Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | EE 308 | |||||
Course Title in English | EE Engineering Design Studio | |||||
Course Title in Turkish | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Tasarım Stüdyosu | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
EE 201 - Circuit Analysis I | EE 212 - Electrical and Electronic Circuits |
|||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in different fields of Electrical and Electronics Engineering. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn how to design and implement an Electrical and Electronics Engineering project. | |||||
Course Description | This course provides a design experience in an Electrical and Electronics engineering problem. The following topics are covered: sensors actuators and interfaces, simple RF transceivers, microcontrollers, fundamentals of design, design tools, simulation tools, simulations and applications with real data, design experience through a team project with a final report and presentation. | |||||
Course Description in Turkish | Bu derste, bir Elektrik-Elektronik mühendisliği probleminde tasarım tecrübesi kazandırılmaktadır. Aşağıdaki konular kapsanmaktadır: sensör aktüatörleri ve arayüzler, basit RF alıcı-verici, mikro denetleyiciler, tasarımın temelleri, tasarım araçları, benzetim araçları, gerçek veri ile benzetimler ve uygulamalar, bir final raporu ve sunum ile tamamlanan takım projesi ile tasarım deneyimi. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) identify necessary technical knowledge to design and solve electrical engineering problems; 2) show the ability to develop engineering design skills using computers and laboratory equipment; 3) construct and test a design using necessary hardware and software tools; 4) demonstrate an engineering design with technical reports and presentation; 5) complete an engineering design project as part of a team; 6) use appropriate learning strategies in completing an engineering design project. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ARİF MUSTAFAZADE , February 2021 |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | Sensor actuator & interface |
2) | Sensor actuator & interface |
3) | Sensor actuator & interface |
4) | RF Transceivers |
5) | RF Transceivers |
6) | Microcontrollers and programming |
7) | Microcontrollers and programming |
8) | Project Design Period |
9) | Project Design Period |
10) | Project Design Period |
11) | Project Design Period |
12) | Project Design Period |
13) | Project Design Period |
14) | Project Design Period |
15) | Final Exam/Project/Presentation Period |
16) | Final Exam/Project/Presentation Period |
Required/Recommended Readings | None | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | 1 Project and Demonstration, 3 Design Reports, 3 Lab reports | |||||||||||||||
Laboratory Work | 3 laboratories on 3 major topics on sensor actuators & interfaces, and microcontrollers. | |||||||||||||||
Computer Use | Students design their projects using computer programming and simulation tools. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: 5th Floor office hours: TBA email address: mustafazadea@mef.edu.tr Rules for attendance: - Missing a midterm: - Missing a final: - A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Laboratuvar | 7 | 0 | 4 | 4 | 56 | ||
Uygulama | 3 | 0 | 10 | 30 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Proje | 1 | 0 | 30 | 30 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |