| Ekonomi | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
| Ders Kodu | INT 142 | ||||
| Ders Adı İngilizce | Sensing Interiors | ||||
| Ders Adı Türkçe | İç Mekanları Duyumsamak | ||||
| Öğretim Dili | EN | ||||
| Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
| Dönem | Bahar | ||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 74 saat | ||||
| Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
| Ön Koşul | Yok | ||||
| Yan Koşul | Yok | ||||
| Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
| Genel Eğitim Hedefi | İç mekanların, içinde yaşayan insanların davranışları ve duyguları üzerindeki etkisini anlamak. | ||||
| Ders Açıklaması | Ders iç mekanlar ile kullanıcıları ve sakinleri arasında olan ilişkileri hakkında farklı bakış açılarının sunulmasını amaçlamaktadır. İnsanın mekânsal deneyiminin, barınma ve konforun temel kaygılarının yanında mekânın atmosferik özelliklerinden ayrılamaz olduğu düşünülerek tartışmalar mekânsal tasarım bağlamında “atmosfer” unsurlarının tanıtılmasıyla başlayacaktır. Bu bölümü, insan davranışı ve iç mekân arasındaki etkileşimin incelemesi takip eder. Farklı iç mekan türleri, bileşenleri ve özelliklerinin sağladığı geniş bir kullanıcı deneyimi yelpazesi dönem boyunca gözden geçirilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) iç mekan atmosferini oluşturan mekansal bileşenleri belirlemek; 2) farklı iç mekanlarda insanların davranışlarındaki değişiklikleri gözlemlemek; 3) belirli bir iç mekanı kullanıcılarının ihtiyaçları ve beklentileri açısından analiz etmek; 4) kullanıcılarının davranışları ve deneyimleri açısından mekansal unsurları tanımlamak ve kategorilere ayırmak; 5) farklı iç mekan tiplerinin sağladığı sosyalleşme kalıplarını anlamak. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
| 2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
| 3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
| 4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
| 5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
| 6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
| 7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
| 8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
| 9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
| 10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
| 11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
| 2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
| 3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
| 4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
| 5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
| 6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
| 7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
| 8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
| 9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
| 10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
| 11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
| Hazırlayan ve Tarih | YASEMİN BURCU BALOĞLU , February 2020 |
| Ders Koordinatörü | AKTS1 |
| Dönem | Bahar |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | dersin tanıtımı - genel bakış ve kapsam: mekanları, yerleri, duyuları tanımlama - mekansal duyu |
| 2) | mekansal tasarım ve duyular - mekansal tasarım bağlamında atmosferi tanımlamak - biçim, malzemeler, ses, sıcaklık, çevre, [içinde] Arasında, iç/dış, samimiyet ve ışık |
| 3) | inşa edilmiş dünyaları deneyimlemek - "atmosfer" unsurlarının incelenmesi - yüzeyler ve dokular, renk ve ışık aracılığıyla atmosfer |
| 4) | çevreye karşı duygusal tepkilerin boyutları |
| 5) | tasarım psikolojisi teorileri ve iç mekan tasarımının unsurları ve ilkeleri |
| 6) | inşa edilmiş çevrelerin değerlendirilmesi ve değerlendirilmesi - gözlemci farklılıkları: tasarımcılar ve kullanıcılar ve tasarım için çıkarımlar |
| 7) | inşa edilmiş çevrelerin değerlendirilmesi ve değerlendirilmesi - gözlemci farklılıkları: tasarımcılar ve kullanıcılar ve tasarım için çıkarımlar |
| 8) | iç mekan ve insan davranışı |
| 9) | bölgecilik, mahremiyet, kişisel alan, kalabalık |
| 10) | iç mekan etnografyası |
| 11) | iç mekanların sosyo-mekansal organizasyonu |
| 12) | eşikler ve sınır bölgeleri - sınırların, hudutların, eşiklerin veya sınır bölgelerinin oluşumu |
| 13) | cinsiyetlendirilmiş yerler |
| 14) | son ödev teslim tarihi ve değerlendirmeler |
| 15) | final değerlendirme dönemi |
| 16) | final değerlendirme dönemi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Peter Zumthor – “Atmospheres” Juhani Pallasmaa “An Architecture of the Seven Senses” Roberto J. Rengel – “People in Buildings” (Shaping Interior Space) “Human Behaviour and the Interior Environment” Kathleen Sullivan- The Intersection of Design Psychology Theories with the Elements and Principles of Design Eric Laurier – “An Ethnography of a Café: The Socio-Spatial Organisation of Furniture and Background Noise” Daphne Spain – “Excerpts from The Contemporary Workplace” Doreen Massey – “Space, Place and Gender” Celine Rosselin – “The Ins and Outs of the Hall: A Parisian Example” Duncan Patterson – “There’s Glass between Us’: A critical examination of ‘the window’ in art and architecture from Ancient Greece to the present day” Interior Space and the Second Skin, Extensions of Self – Shashi Caan (from “Rethinking Design and Interiors” Evans, G. and McCoy, J. (1998). When buildings don't work: the role of architecture in human health. Journal of Environmental Psychology, 18:85-94. Her hafta için zorunlu okumalar Blackboard'da yayınlanmıştır. | ||||||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmen tarafından sunumların yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm gerekli okumaların ve materyallerin ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder. | ||||||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | 14 Haftalık okumalar ve kısa cevaplı sorular, 2 Dönem Ortası Ödevi, 1 Final Ödevi | ||||||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | Kısa video gösterimleri ve arazi çalışmaları | ||||||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
balogluy@mef.edu.tr - Bu ders için katılım zorunludur. Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlıklar başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüş ve fikirlerine saygı göstermek; ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak; projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi konuları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda öğrencinin entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
||||||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
| Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
| Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 | ||||
| Final | 1 | 12 | 12 | ||||
| Toplam İş Yükü | 74 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 3.0 | ||||||
| AKTS | 4 | ||||||