POLS 203 Research MethodsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu POLS 203
Ders Adı İngilizce Research Methods
Ders Adı Türkçe Araştırma Metotları
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 158 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Akademik araştırma yapmaya yönelik temel becerileri öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders, öğrencilere araştırma yöntemleri ve metodolojileri konusunda rehberlik ederek, araştırma yapmaya yönelik pratik bir giriş sunmaktadır. Araştırma yapmak, iyi sorular sormayı, araştırmanın daha geniş disiplinler arası alandaki önemini kavramayı, veri bulma ve analiz etme yeteneğini, akademik bir makale yazmayı ve bulguları sunmayı içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: Araştırmayı inanç, görüş ve kahve sohbetlerinden ayırt edebilme;
2) Üniversite kütüphanesi kaynaklarını kullanmak;
3) Araştırma soruları tasarlamak
4) Akademik araştırma makaleleri üretmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Ders Koordinatörü BARIŞ ÇAĞLAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin Tanıtımı ve Yol Haritası
2) Araştırma Nedir, Amacı ve Nereden Başlamalı
3) Bir Konu Nasıl Seçilir ve Daraltılır
4) Bir Araştırma Sorusu Nasıl Geliştirilir
5) Literatür Taraması Nasıl ve Nerede Yapılır
6) Akademik Bir Dergi Makalesi Nasıl Okunur
7) Değişkenler ve Operasyonelleştirme
8) Vaka Çalışması Metodolojisi
9) Vaka Sunumu ve Analizi
10) Başlık, Özet ve Giriş Nasıl Yazılır
11) Makalede Gelişme ve Sonuç Bölümleri Nasıl Yazılır
12) Stil Kılavuzları, Yazım ve Kaynak Gösterme: APA ve MLA
13) Teslim Edilen Araştırma Makalesi Yazma Ödevlerinin Sınıf İçi İncelemesi
14) Teslim Edilen Araştırma Makalesi Yazma Ödevlerinin Sınıf İçi İncelemesi
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers Kitabı: Roselle, Laura ve Spray, S. *Research and Writing in International Relations*, Boston: Longman, 2012. Diğer tüm materyaller Blackboard sistemine yüklenmiş ve ayrıntılı olarak sunulmuştur.
Öğretme TeknikleriDersi ters yüz etme (flipping the class) yöntemiyle, ders öncesi öğrenci çalışmaları, önceden Blackboard sistemine yüklenen ders öncesi videolar ve okumalarından oluşmaktadır. Teorik kısım, yazılı ödevleri oluşturan örnek araştırma makaleleri aracılığıyla uygulamaya geçirilecektir. Dersin ters yüz edilmesi kapsamında, sınıf içi tartışmalar birkaç küçük grup halinde gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerDört yazılı ödev, örnek araştırma makalelerinden oluşmaktadır. Bunlar, araştırma makalesi yazma alıştırmalarıdır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıBlackboard Kullanımı
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 4 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi caglarb@mef.edu.tr
None
Öğretim Görevlisi Odası: 5. Kat – Oda No. 529 Çalışma saatleri: Günün herhangi bir saati (09:00-17:00) E-posta adresi: baris.caglar@mef.edu.tr Akademik sahtekarlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 4 5 4 36
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü/25 6.3
AKTS 6