Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | SCI 101 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Environmental Science | |||||
Ders Adı Türkçe | Çevre Bilimlerine Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 118 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı çevre türlerinin özelliklerini ve niteliklerini, çevre kirliliği türlerini, çevre yönetim sistemlerini ve çevre korumanın önemini öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Ders, genel çevre konularını, doğal kaynakların özelliklerini, su, atık su, deniz, hava ve katı atık kirliliklerini, su ve atık su arıtma sistemlerini, çevre kirliliğini önleme yöntemlerini, elektrik ve elektronik ürünlerin dizaynında elektronik atıkların yönetimini; çevre korumacılığı açısından üreticinin, tüketicinin ve yetkili atık yöneticilerinin sorumluluklarını; yürürlükteki yönetmeliklerin uygulanmasının ve çevre korumacılığının önemini ve sosyal sorumluluğu irdelemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çevre sorunlarının ve doğal kaynakların önemini tanımlar ve çevreyi sosyal bir sorumluluk olarak korur; 2) Hava, su ve deniz kirliliğini, kirletici kaynakları azaltarak en aza indirmenin yollarını bilir; 3) Atıkları düzgün bir şekilde yöneterek ve kirletici madde üretmeden çevreyi korumanın yollarını bilir; 4) Elektrik ve elektronik ekipman tasarımında ilgili kriterleri uygular, tehlikeli malzemeler kullanmadan ve yeniden kullanılabilir ve geri dönüştürülebilir çevre dostu ürünler tasarlar; 5) Ürünlerin ve atıkların geri dönüşümü, kurtarma ve yeniden kullanımı konularının önemine ilişkin bilgileri yayar; 6) Çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | GÜNAY KOCASOY , November 2023 |
Ders Koordinatörü | EGEMEN BİLGİN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. GÜNAY KOCASOY |
Hafta | Konu |
1) | Çevre Sorunları ve Çevreye Giriş - Video |
2) | Su Yönetimi, Su Kaynakları |
3) | Su Kalitesi ve Su Kirliliği |
4) | Su Ekosistemlerinin Kirliliği |
5) | Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri |
6) | Deniz Çevresinin Önemi ve Deniz Kirliliği Kaynakları |
7) | Deniz Suyunun Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri |
8) | Hava Kirliliği |
9) | Hava Kirleticilerinin Sağlık Üzerindeki Etkileri |
10) | Küresel Isınma, KloroFloroKarbonlar |
11) | Katı Atıklara Giriş, Katı Atıkların Kaynakları ve Özellikleri |
12) | Geri Dönüşüm Programları |
13) | Katı Atıkların Giderme Yöntemleri |
14) | Entegre Katı Atık Yönetimi |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Vesilind, P.A., Peirce, J.J., Environmental Pollution and Control, ISBN: 0-250-2-40619-5, Butterworth Publishers, Boston, 1983. Lee, C., Lil, S., Water and Wastewater Calculations Manual, ISBN: 978 0007 1476 249, McGraw Hill, 2007. Gurjar, B.R., Morina, L.T., Ojha, C.S., Air Pollution: Health and Environmental Impacts, ISBN: 978 1439 809624, CRC Press, 2010. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler ve ders değerlendirmeleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Dönem ödevi ve sunumu, tartışma, test | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | İnternet üzerinde bilgi edinmek için. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
kocasoyg@mef.edu.tr Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat Ofis saatleri: Perşembe 12:00-13:45 E-posta adresi: kocasoyg@mef.edu.tr Kısa sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her kısa sınav için diğer tüm kısa sınavların ortalaması alınarak bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Proje | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 118 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.7 | ||||||
AKTS | 5 |