MGMT 302 International BusinessMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu MGMT 302
Ders Adı İngilizce International Business
Ders Adı Türkçe Uluslararası İşletmecilik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MGMT 201 - Managing People and Organizations | MGMT 203 - Organizational Behavior
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Günümüzün küresel iş dünyasında geçerli bir kelime dağarcığı ve temel düzeyde bilgi ve beceri kazanmak.
Ders Açıklaması Günümüz dünyasında iş liderleri faaliyetlerini dinamik ve değişken uluslararası koşullarda sürdürmek için temel kavram, bakış açısı ve bilgilere sahip olmak durumundadır. Bunun için, öğrencilerin problem çözme ve eleştirel analiz teknkilerini geliştirmeleri ve yazılı ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirmeleri, ilerki kariyerlerine hazırlanmaları açısından büyük önem taşımaktadır. Bu ders, uluslararası işletmeciliğin temel kavramlarını, özel olarak yurtdışı operasyonlar, riskler ve avantajlara odaklanmak suretiyle tanıtmaktadır. Ders boyunca bu konular ile ilgili temel bir bilgi tabanı yaratılacaktır. Konuların aktarımında küreselleşme, kültürel ve sosyal çevre, uluslararası ticaret teorisi, uluslararası işletmecilikte hükümetlerin rolü, giriş modları, yükselen ekonomiler, finansal kurumlar, organisazyon, strateji, pazarlama ve diğer fonksiyonların uluslararası şirketlerde kurgulanması başlıkları tartışılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Uluslararası iş yapmanın benzersiz yönlerini kavramak
2) küresel para sistemi ve uluslararası ticaretin dinamiklerini anlamak;
3) IMF, BM, DTÖ (ve GATT), OECD, NATO ve OPEC dahil olmak üzere uluslararası ticarette yer alan farklı hükümet ve sivil toplum kuruluşlarını tartışmak
4) Uluslararası pazarlarda rekabet etmek için stratejiler formüle etmek ve analiz etmek
5) Sınır ötesi işlemlerde yer alan kültürel, yasal ve etik hususları anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak S Derse Katılım
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir S Derse Katılım
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular S Derse Katılım
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler S Derse Katılım
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir S Derse Katılım
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir S Derse Katılım
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) H Proje
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir N
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Proje
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih NEVRA BAKER ARAPOĞLU , May 2023
Ders Koordinatörü CEYHAN MUTLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi HIZIR KONUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Uluslararası İşletmecilik: Giriş
3) Uluslararası Ticaretin Kültürel Ortamı
4) Ulusal Ortamlarda Siyasi ve Hukuki Sistemler
5) Küresel Firmada Pazarlama ve İnsan Kaynakları Yönetimi
6) Uluslararası Firmada Strateji ve Organizasyon
7) Genel Bakış
8) Ara Sınav
9) Küresel Pazar Fırsatı Değerlendirmesi
10) İhracat ve Karşı Ticaret1
11) İhracat ve Karşı Ticaret2
12) Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirlikçi Girişimler 1
13) Doğrudan Yabancı Yatırım ve İşbirlikçi Girişimler 2
14) Genel Analiz
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBu ders öğrencilerin dönem boyunca sürekli çalışmasını gerektirir ve yeterli miktarda okuma, yazma ve tartışma gerektirir. Dönemin ilk bölümünde çeşitli kaynaklar kullanılacak ve dersin geri kalanında raporlar, makaleler ve diğer kaynaklar BB'de bulunacaktır. Course Textbook: International Business: The New Realities, 4th edition, Global Edition Cavusgil – Knight - Riesenberger Pearson Recommended books: World 3.0: Global Prosperity and How to Achieve It by Pankaj Gemawat. Harvard Business Review Press, 2011. ISBN-10: 1591398665 | ISBN-13: 978-1591398660 Cultures and Organizations: Software of the Mind, Third Edition by Hofstede, Hofstede, Minklov. McGraw Hill, 2010. ISBN-10: 0071664181 ISBN-13: 978-0071664189
Öğretme TeknikleriBu ders, öğrencilere günümüzün küresel sisteminde uluslararası ticaretin temel unsurlarının çoğuna giriş niteliğinde bir deneyim sağlamak için tasarlanmıştır. Öğrenme hedeflerine ulaşmak için kurs, bir dizi ilgili video, okuma, ders, problem çözme etkinliği ve yaratıcı süreçlerin yanı sıra gerçek hayattaki işlerle etkileşimleri içerecektir. Okumalar ve derslerle kuruluşların temel konularını kavrayabilecek, vaka çalışmaları ve tartışmalarla ise bakış açınızı genişletme ve teorik bilgileri gerçek hayattaki durumlara uygulama fırsatını bulacaksınız. Derste temel terminoloji ve teorik yapının yanı sıra pratik uygulamalar da ele alınacaktır. Ders boyunca kullanılacak yöntemler; gerçek hayattan örnek olay çalışmaları, grup projeleri, sunumlar, sınıf içi tartışmalar ve açılış konuşmacısı konuşmalarıdır. Sınıfın her üyesinin bilgilerini, fikirlerini ve sorularını grupla hiçbir endişeye kapılmadan özgürce paylaşması beklenir. Ders boyunca deneyimsel, yapılandırmacı, araştırmaya dayalı ve yansıtıcı öğretim stratejileri kullanılır. Her türlü öğretme-öğrenme faaliyetlerinde öğrenci katılımı, aktif öğrenme ve yaparak öğrenme esastır.
Ödev ve ProjelerÖğrenciler dersin ortasında ve sonunda grup halinde iki sunum ve iki rapor hazırlayacaklardır. Gruplar oluşturulacak ve projelerin detayları eğitmen tarafından daha sonra duyurulacaktır. Her grupta en fazla 4 üye bulunacak ve her ekip üyesi bireysel olarak kendi rolünü sunacaktır. Sunumlardan önce grup projelerinin hem PPT (sunum) hem de PDF (rapor) dosyası olarak öğretim elemanı tarafından belirlenen süre içerisinde teslim edilmesi gerekmektedir. Geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıKişisel Bilgisayar
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi arapoglun@mef.edu.tr

Öğretim elemanı sınıf/grup tartışmalarında kolaylaştırıcı olarak görev alabilir ve her öğrencinin tartışılan konuya nasıl katkı sağladığını/değer kattığını gözlemleyebilir. Konu, önceki materyali kapsayabilir veya videolardan ve kitap bölümlerinden yeni materyal atanabilir. Verilen ödevler zamanında ve istenilen formatta teslim edilmelidir. Geç teslim kabul edilmeyecektir. Bu, her öğrencinin önceden verilen materyali okuması ve videoları izlemesi, dersi ve Blackboard'u takip etmesi ve aktif olarak katılmasının beklendiği ters çevrilmiş bir derstir. Sınav günü hasta olmanız durumunda, üniversite mevzuatı gereği mazeretinizin sınava girmenize engel olduğunu açıkça belirten yasal bir doktor raporu sunmanız gerekmektedir. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 2 20 3 46
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5