Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 123 | ||||
Course Title in English | Law, Literature and Art | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk, Edebiyat ve Sanat | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To re-discuss the concepts of justice, crime, judgement, punishment, right/injustice, etc., which are dealt with by law based on literary works, outside the norms of law | ||||
Course Description | In this course, the relationship of life and law will be examined through the perspective of literature. | ||||
Course Description in Turkish | Yasa/Yaşam ilişkisine edebiyatın perspektifinde bakmak |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 1. Hukuka ve hukukun tartıştığı kavramlara yeni/farklı bakış açılarıyla yaklaşır. 2) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 2. Analitik ve çok boyutlu düşünür. 3) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 3. Farklı olanla empati kurar. 4) Ders başarıyla tamamlandığında, dersi alan öğrenciden aşağıdakiler beklenir: 4.Edebiyatın bazı temel değerlerini anlar ve kavrar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SÜHEYLA ACAR , January 2024 |
Course Coordinator | SÜHEYLA ACAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Antik Yunan’da kültür/sanat ortamı ve Platon’dan Sokrates’in Savunması |
2) | İnsanlığın 2500 yıl öncesinden, Sofokles’in Antigone’sinden bu yana süregelen ikilemi: Yasa mı vicdan mı? |
3) | Karanlık Ortaçağ’ın ardından Avrupa’nın 2000 yıl sonra yeniden Antik Yunan’ı keşfi: İngiltere’de Rönesans ve William Shakespeare’in III. Richard eseri üzerinden iktidar hırsı ve adalet sorgulaması |
4) | Edebiyatın gözüyle Fransız Devrimi’nde hızla değişen iktidar ve hukuk ilişkileri: Charles Dickens ve İki Şehrin Hikayesi |
5) | Fransa’da Dreyfus Davası: Tarihin en büyük ötekileştirme hikayelerinden birinde “Suçluyorum” diyen Emile Zola ve aynı dönemde Osmanlı’da Edebiyat ve Hukuk makalesi üzerinden tuhaf bir dava |
6) | Yeni bir yüzyılın eşiğinde Avrupa hızla değişirken iki komşu imparatorluğun, Osmanlı’nın ve Çarlık Rusya’sının ahvali ve henüz devrime çok varken Dostoyevski’nin Suç ve Ceza’sında yasaların yıkılması üzerine radikal okumalar |
7) | Birinci Savaş karanlığında hukukun Kafkaesk yorumu: Dava |
8) | Vize haftası |
9) | İkinci Savaş sonrası Avrupa’nın ruh hali ve Albert Camus’nün Düşüş öyküsünde adalet ve vicdan üzerine düşünceler |
10) | Latin Amerika, Marquez’den tuhaf bir suç ve ceza hikayesi: Kırmızı Pazartesi |
11) | Dünyanın doğusunda hukuk ve iktidar ilişkisi: Afgan yazar Khaled Hosseini’den Bin Muhteşem Güneş |
12) | Fransa’da işçi sınıfı banliyölerinden yükselen gencecik ama güçlü bir itiraz: Eduard Louis’ten Babamı Kim Öldürdü |
13) | Türkiye: Yeni bir ülke kurulurken Yaşar Kemal’den mübadele hukuku ve hayata yeniden başlamak üzerine bir ağıt/destan: Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana |
14) | Genel Değerlendirme |
Required/Recommended Readings | Platon, Sokrates’in Savunması, İş Bankası Yayınları Sofokles, Antigone, İş Bankası Yayınları William Shakespeare, III.Richard, İş Bankası Yayınları Charles Dickens, İki Şehrin Hikayesi, Can Yayınları Emile Zola, Suçluyorum, Can Yayınları Dostoyevski, Suç ve Ceza, İş Bankası Yayınları Franz Kafka, Dava, Can Yayınları Albert Camus, Düşüş, Can Yayınları Gabriel Garcia Marquez, Kırmızı Pazartesi, Can Yayınları Khaled Hosseini, Bin Muhteşem Güneş, Everest Yayınları Eduard Louis, Babamı Kim Öldürdü, Can Yayınları | ||||||||||||
Teaching Methods | Reading and discussion of literary texts, text evaluations | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
acars@mef.edu.tr +902123953600 Ofis Saatleri: Lütfen e-mail ile randevu alınız. Office Hours: Upon appointment via e-mail. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |