EDS 103 Educational PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İlköğretim Matematik ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 103
Ders Adı İngilizce Educational Psychology
Ders Adı Türkçe Eğitim Psikolojisi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Psikolojik gelişim ve öğrenme teorileri arasındaki ilişki ve bunların eğitim ortamlarındaki uygulamaları hakkında bilgi edinmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
Ders Açıklaması Bu ders, gelişim ve öğrenme için geçerli olan psikolojik kuramlar ve araştırmalara genel bir bakış niteliğindedir. Genel konular, eğitim ile ilgili güncel konuları ele alacak şekilde öğrenme teorileri, insan gelişimi, sınıf uygulamaları, bellek, motivasyon, üstbiliş, eğitimsel değerlendirme ve sınıfiçi stratejilerini içermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Farklı psikolojik teorilere göre insanların nasıl geliştiğine/öğrendiğine ve eğitim ortamlarında öğretimin nasıl gerçekleştiğine dair genel bir bakış sunmak
2) İnsan öğrenimi, gelişimi ve motivasyonuna ilişkin temel teori ve kavramları, öğretmen adayları, okul danışmanları ve çocuklarla çalışmak isteyen diğer kişiler olarak kendi rolleriyle ilişkilendirmek
3) temel teorik kavramları saha gözlemlerine uygulayabilir ve kendi eğitim deneyimlerini yansıtabilir
4) Eleştirel okuma becerileri ve yazma becerileri sergilemek
5) Eğitim psikolojisi alanının 19. yüzyılın sonlarında nasıl ortaya çıktığını ve bugünkü durumuna nasıl geldiğini anlar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills.
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics.
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics.
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs.
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning.
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness.
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone.
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways.
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources.
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio.
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights.
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws.
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities.
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. N
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. N
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. N
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. N
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. S Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. H Sınav,Ödev,Sunum,Proje
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. N
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. N
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. H Sınav,Ödev,Derse Katılım,Proje
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. S Ödev,Proje
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. N
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. S Derse Katılım
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. N
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. N
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , June 2018
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders izlencesinin tanıtılması Eğitim Psikolojisinin tarihi
2) Öğretmek ve Eğitim Psikolojisi
3) Davranışçılık
4) Sosyal Öğrenme Teorisi Sosyal-Bilişsel Öğrenme Teorisi
5) Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
6) Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi
7) Vygotsky: bilişsel gelişime sosyokültürel-tarihsel yaklaşımı Brofenbrenner: Ekolojik Sistem Teorisi
8) Freud: Psikoseksüel gelişim kuramı Erikson: Psikososyal gelişim kuramu
9) Ahlak Gelişimine Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımlar: Piaget ve Kohlberg
10) Sosyal Alan Teorisi
11) Hafıza Motivasyon
12) Öz Düzenleme ve kontrol Kalıpyargı Tehdidi
13) Özel eğitim ve kapsayıcı eğitim
14) Öğretme stratejileri
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOrmrod, J. E. (2011). Educational Psychology: Developing learners. 7th edition. Pearson.
Öğretme TeknikleriBu ders işlenirken Flipped Classroom modeli kullanılacaktır. Öğrenciler, genellikle ders videolarını/seslerini okuyarak veya izleyerek, sınıf dışında yeni ders materyaliyle ilk kez tanışacak ve ardından ders zamanı, bu ön bilgiyi özümsemek için kullanılacaktır. • Öğrenciler ders saatinden önce bireysel olarak veya küçük gruplar halinde temel içeriğe erişecek, sorularını oluşturacak, en zor buldukları veya anlamadıkları noktaların altını çizecek ve ardından içeriği keşfetmek için benzer yanlış anlamalara sahip daha büyük grupta yüz yüze buluşacaklardır. aktif öğrenme ve katılım stratejileri aracılığıyla. • Öğrenciler kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenecek ve dersten önce bireysel olarak veya gruplar halinde temel içeriği çalışacak ve daha sonra üst düzey düşünmeyi kullanarak bilgi ve becerilerini çeşitli etkinliklere uygulayacaklardır. • Ders anlatımı önemli olsa da ancak aktif öğrenmeyi kolaylaştırma, öğrenmeye rehberlik etme, yanlış anlamaları düzeltme ve zamanında geri bildirim sağlama vb. yoluyla önemli öğrenme fırsatları elde etmeye daha fazla odaklanılacaktır. • Ters Yüz Edilmiş Sınıf ortamında kavramın keşfedilmesine, anlam oluşturulmasına ve bilginin yüz yüze gösterilmesine veya uygulanmasına daha fazla odaklanılacaktır. Öğrencilerin derse gelmeden önce ilgili haftaya ait videoyu izlemeleri ve dersin gereklerini yerine getirme yönündeki ilerlemelerini takip etmeleri beklenmektedir.
Ödev ve ProjelerFilm Yansıma Kağıdı Bir okul binası üzrine düşünceler
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar Kullanımı-
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acarmel@mef.edu.tr
+90 212 395-3747

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 9 5 1 1 63
Ara Sınavlar 1 3 1 4
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5