ME 309 Manufacturing ProcessesMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 309
Ders Adı İngilizce Manufacturing Processes
Ders Adı Türkçe İmalat Yötemleri
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 129 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul STM 203 - Strength of Materials
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Bir makine parçasının tasarlanması süreci. Malzemelerin yapısı, özellikleri ve performansı.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Üretim proses teknolojilerinin temellerini, özelliklerini, avantajlarını, sınırlamalarını ve seçim prensiplerini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders imalat yöntemlerinin, bu yöntemlerin özelliklerinin, avantajlarının, sınırlamalarının ve seçim prensiplerinin öğrenilmesini amaçlamaktadır. Ders, döküm, talaşlı imalat, şekil verme ve montaj gibi temel imalat sınflarının yanısıra kalite güvence sistemi prensipleri ve bilgisayar bütünleşik imalatı konu almaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Malzemelerin mekanik ve fiziksel özelliklerini anlar;
2) Malzemelerin mekanik özelliklerini araştırır ve test sonuçlarını değerlendirir, temel mekanik testleri (çekme, burulma, darbe ve sertlik) farkına varır;
3) Bir parçanın üretimi için seçilecek malzeme ve üretim süreçlerini bilir;
4) Belirli gereksinimler için en uygun ve uygulanabilir malzemeyi seçer ve imalat eder;
5) Seçilen proses için gerekli kuvvet ve gücü hesaplar, en uygun makineyi/makineleri seçer;
6) Kalite kontrol amacıyla bir parçanın boyutlarını ölçer;
7) CNC işleme (torna ve freze) süreçlerini simüle eder ve parçayı işler.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih , December 2018
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Malzemelerin Temelleri: Davranışları ve Üretimleri
2) Malzeme Özellikleri
3) Isıl işlemler
4) Demir Cinsi Metaller ve Alaşımlar (Demir ve Çelik), Demir Dışı Metaller ve Alaşımlar
5) Polimerler, Seramikler ve Kompozit Malzemeler
6) Metal Dökümün Temelleri
7) Metallerin Haddelenmesi ve Dövülmesi
8) Metallerin Ekstrüzyonu ve Çekilmesi, Sac Metal Şekillendirme
9) Toz Metalurjisi, Seramik İşleme
10) Plastik ve Kompozit Malzemelerin Şekillendirilmesi, Hızlı Prototipleme.
11) İşleme Temelleri, Kesici Takım Malzemeleri ve Kesme Sıvıları
12) Tornalama, Frezeleme
13) CAD, G-Kodu
14) Yüzey Pürüzlülüğü ve Ölçümü
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarÜretim Mühendisliği ve Teknolojisi, Serope Kalpakjian and Steven Schmid, Pearson, 7th SI Edition, 2013, ISBN-10: 0133128741, ISBN-13: 978-0133128741. (Zorunlu) • Modern Üretimin Temelleri: Malzemeler, Prosesler ve Sistemler, Mikell P. Groover, John Wiley, 5th Edition, 2012, ISBN-10: 1118231465, ISBN-13: 978-1118231463. • Üretimde Malzemeler ve Prosesler, 8th Ed., E. P. de Garmo, Wiley, 1999. • Süreç Seçimi: Tasarımdan üretime, K. G. Swift, J. D. Booker, Butterworth-Heinemann; 2nd Edition, 2003. ISBN-10: 0750654376, ISBN-13: 978-0750654371. • Tasarım için Üretim Süreçleri, Rob Thompson, Thames & Hudson Publishing, 2007, ISBN-10: 0500513759, ISBN-13: 978-0500513750. • Başarmak: Ürün Tasarımı İçin Üretim Teknikleri, Chris Lefteri, Laurence King Publishing; 2nd Edition, 2012, ISBN-10: 1856697495, ISBN-13: 978-1856697491.
Öğretme TeknikleriTers yüz eğitim
Ödev ve ProjelerBalmumu veya alçı kalıbın yapımı ve galyum/kurşun malzemesinin dökümü; 3 boyutlu baskı ile bir parçanın tasarımı ve imalatı; bir ürünü üretmek için imalat sürecini incelemek üzere bir imalat şirketinin ziyaret edilmesi.
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 6 % 30
Projeler 3 % 20
Ara Sınavlar 2 % 25
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi layeghs@mef.edu.tr

Katılım kuralları: Sınıf içi uygulama, final notunun %20'sini oluşturur. Sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her sınav, diğer tüm sınavların ortalaması alınarak notlandırılır. Telafi verilmez. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav, final sınavı notu olarak değerlendirilir. Telafi verilmez. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 4 70
Proje 1 8 1 9
Ödevler 10 2 1 30
Küçük Sınavlar 2 2 1 6
Ara Sınavlar 2 5 2 14
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5