PCG 302 Internship II: Vocational Guidance and Counseling IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu PCG 302
Ders Adı İngilizce Internship II: Vocational Guidance and Counseling II
Ders Adı Türkçe Staj 2: Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: . Laboratuvar : . Diğer: .
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 246 saat
Ders Kredileri 10 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 103 - Educational Psychology
PCG 214 - Developmental Psychology II
PCG 211 - Theories of Personality
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi .
Kayıt Kısıtlamaları .
Genel Eğitim Hedefi .
Ders Açıklaması Bu dersin iki ana amacı vardır: Öğrencilere, Üniversite Modelinde Okul'da vurgulandığı gibi okul ortamları ve eğitim uygulamalarına vurgu yaparak kariyer danışmanlığı ve rehberliği anlayışı sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramları, teorik ve pratik arka planı, ulusal olarak standartlaştırılmış değerlendirmeleri, mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı ile ilgili ölçme ve test araçlarını ve tekniklerini çeşitli ortamlarda uygulamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. İkinci amaç, öğrencileri tam zamanlı psikolojik danışman adayları/asistanları olarak bir mentor danışmanı gözetiminde partner bir okula yerleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) .
2) .
3) .
4) .
5) .
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. S Ödev
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. H Sunum
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. H Proje
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. H Proje
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. N
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. N
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. N
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ ,
Ders Koordinatörü EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. EZGİ TOPLU DEMİRTAŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) .
2) .
3) .
4) .
5) .
6) .
7) .
8) .
9) .
10) .
11) .
12) .
13) .
14) .
15) .
16) .
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarZunker, V. G. (2016). Career Counseling. A Holistic Approach (9th ed.). Boston, MA: Nelson Education, Ltd. Gysbers, Norman C. & Heppner, Mary J. & Johnston, Joseph A. (2014) Career Counseling: Holism, Diversity, and Strengths (4th ed.). American Counseling Assn. Supplementary texts: Niles, S. G., Goodman, J., Pope, M. (2018). Kariyer Danişmasi Vaka Kitabi: Öğrenciler, Uygulayıcılar ve Psikolojik Danışman Eğitimcileri İçin Bir Kaynak - The Career Counseling Casebook: A Resource for Students, Practitioners, and Counselor Educators. Nobel Akademik Yayıncılık. Niles, Spencer G. & Bowlsbey, Joann H. (2013) 21. Yüzyılda Kariyer Gelişimi Mudahaleleri (4th ed) Translation: Korkut-Owen, Fidan. Nobel Akademi Yayıncılık. Kuzgun, Yıldız. (2014) Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı. Nobel Akademi Yayıncılık. Yeşilyaprak, Binnur (2016). Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya. (7th ed.). Pegem Akademi Yayıncılık. Özer, Kadir. (2013). Ayşe Ve Ailesi Sınava Hazırlanıyor. Remzi Kitabevi.
Öğretme TeknikleriYüz yüze
Ödev ve Projeler.
Laboratuvar Çalışması.
Bilgisayar Kullanımı.
Diğer Aktiviteler.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Uygulama 1 % 30
Derse Özgü Staj 1 % 10
Ödev 6 % 20
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 10
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi .
.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 8 20 2 176
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü/25 9.8
AKTS 10