Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | POLS 203 | ||||
Ders Adı İngilizce | Research Methods | ||||
Ders Adı Türkçe | Araştırma Metotları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 158 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Akademik araştırma yapmaya yönelik temel becerileri öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, öğrencilere araştırma yöntemleri ve metodolojileri konusunda rehberlik ederek, araştırma yapmaya yönelik pratik bir giriş sunmaktadır. Araştırma yapmak, iyi sorular sormayı, araştırmanın daha geniş disiplinler arası alandaki önemini kavramayı, veri bulma ve analiz etme yeteneğini, akademik bir makale yazmayı ve bulguları sunmayı içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: Araştırmayı inanç, görüş ve kahve sohbetlerinden ayırt edebilme; 2) Üniversite kütüphanesi kaynaklarını kullanmak; 3) Araştırma soruları tasarlamak 4) Akademik araştırma makaleleri üretmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Ders Koordinatörü | BARIŞ ÇAĞLAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | Dersin Tanıtımı ve Yol Haritası |
2) | Araştırma Nedir, Amacı ve Nereden Başlamalı |
3) | Bir Konu Nasıl Seçilir ve Daraltılır |
4) | Bir Araştırma Sorusu Nasıl Geliştirilir |
5) | Literatür Taraması Nasıl ve Nerede Yapılır |
6) | Akademik Bir Dergi Makalesi Nasıl Okunur |
7) | Değişkenler ve Operasyonelleştirme |
8) | Vaka Çalışması Metodolojisi |
9) | Vaka Sunumu ve Analizi |
10) | Başlık, Özet ve Giriş Nasıl Yazılır |
11) | Makalede Gelişme ve Sonuç Bölümleri Nasıl Yazılır |
12) | Stil Kılavuzları, Yazım ve Kaynak Gösterme: APA ve MLA |
13) | Teslim Edilen Araştırma Makalesi Yazma Ödevlerinin Sınıf İçi İncelemesi |
14) | Teslim Edilen Araştırma Makalesi Yazma Ödevlerinin Sınıf İçi İncelemesi |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ders Kitabı: Roselle, Laura ve Spray, S. *Research and Writing in International Relations*, Boston: Longman, 2012. Diğer tüm materyaller Blackboard sistemine yüklenmiş ve ayrıntılı olarak sunulmuştur. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersi ters yüz etme (flipping the class) yöntemiyle, ders öncesi öğrenci çalışmaları, önceden Blackboard sistemine yüklenen ders öncesi videolar ve okumalarından oluşmaktadır. Teorik kısım, yazılı ödevleri oluşturan örnek araştırma makaleleri aracılığıyla uygulamaya geçirilecektir. Dersin ters yüz edilmesi kapsamında, sınıf içi tartışmalar birkaç küçük grup halinde gerçekleştirilecektir. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dört yazılı ödev, örnek araştırma makalelerinden oluşmaktadır. Bunlar, araştırma makalesi yazma alıştırmalarıdır. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Blackboard Kullanımı | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
caglarb@mef.edu.tr None Öğretim Görevlisi Odası: 5. Kat – Oda No. 529 Çalışma saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 4 | 5 | 4 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 158 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.3 | ||||||
AKTS | 6 |