Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||||||
Ders Kodu | ME 491 | ||||||||
Ders Adı İngilizce | Mechanical and Thermofluids Systems Design | ||||||||
Ders Adı Türkçe | Mekanik ve Termoakışkan Sistem Tasarımı | ||||||||
Öğretim Dili | EN | ||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||||||
Dönem | Güz | ||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 166 saat | ||||||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||||||
Ön Koşul | Yok | ||||||||
Yan Koşul | Yok | ||||||||
Beklenen Ön Bilgi | Yeterli temel bilim dersleri, temel makine mühendisliği dersleri, mühendislik tasarım dersleri ve genel eğitim dersleri hakkında ön bilgi. | ||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece lisans öğrencileri | ||||||||
Genel Eğitim Hedefi | Makine ve/veya termoakışkan sistemleri gibi geniş bir yelpazeden seçilen gerçek makine mühendisliği problemlerine sistematik bir tasarım süreci uygulamak. | ||||||||
Ders Açıklaması | Bu ders, makine mühendisliği projesinde tasarım nosyonlarının mekaniksel sistemler ve/veya ısı-akışkan sistemleri projelerine uygulanmalarını değerlendirmektedir. Kapsanan konular: Problem tanımı, tasarım özellikleri, modelleme ve analiz yöntemleri, tasarım optimizasyonu, ekonomisi ve güvenilirliği, imalat mülahazası, temel tasarım projeleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir. 2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer. 3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular. 4) Etkili takım çalışmasını sergiler. 5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar. 6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder. 7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder. 8) İlgili çağdaş konuları analiz eder. 9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Ders Koordinatörü | CANFUAD DELALE |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı) |
2) | Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları |
3) | Kıyaslama |
4) | Modelleme |
5) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
6) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
7) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
8) | Güvenlik ve risk değerlendirmesi |
9) | Tasarım Optimizasyonu |
10) | Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar |
10) | Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri |
12) | Tasarım doğrulama |
13) | Sonuçların raporlanması |
14) | Sonuçların raporlanması |
15) | Final Sunumu |
16) | Final Sunumu |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Brian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif bir öğrenme tekniği olarak "Ters Yüz Sınıf" yöntemini kullanma. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 adet proje | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | gerekli | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yıliçi rapor | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
delalec@mef.edu.tr 0 212 395 36 00 Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 0 212 395 36 00 Ofis saatleri: Salı 14.00-15.00 E-posta adresi: delalec@mef.edu.tr Tamamlanmış proje için kurallar: Proje yönergeleri. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri. İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Sunum / Seminer | 2 | 52 | |||
Proje | 2 | 140 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 140 | |||
Toplam İş Yükü | 332 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 13.3 | ||||
AKTS | 7 |