İlköğretim Matematik Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ELE 102 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Mathematics Teaching | ||||
Ders Adı Türkçe | Introduction to Mathematics Teaching | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 251 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenci merkezli öğrenme bakış açısıyla yazılmıştır. Öğrenciler öğretmenlik mesleğini anlayacaklardır. Farklı okul ortamlarını deneyimleyecekler ve öğrencilerle birebir çalışacaklar. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders matematik öğretmenliğine giriş dersidir. Ulusal ve uluslararası düzeyde farklı okul ortamlarında matematik öğretimini nelerin oluşturulduğu tartışılacaktır. Öğrenciler Ortaokullarda gerçek bir matematik dersine girme şansını elde edecek, küçük grup öğretimlerine katılacak ve gerektiğinde araştırmalara destek olacaktır. Öğrenciler farklı okul ortamlarında matematik öğretmeni olmanın anlamı ile ilgili keşiflerde bulunacaktır. Üniversite öğrencileri için düzenli bir toplantı süreci olacak ve öğretim üyesi üniversitede bu deneyimlerden sonra tartışma, öğrendiklerini yazılı ifade etme imkanları bulacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenciler matematik öğretmeni olmanın dinamiklerini anlayacaklar. 2) Öğrenciler farklı okul ortamlarında başarılı bir öğretim için sınıf ortamının nasıl hazırlanacağını analiz edebileceklerdir. 3) Öğrenciler, ders öğretim elemanı ve Üniversite Online Laboratuvar Okulu sorumlusunun gözetiminde ortaokul öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve ihtiyaç sahibi öğrencilere yönelik bir program tasarlayabilecekler. 4) Öğrenciler, ortak ortaokul sınıflarında öğretim/öğrenmeyi iyileştirmeye yönelik araştırma çabalarına katkıda bulunabileceklerdir. 5) Öğrenciler kendi deneyimlerini yazılı ve sözlü olarak yansıtabilecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | |||||
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | |||||
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | |||||
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | |||||
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | |||||
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | |||||
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | |||||
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | |||||
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | |||||
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | |||||
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | |||||
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | |||||
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | |||||
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | N | |
2) | Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | N | |
3) | Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | N | |
4) | Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | N | |
5) | Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | S | Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje |
6) | Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje |
7) | Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | N | |
8) | Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | N | |
9) | Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje |
10) | Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | S | Ödev,Proje |
11) | Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | N | |
12) | Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | S | Derse Katılım |
13) | Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | N | |
14) | Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , September 2022 |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. CENGİZ ALACACI |
Hafta | Konu |
1) | Matematik öğretimi nedir? |
2) | Sınıfta Matematik Öğretmeni. Devlet Okulu, Özel Okul, ABD okulları |
3) | Profesyonellik |
4) | Misafir Öğretmen- Darüşşafaka okullarına ziyaret MEB 6. sınıf müfredatı |
5) | Sınıfımın kapısını açmak - Cathy Humphreys Profesyonel organizasyonlar Birebir Öğretime Hazırlık |
6) | MEB Müfredatı, ABD NCTM Standartları Birebir Öğretim |
7) | Kesirleri Öğretmek 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim |
8) | Tatil |
9) | Geometri Öğretimi 6. sınıftan örnekler Birebir Öğretim |
10) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
11) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
12) | Birebir Öğretim Okumalar |
13) | Sınıf içi öğretim ziyaretleri veya Birebir Öğretim |
14) | Birebir öğretim |
15) | Birebir öğretim |
16) | Final Projesi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | MEB 6. sınıf müfredatı Cathy Humphreys tarafından yazılan “Sınıfımın kapısını açıyorum” ABD NCTM Standartları | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler ters çevrilmiş sınıfa göre gerekli videoyu izlettirilecektir. Ayrıca ders saatinden önce onlara çeşitli okumalar ve videolar verilecektir. Okul Projesi kapsamında öğrenciler üniversitenin bir ortaokulunda birebir öğretim sürecine başlayacak. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrenciler okul ziyaretlerinden sonra günlük tutacaklardır. Her dersten sonra gözlemlediklerini ve deneyimlediklerini yansıtacaklardır. Öğrenciler bitirme projesi hazırlayacak | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | http://neokusamneolsam.org/kisiler?id=55 http://tedxtalks.ted.com/video/Gelece%C4%9Fi-Yakalamak-%7C-Meltem-Cey;search%3Atag%3A will be watched before the class | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tuncz@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Laboratuvar | 1 | 6 | 6 | ||||
Arazi Çalışması | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 8 | 3 | 24 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Toplam İş Yükü | 251 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.0 | ||||||
AKTS | 5 |