislik için Olasılık ve İstatistik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 162 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Matematik ön bilgisi gereklidir | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İhtimal hesabı ve istatistiğin temellerini ve mühendislik problemlerine uygulanmasını öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste olasılık kuramına ve mühendislik uygulamalarına kapsamlı bir giriş sağlanmaktadır. Derste işlenen konular arasında; olasılık tanımı ve kuralları; rassal değişkenler ve belirsizlik, beklenen değer, varyans ve standart sapma; ayrık olasılık dağılımları: Bernoulli, Binom, geometrik ve Poisson dağılımları; sürekli olasılık dağılımları: düzgün, üstsel ve normal dağılımlar; çok-değişkenli olasılık dağılımları, kovaryans ve korelasyon; betimleyici istatistikler; örnekleme ve örnekleme dağılımları; kestirim ve güven aralığı; hipotez testleri, basit bağlanım bulunmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Olasılık ve istatistik temellerini tanımlar 2) Ayrık ve sürekli olasılık dağılımlarını analiz eder; 3) Mühendislik problemlerini çözmek için istatistiksel yöntemleri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | YANİ SKARLATOS , December 2020 |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. YANİ SKARLATOS |
Hafta | Konu |
1) | Olasılığın tanımı ve kuralları |
2) | Olasılığın tanımı ve kuralları |
3) | Rastgele değişkenlerin temelleri |
4) | Ayrık olasılık dağılımları |
5) | Ayrık olasılık dağılımları |
6) | Sürekli olasılık dağılımları |
7) | Sürekli olasılık dağılımları |
8) | Çok değişkenli olasılık dağılımları |
9) | Çok değişkenli olasılık dağılımları |
10) | İstatistik, örnekleme ve örnekleme dağılımları |
11) | Kestirim |
12) | Hipotez Testi |
13) | Hipotez Testi |
14) | Basit regresyon |
15) | Final/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Zorunlu: Probability and Statistics for Engineers and Scientists; R. E. Walpole,R. H. Myers, S. L. Myers, K. Ye; Pearson, 9th Edition, 2016 Önerilen: Probability and Statistics for Engineers; R. L. Scheaffer, J.T. McClave; Duxbury Press, 5th Edition, 2010 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak "Tersyüz Derslik" ve görüşme saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | None | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | None | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
skarlatosy@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Küçük Sınavlar | 12 | 1 | 1 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 32 | 2 | 68 | |||
Toplam İş Yükü | 162 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.5 | ||||||
AKTS | 6 |