İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | EDS 403 | |||||
Ders Adı İngilizce | Scientific Research Experience I | |||||
Ders Adı Türkçe | Scientific Research Experience I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 115 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Araştırma Etiği | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Alanındaki araştırma yöntemlerini anlamayı ve değerlendirmeyi öğrenir. | |||||
Ders Açıklaması | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, eğitim araştırmalarının temel ilkeleri, metodları ve paradigmaları. Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nicel ve nitel araştırmanın özelliklerini ve araştırma yöntemlerinin birbirinden ne şekilde farklı olduğunu anlar; 2) araştırmayı anlamlı bir şekilde değerlendirir ve eleştirir; 3) uygun bir araştırma hedefi ve sorusu yazar ve soruyu cevaplamak için bir çalışma yöntemi önerir; 4) araştırma sorusu etrafındaki çeşitli araştırmalardan elde edilen bilgileri sentezleyen ve literatürdeki boşlukları ele alan ilgili literatürü gözden geçirir; 5) gelecekteki bir öğretmen / psikolojik danışman olarak bir eylem araştırma çalışması yürütür ve rapor eder; 6) akademik yazma için APA standartlarını sergiler, eğitim araştırmalarında yasal ve etik konuları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | ||||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | ||||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | ||||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | ||||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | ||||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | ||||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | ||||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | ||||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | ||||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | ||||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | ||||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | ||||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | ||||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | N | |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | N | |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | N | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | S | Ödev,Proje |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | N | |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | N | |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | H | Ödev,Proje |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | S | Ödev,Proje |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | N | |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | S | Ödev,Proje |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | S | Ödev,Proje |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | N | |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | N |
Hazırlayan ve Tarih | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM BURAK ÖLMEZ |
Hafta | Konu |
1) | Araştırma ve bilimsel araştırmaya giriş |
2) | APA formatında yazma |
3) | Eğitim araştırmalarına giriş |
4) | Araştırma paradigmaları |
5) | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
6) | Literatür taraması yazma. |
7) | Araştırma önerisi geliştirme ve planlama. |
8) | Nicel araştırma yöntemleri |
9) | Nitel araştırma yöntemleri |
10) | Eylem araştırması çalışmaları. |
11) | Etik kurul önerileri yazma. |
12) | Veri toplama yöntemleri |
12) | Veri toplama yöntemleri |
13) | Öneriler konusunda eğitmen ile bireysel çalışma |
14) | Araştırma raporu hazırlama |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Educational Research: Competencies for Analysis and Application by Geoffrey E. Mills, L. R. Gray (12th edition) | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders, matematiksel argümanların anlaşılmasını ve ders notlarının veya ders kitaplarının dikkatli bir şekilde okunmasını gerektiren soyut bir niteliktedir. Atanan ödevin önemli bir bölümünün gerekli ders kitabını okumaya dayandığı unutulmamalıdır. Bu, birçok öğrencinin alışık olmadığı bir çalışma alışkanlığıdır, ancak dersi tam olarak anlamak için gereklidir. Öğrenciler her bölümün sonunda tüm soruları çözmeye çalışmalı ve çözemedikleri sorular hakkında eğitmenle düzenli olarak iletişim halinde olmalıdır. Öğrencilere dersi tam olarak anlamak ve çalışma sayfalarındaki sorunları başarılı bir şekilde çözmek için önerilen ders kitaplarına sahip olmaları önemle tavsiye edilir. Eğitmen, matematiksel tanımların, sembollerin, ilkelerin, olguların ve teoremlerin araştırılmasına dayalı ödev atayabilir. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tayland@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 3 | 10 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 115 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.6 | ||||||
AKTS | 5 |