Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | THER 204 | ||||
Course Title in English | Thermodynamics | ||||
Course Title in Turkish | Termodinamik | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II |
||||
Expected Prior Knowledge | Differential Equations and Calculus II (integral calculus for functions of more than one variable) | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of the concepts of thermodynamics and to develop solutions to engineering problems through the application of the first and second laws of thermodynamics. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of thermodynamics. The following topics are covered: Thermodynamic systems and properties of pure substances, thermodynamic processes. Work and heat interactions. The First Law for closed systems and for flow processes. The Second Law and entropy. Irreversibility and availability. Power and refrigeration cycles. | ||||
Course Description in Turkish | Bu derste; termodinamiğin temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Termodinamik sistem ve saf maddenin özellikleri, termodinamik süreçler (hal değişimleri). İş ve ısı etkileşimleri. Kapalı sistemler ve akış süreçleri için birinci yasa. İkinci Yasa ve entropi. Tersinmezlik ve bulunabilirlik. Güç ve soğutma çevrimleri. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Gerçek maddelerin, örneğin buhar ve soğutucu 134-a, ve ideal gazların özelliklerini tablo verileri veya durum denklemlerinden belirlemek; 2) Ideal gazlar ve gerçek maddelerin kapalı sistemlerde ve açık sistemlerde ya da kontrol hacimlerinde çalışma akışkanları olarak kullandığı süreçleri analiz ederek süreç diyagramlarını belirlemek; 3) Enerji dengesini sağlamak için termodinamiğin birinci yasasını uygulamak ve ısı ve iş transferlerini belirlemek; 4) İkinci yasanın uygulanmasıyla sistemleri ve kontrol hacimlerini analiz etmek; 5) Temel güç çevrimlerini, buhar ve soğutma döngülerini analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , December 2018 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Hafta | Konu |
1) | Temel Kavramlar |
2) | Enerji, Enerji Transferi ve Genel Enerji Analizi |
3) | Saf Maddelerin Özellikleri |
4) | Kapalı Sistemlerin Enerji Analizi |
5) | Kontrol Hacimlerinin Kütle ve Enerji Analizi |
6) | Termodinamiğin İkinci Yasası |
7) | Entropi |
8) | Termodinamiğin İkinci Yasası |
9) | Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları |
10) | Entropi ve 1. & 2. Yasa Uygulamaları |
11) | Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri |
12) | Gaz Güç Döngüleri: Otto ve Dizel Döngüleri, Brayton Döngüsü |
13) | Buhar Döngüleri: Rankine Döngüsü |
14) | Soğutma Döngüleri: İdeal ve Gerçek Buhar Sıkıştırma Soğutma Döngüsü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Yunus Çengel and Michael A. Bowles, Thermodynamics: An Engineering Approach, McGraw Hill Book Company, Eight Edition, 2015. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Homeworks | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | For information and simulations | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
unalf@mef.eu.tr 0 212 395 36 05 Instructor’s office: Köşk, Office hours: Tuesday, Thursday 13.00-14.20 Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade, which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ödevler | 4 | 2 | 1 | 0.5 | 14 | ||
Küçük Sınavlar | 8 | 3 | 0.5 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |