SCI 101 Introduction to Environmental ScienceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu SCI 101
Ders Adı İngilizce Introduction to Environmental Science
Ders Adı Türkçe Çevre Bilimlerine Giriş
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 118 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Farklı çevre türlerinin özelliklerini ve niteliklerini, çevre kirliliği türlerini, çevre yönetim sistemlerini ve çevre korumanın önemini öğrenmek.
Ders Açıklaması Ders, genel çevre konularını, doğal kaynakların özelliklerini, su, atık su, deniz, hava ve katı atık kirliliklerini, su ve atık su arıtma sistemlerini, çevre kirliliğini önleme yöntemlerini, elektrik ve elektronik ürünlerin dizaynında elektronik atıkların yönetimini; çevre korumacılığı açısından üreticinin, tüketicinin ve yetkili atık yöneticilerinin sorumluluklarını; yürürlükteki yönetmeliklerin uygulanmasının ve çevre korumacılığının önemini ve sosyal sorumluluğu irdelemektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çevre sorunlarının ve doğal kaynakların önemini tanımlar ve çevreyi sosyal bir sorumluluk olarak korur;
2) Hava, su ve deniz kirliliğini, kirletici kaynakları azaltarak en aza indirmenin yollarını bilir;
3) Atıkları düzgün bir şekilde yöneterek ve kirletici madde üretmeden çevreyi korumanın yollarını bilir;
4) Elektrik ve elektronik ekipman tasarımında ilgili kriterleri uygular, tehlikeli malzemeler kullanmadan ve yeniden kullanılabilir ve geri dönüştürülebilir çevre dostu ürünler tasarlar;
5) Ürünlerin ve atıkların geri dönüşümü, kurtarma ve yeniden kullanımı konularının önemine ilişkin bilgileri yayar;
6) Çeşitli kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih GÜNAY KOCASOY , November 2023
Ders Koordinatörü EGEMEN BİLGİN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. GÜNAY KOCASOY

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Çevre Sorunları ve Çevreye Giriş - Video
2) Su Yönetimi, Su Kaynakları
3) Su Kalitesi ve Su Kirliliği
4) Su Ekosistemlerinin Kirliliği
5) Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri
6) Deniz Çevresinin Önemi ve Deniz Kirliliği Kaynakları
7) Deniz Suyunun Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri
8) Hava Kirliliği
9) Hava Kirleticilerinin Sağlık Üzerindeki Etkileri
10) Küresel Isınma, KloroFloroKarbonlar
11) Katı Atıklara Giriş, Katı Atıkların Kaynakları ve Özellikleri
12) Geri Dönüşüm Programları
13) Katı Atıkların Giderme Yöntemleri
14) Entegre Katı Atık Yönetimi
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarVesilind, P.A., Peirce, J.J., Environmental Pollution and Control, ISBN: 0-250-2-40619-5, Butterworth Publishers, Boston, 1983. Lee, C., Lil, S., Water and Wastewater Calculations Manual, ISBN: 978 0007 1476 249, McGraw Hill, 2007. Gurjar, B.R., Morina, L.T., Ojha, C.S., Air Pollution: Health and Environmental Impacts, ISBN: 978 1439 809624, CRC Press, 2010.
Öğretme TeknikleriDersler ve ders değerlendirmeleri
Ödev ve ProjelerDönem ödevi ve sunumu, tartışma, test
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar Kullanımıİnternet üzerinde bilgi edinmek için.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 45
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kocasoyg@mef.edu.tr

Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat Ofis saatleri: Perşembe 12:00-13:45 E-posta adresi: kocasoyg@mef.edu.tr Kısa sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her kısa sınav için diğer tüm kısa sınavların ortalaması alınarak bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavının notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri Akademik dürüstsüzlük ve intihal: YÖK Yönetmelikleri

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Proje 1 5 1 6
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü/25 4.7
AKTS 5