Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EDS 103 | ||||
Ders Adı İngilizce | Educational Psychology | ||||
Ders Adı Türkçe | Eğitim Psikolojisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Psikolojik gelişim ve öğrenme teorileri arasındaki ilişki ve bunların eğitim ortamlarındaki uygulamaları hakkında bilgi edinmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, gelişim ve öğrenme için geçerli olan psikolojik kuramlar ve araştırmalara genel bir bakış niteliğindedir. Genel konular, eğitim ile ilgili güncel konuları ele alacak şekilde öğrenme teorileri, insan gelişimi, sınıf uygulamaları, bellek, motivasyon, üstbiliş, eğitimsel değerlendirme ve sınıfiçi stratejilerini içermektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Farklı psikolojik teorilere göre insanların nasıl geliştiğine/öğrendiğine ve eğitim ortamlarında öğretimin nasıl gerçekleştiğine dair genel bir bakış sunmak 2) İnsan öğrenimi, gelişimi ve motivasyonuna ilişkin temel teori ve kavramları, öğretmen adayları, okul danışmanları ve çocuklarla çalışmak isteyen diğer kişiler olarak kendi rolleriyle ilişkilendirmek 3) temel teorik kavramları saha gözlemlerine uygulayabilir ve kendi eğitim deneyimlerini yansıtabilir 4) Eleştirel okuma becerileri ve yazma becerileri sergilemek 5) Eğitim psikolojisi alanının 19. yüzyılın sonlarında nasıl ortaya çıktığını ve bugünkü durumuna nasıl geldiğini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | |||||
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | |||||
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | |||||
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | |||||
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | |||||
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | |||||
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | |||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | |||||
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | |||||
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | |||||
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | |||||
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. | S | Proje |
2) | Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. | N | |
3) | Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. | H | Ödev |
4) | Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. | N | |
5) | Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. | N | |
6) | İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. | S | Ödev |
7) | Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. | N | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. | S | Sınav |
9) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. | N | |
11) | Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. | H | Sınav |
12) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MELİKE ACAR , June 2018 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Hafta | Konu |
1) | Ders izlencesinin tanıtılması Eğitim Psikolojisinin tarihi |
2) | Öğretmek ve Eğitim Psikolojisi |
3) | Davranışçılık |
4) | Sosyal Öğrenme Teorisi Sosyal-Bilişsel Öğrenme Teorisi |
5) | Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi |
6) | Piaget'nin Bilişsel Gelişim Teorisi |
7) | Vygotsky: bilişsel gelişime sosyokültürel-tarihsel yaklaşımı Brofenbrenner: Ekolojik Sistem Teorisi |
8) | Freud: Psikoseksüel gelişim kuramı Erikson: Psikososyal gelişim kuramu |
9) | Ahlak Gelişimine Bilişsel Gelişimsel Yaklaşımlar: Piaget ve Kohlberg |
10) | Sosyal Alan Teorisi |
11) | Hafıza Motivasyon |
12) | Öz Düzenleme ve kontrol Kalıpyargı Tehdidi |
13) | Özel eğitim ve kapsayıcı eğitim |
14) | Öğretme stratejileri |
15) | |
16) |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ormrod, J. E. (2011). Educational Psychology: Developing learners. 7th edition. Pearson. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders işlenirken Flipped Classroom modeli kullanılacaktır. Öğrenciler, genellikle ders videolarını/seslerini okuyarak veya izleyerek, sınıf dışında yeni ders materyaliyle ilk kez tanışacak ve ardından ders zamanı, bu ön bilgiyi özümsemek için kullanılacaktır. • Öğrenciler ders saatinden önce bireysel olarak veya küçük gruplar halinde temel içeriğe erişecek, sorularını oluşturacak, en zor buldukları veya anlamadıkları noktaların altını çizecek ve ardından içeriği keşfetmek için benzer yanlış anlamalara sahip daha büyük grupta yüz yüze buluşacaklardır. aktif öğrenme ve katılım stratejileri aracılığıyla. • Öğrenciler kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenecek ve dersten önce bireysel olarak veya gruplar halinde temel içeriği çalışacak ve daha sonra üst düzey düşünmeyi kullanarak bilgi ve becerilerini çeşitli etkinliklere uygulayacaklardır. • Ders anlatımı önemli olsa da ancak aktif öğrenmeyi kolaylaştırma, öğrenmeye rehberlik etme, yanlış anlamaları düzeltme ve zamanında geri bildirim sağlama vb. yoluyla önemli öğrenme fırsatları elde etmeye daha fazla odaklanılacaktır. • Ters Yüz Edilmiş Sınıf ortamında kavramın keşfedilmesine, anlam oluşturulmasına ve bilginin yüz yüze gösterilmesine veya uygulanmasına daha fazla odaklanılacaktır. Öğrencilerin derse gelmeden önce ilgili haftaya ait videoyu izlemeleri ve dersin gereklerini yerine getirme yönündeki ilerlemelerini takip etmeleri beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Film Yansıma Kağıdı Bir okul binası üzrine düşünceler | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | - | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acarmel@mef.edu.tr +90 212 395-3747 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Ödevler | 9 | 5 | 1 | 1 | 63 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |