ME 491 Mechanical and Thermofluids Systems DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 491
Ders Adı İngilizce Mechanical and Thermofluids Systems Design
Ders Adı Türkçe Mekanik ve Termoakışkan Sistem Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 166 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yeterli temel bilim dersleri, temel makine mühendisliği dersleri, mühendislik tasarım dersleri ve genel eğitim dersleri hakkında ön bilgi.
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makine ve/veya termoakışkan sistemleri gibi geniş bir yelpazeden seçilen gerçek makine mühendisliği problemlerine sistematik bir tasarım süreci uygulamak.
Ders Açıklaması Bu ders, makine mühendisliği projesinde tasarım nosyonlarının mekaniksel sistemler ve/veya ısı-akışkan sistemleri projelerine uygulanmalarını değerlendirmektedir. Kapsanan konular: Problem tanımı, tasarım özellikleri, modelleme ve analiz yöntemleri, tasarım optimizasyonu, ekonomisi ve güvenilirliği, imalat mülahazası, temel tasarım projeleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir.
2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer.
3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular.
4) Etkili takım çalışmasını sergiler.
5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar.
6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder.
7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder.
8) İlgili çağdaş konuları analiz eder.
9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE , December 2018
Ders Koordinatörü CANFUAD DELALE
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı)
2) Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları
3) Kıyaslama
4) Modelleme
5) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
6) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
7) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
8) Güvenlik ve risk değerlendirmesi
9) Tasarım Optimizasyonu
10) Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar
10) Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri
12) Tasarım doğrulama
13) Sonuçların raporlanması
14) Sonuçların raporlanması
15) Final Sunumu
16) Final Sunumu
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBrian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press
Öğretme TeknikleriAktif bir öğrenme tekniği olarak "Ters Yüz Sınıf" yöntemini kullanma.
Ödev ve Projeler1 adet proje
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıgerekli
Diğer AktivitelerYıliçi rapor
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 20
Projeler 14 % 80
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi delalec@mef.edu.tr
0 212 395 36 00
Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 0 212 395 36 00 Ofis saatleri: Salı 14.00-15.00 E-posta adresi: delalec@mef.edu.tr Tamamlanmış proje için kurallar: Proje yönergeleri. Uygun sınıf davranışı ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri. İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı
Sunum / Seminer 2 52
Proje 2 140
Rapor Teslimi 2 140
Toplam İş Yükü 332
Toplam İş Yükü/25 13.3
AKTS 7