School/Faculty/Institute |
Faculty of Education |
Course Code |
MATH 132 |
Course Title in English |
Geometry |
Course Title in Turkish |
Geometry |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Select |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
120 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
All students are expected to know enough English to learn and discuss the topics. |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
Students will be able to use logical reasoning in understanding and proving geometric proofs and therefore improve their abstract thinking. |
Course Description |
Lines, angles, triangles, methods of proof, congruent triangles, parallel lines, distance, angle sums, quadrilaterals, circles, similarity, regular polygons, constructions, transformations, solid geometry, non-Euclidean geometry.
|
Course Description in Turkish |
Doğru, açılar, üçgenler, geometride kanıt yöntemleri, eş üçgenler, paralel doğrular, uzaklık, açı toplamı, dörtgenler, daireler, benzer üçgenler, düzgün poligonlar, yapılandırmalar, transformasyonlar, katı cisimler geometrisi, Öklit dışı geometriler. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Exam,HW,Participation
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Participation
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
HW,Participation
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Exam,HW
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Exam,HW
|
Prepared by and Date |
RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Course Coordinator |
BENGİ BİRGİLİ |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
Required/Recommended Readings | Recommended Textbooks:
Schaum’s Outlines Geometry
McGraw Hill 5th edition |
Teaching Methods | Flipped Classroom model will be used while teaching this class. Students will gain first exposure to new course material outside of class, usually via reading or watching lecture videos/audios, and then class time will be used to assimilate that prior mathematical knowledge through problem-solving or classroom discourse.
Students will access key course content individually or in small groups prior to class time, generate their questions, underline the points that they find most difficult or hard to understand, and then meet face-to-face within the larger group with similar misunderstandings to explore content through active learning and engagement strategies.
Students will take the responsibility of their own learning, and study core content either individually or in groups before class and then apply mathematical knowledge and skills to a range of activities using higher order thinking.
Lecturing is still important but there will be a greater focus on gaining significant learning opportunities through facilitating active learning of mathematics, engaging students in the use of mathematical language, guiding learning, correcting misunderstandings and providing timely feedback, etc.
In the Flipped Classroom setting, there will be a greater focus on concept exploration, meaning making, and demonstration or application of mathematical knowledge face-to-face.
Students are expected to watch the relevant week’s video before attending to the class, and track their progress toward fulfilling the requirements of the course.
Expectations for Group Learning:
Be actively involved in small-group activities. Keep curious and motivated for learning in different ways.
Be willing to collaborate with peers. Be kind and respectful.
Come to class prepared (watch the videos before class).
|
Homework and Projects | The course is of an abstract nature compared to most other courses; comprehension of geometry related arguments and a careful reading of the lecture notes or the textbook are important. It should be noted that an important part of the homework assigned is watching the flipped classroom videos and doing the readings assigned on the Blackboard. This is a study habit that many students are not accustomed to, but is essential to thoroughly understanding the course.
|
Laboratory Work | None |
Computer Use | None |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Devam |
1 |
% 25 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
tayland@mef.edu.tr
Class hours: Monday 10:30-11:50, Thursday 15:30-16:20
Office hours: Monday 14:00 – 15:00
Instructor email address: tayland@mef.edu.tr
Attendance is important in this class. Missing five classes will drop the final grade by one full letter grade. For every two classes missed after the five absences, one additional full letter grade will be dropped (a student who is absent 10 classes automatically fails). If you cannot make it to a scheduled quiz/midterm/final exam, contact the instructor BEFORE the exam, or if an emergency, WITHIN 24 HOURS after the exam if you need to schedule a make-up exam. In order to be eligible to enter a make-up exam for a missed exam, students should have a documented or verifiable (e.g., a doctor’s report), and officially acceptable excuse (e.g., physical/psychological damage). It is not possible to make up multiple missed exams. The make-up exam for all exams will be after the final exam, and will include all topics. Date for exams may be subject to change with respect to the academic calendar (i.e., religious/national holidays.
Academic Dishonesty/Misbehavior: Any activity that tends to compromise the academic integrity of MEF University or subvert the education process will be punished. Students who commit or assist in committing dishonest acts such as cheating, fabrication, and plagiarism are subject to downgrading (to a failing grade for the test, or other course-related activity/assignment, or for the entire Geometry Course) and/or additional sanctions as described in the Student Code of Conduct at MEF University. |