Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 121 | ||||
Course Title in English | Law and Cinema | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk ve Sinema | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 50 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To facilitate the student's transition to legal education, developing the ability to look at and discuss different issues from different perspectives in legal education. | ||||
Course Description | To watch movies on leading law issues, rights and freedoms, such as right to education, right to vote, etc. and to discuss related problems. | ||||
Course Description in Turkish | Temel hukuk konuları ile birlikte haklar ve özgürlükler, eğitim hakkı, oy hakkı gibi hukuksal konularda film izlemesi ve ilgili sorunların tartışılması |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukuksal kavram ya da sorunları farklı açılardan değerlendirir. 2) Yargısal sürecin değişik aktörlerini ve işlevlerini tanır. 3) Hukuksal sorunları daha kolay saptar ve yorumlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EMİNE KARACAOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | EMİNE KARACAOĞLU |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Teknolojik, toplumsal ve sosyal değişimlerin, kent hakkının Cennet Sineması üzerinden izlenmesi |
2) | Filmin tartışılması |
3) | Filmin adalet, önyargı, makul şüphe vb. kavramlar çerçevesinde tartışılması |
4) | Film gösterimi |
5) | Film çerçevesinde ırkçılık, ayrımcılık, eşitlik, Amerikan Sivil Haklar Hareketi’nin tartışılması |
6) | Film gösterimi |
7) | Film çerçevesinde ABD Yüksek Mahkemesi ve vicdani ret kavramının yargı kararları ışığında tartışılması |
8) | Basın özgürlüğü ile ilgili film gösterimi |
9) | Filmin tartışılması |
10) | Hak ve özgürlükler ile ilgili film gösterimi |
11) | Filmin tartışılması |
12) | Siyaset ve medya üzerine film gösterimi |
13) | Filmin tartışılması |
14) | Dönem sonu değerlendirmesi |
Required/Recommended Readings | Guy Osborn, Peter Robson, Film and the Law: The Cinema of Justice, Hart P., 2010 Michael Asimow and Shannon Mader, Law and Popular Culture: A Course Book, Peter Lang Publishing, 2013 David A. Black, Law in Film: Resonance and Representation, University of Illinois Press, 1999 Stefan Machura, Peter Robson, Law and Film (Journal of Law and Society), Wiley-Blackwell, 2001 Austin Sarat, Lawrence Douglas, Martha Umphrey (ed.), Law on Screen, Stanford University Press, 2005 Corey K. Creekmur and Mark Sidel, Cinema, Law, and the State in Asia, Palgrave Macmillan, 2007 | |||||||||
Teaching Methods | Essentially watching movies, and discussing and reading relevant texts. | |||||||||
Homework and Projects | 100 %: one film evaluation and director's assignment (an assignment on a film we have watched, including a film summary, identification and discussion of the legal issues addressed in the film and information about the director of the film) The student can choose the film he/she wants, the submission date of the selected assignment is the class day following the viewing of the film. Since the film will be discussed that day, it must be submitted before the discussion. If it is submitted before the due date, it will be evaluated for corrections. If the student wants to improve his/her grade, he/she can make a second assignment from another film under the same conditions, in which case the last assignment grade will be valid. The second time film evaluation also means a make-up grade. The letter grade equivalents of the grades below 50 are entered into the system as F.) | |||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 3 | 6 | 18 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Final | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Total Workload | 50 | ||||||
Total Workload/25 | 2.0 | ||||||
ECTS | 2 |