Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Mühendislik Fakültesi |
Ders Kodu |
ME 403 |
Ders Adı İngilizce |
Mechanical Engineering Laboratory |
Ders Adı Türkçe |
Makina Mühendisliği Laboratuvarı |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: none |
Okuma: none |
Laboratuvar : 4 |
Diğer: none |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 180 saat |
Ders Kredileri |
7 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
ME 307 - Measurement Techniques
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Malzemelerin mukavemeti, makine tasarımı, termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, dinamik ve sistem kontrol ve ölçüm teknikleri hakkında ön bilgi. |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Makine mühendisliği deneyleri yapma, veri toplama ve analiz etme becerilerini kazanmak. |
Ders Açıklaması |
Bu derste dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularıyla ilgili deneyler yapılmaktadır. Bu deneylerde, temel prensiplerin anlaşılması ve modern deney tekniklerinin tanıtılması öne çıkmaktadır. Derslerin başlangıcında gerekli bilgiler ve deney teorileri sunulmaktadır. Öğrenci grupları dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi ana alanlarında on deney yapmaktadırlar. Deney raporlarının yazılması dersin önemli bir kısmını oluşturmakta ve deneylerin tasarımı, toplanan deney verilerinin işlenmesi, analizi, yorumu ve sunumu ile hata analizi üzerinde odaklanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Deneyler geliştirir ve yürütür, deneysel verileri analiz eder, sonuçları yorumlar ve sonuçlar çıkarır;
2) Deney sonuçlarını teknik belgeler olarak raporlar;
3) Bir tasarım deneyi projesinin sonuçlarını çeşitli kitlelere sözlü olarak sunar:
4) Bir ekipte çalışma yeteneğini gösterir.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
|
|
|
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
|
|
|
|
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
|
|
|
|
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
|
|
|
|
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
|
|
|
|
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
|
|
|
|
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
N |
|
2) |
Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
N |
|
3) |
Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
H |
Ödev,Laboratuvar,Sunum
|
4) |
Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
N |
|
5) |
Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
H |
Ödev,Laboratuvar
|
6) |
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
H |
Laboratuvar
|
7) |
Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
ALİ ÇINAR , March 2024 |
Ders Koordinatörü |
ALİ ÇINAR |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Ders Tanımı, Rapor Yazımı, Sunum Becerileri, Laboratuvar Güvenliği, Laboratuvar Gruplarının Oluşturulması. Absorber Deneyinin Tanımı. Dengeleme Deneyinin Tanımı. |
2) |
Deney 1 – Titreşim Sönümleyiciler (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
3) |
Deney 2 – Statik ve Dinamik Dengeleme (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
4) |
Deney Tasarlama/Geliştirmeye Giriş (Ev Yapımı Deneyler). |
5) |
Deney 3 – Seebeck Etkisi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
6) |
Deney 4 – Fan Karakteristikleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
7) |
Deney 5 – Katmanlı Üretim (Üretim): Teori ve tasarım dikkate alınması ve Deneyler. |
8) |
Deney 6 – Borulardaki Basınç ve Hız Profilleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
9) |
Deney 7 – Isı İletimi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
10) |
Deney 8 – Bir Boru ve Bağlantı Parçalarındaki Basınç Kayıpları (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
11) |
Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
12) |
Deney 9 – Venturi Etkisi ve Bernoulli Teoremi (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
13) |
Deney 10 – Çekme Testi (Malzemelerin Mukavemeti): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler. |
14) |
Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
15) |
Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi. |
16) |
Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Enstrümantasyon, Ölçüm ve Analiz (e-kitap), B.C. Nakra and K.K. Chaudhry, 4. Basım, McGraw-Hill, 2016.
Önerilen: Mekanik Ölçümler için Teori ve Tasarım, R. S. Figliola and D. E. Beasley, John Wiley, 1991. |
Öğretme Teknikleri | Ters yüz edilmiş eğitim |
Ödev ve Projeler | yok |
Laboratuvar Çalışması | Öğrenciler tarafından dinamik, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularında deneyler yapılacaktır. |
Bilgisayar Kullanımı | Deneysel verilerin analizi ve değerlendirilmesi için gereklidir. |
Diğer Aktiviteler | yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 0 |
Laboratuar |
10 |
% 80 |
Ödev |
1 |
% 20 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr
0536-704-0245
Öğretmen odası ve telefon numarası: A Blok-5. Kat, Oda: 543
Ofis saatleri: 13:00-14:00 Perşembe ve Cuma
e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr
Katılım kuralları: En az %70 katılım zorunludur.
Bir deneyi kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her deney daha sonra tekrarlanmalıdır (zamanın müsaitliğine bağlıdır, aksi takdirde öğrenci o deneyden muaf tutulur)
Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK
Yönetmelikleri.
Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Yönetmelikleri. |