PSYC 102 Introduction to Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 102
Ders Adı İngilizce Introduction to Psychology II
Ders Adı Türkçe Psikolojiye Giriş II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 162 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bir psikoloji öğrencisi olarak başarı için çok önemli olan düşünme, öğrenme ve bilgi sunma becerilerini öğrenmek ve geliştirmek; bilimsel yöntemi ve mükemmel eleştirel düşünceyi net bir şekilde kavradığını gösterirken, doğru biçimlendirilmiş, kaliteli makaleler, raporlar ve sunumlar hazırlayabilmek.
Ders Açıklaması Bu ders, birinci sınıf öğrencilerini psikoloji alanında daha ayrıntılı çalışmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere APA yazı stilinde esaslı bir altyapı kazandıracaktır ve öğrencilerin psikoloji alanındaki araştırma makalelerini okuma ve eleştirme yeteneklerini geliştirecektir. Son olarak, bu ders öğrencileri kaliteli sunumlar yapabilmek üzere hazırlayacaktır. Bu beceriler hem Psikoloji programının sonraki dönemleri için hem de sonrasında öğrencilerin iş hayatları için gerekecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) APA formunun temel bileşenlerini anlar
2) Argümanları hem yazılı olarak hem de sunumlarda sözlü olarak sunar ve destekler
3) Bilinmeyen konularda bilgi toplar, düzenler ve sentezler
4) Kanıt ve argümanların kalitesini analiz eder ve değerlendirir
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA , December 2023
Ders Koordinatörü BEYZA TEPE ÇOMOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi DİCLE ÇAPAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Okuma ve yazmaya giriş - Bir bilginin nasıl bulunacağı ve değerlendirileceği
2) İnternetteki bilgilerin değerlendirilmesi, İntihal
3) Kritik düşünme ve makale okuma
4) Sunum nasıl yapılır?
6) APA formatında yazım - Stil mekaniği
7) APA formatında yazım - Format&İmla&Gramer
8) APA formatında yazım - Metin içi atıf
9) APA formatında yazım - Kaynakça
10) APA formatında yazım- Metin içi atıf & kaynakça egzersizleri
11) APA formatında makale yazma
12) APA formatında araştırma raporu yazımı - Giriş ve yöntem
13) APA formatında araştırma raporu yazımı - Sonuçlar ve tartışma
14) Araştırma raporu yazımı - Egzersiz
15)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAna Ders Kitabı: APA Styling Kılavuzu 7. Baskı
Öğretme TeknikleriBu kurs ters yüz eğitim formatını kullanacaktır. Öğrenciler, o haftaki derslerde geliştirecekleri beceriler hakkında videolar izleyerek ve okuyarak derse hazırlanacaklardır. Ders süresi boyunca öğrenciler bu becerileri geliştirmek için not verilmeyen alıştırmalar üzerinde birlikte çalışacaklardır. Öğrenciler tercihlerine ve o haftanın konusuna göre tek başlarına veya gruplar halinde çalışacaklardır.
Ödev ve ProjelerFarklı sınıf içi etkinlikler/ödevler olacaktır
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin hem hazırlık döneminde hem de ders saatlerinde uygun bilgi teknolojilerini kullanmaları beklenecektir. Çevrimiçi kaynakları ve makaleleri araştırmaları ve okumaları, sınıf alıştırmaları üzerinde birlikte çalışmaları ve ödevlerini hazırlamaları gerekecektir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 5
Ödev 13 % 45
Ara Sınavlar 2 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi turnalarn@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler, derse alınmayacaklardır ve bu durum katılım notlarını etkileyecektir. Geçerli bir mazeretle sınavı kaçıran (örneğin, doktor raporu olan) öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. İntihal (kopya çekme, kopyala-yapıştır), diğer kaynaklardan cümlelerin veya önemli cümle bölümlerinin kopyalanmasını içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitaplar, makaleler ve web siteleri gibi kaynaklardan olabilir; bu kaynak öğrenci çalışmasında atıf yapılmış olsa bile. YÖK yönetmeliklerine uygun disiplin işlemleri uygulanacaktır. İntihal veya diğer hilelerin yapıldığı durumlarda telafi sınavı veya ödev fırsatı olmayacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 3 9
Ödevler 13 2 1 39
Ara Sınavlar 2 6 2 16
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü/25 6.5
AKTS 6