MATH 115 Calculus IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu MATH 115
Ders Adı İngilizce Calculus I
Ders Adı Türkçe Diferansiyel ve Integral Hesap I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 176 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Tek değişkenin türev ve entegrasyonuna dair önemli kavramlar hakkında temel bilgi ve anlayış edinmek.
Ders Açıklaması Bu derste; diferansiyel ve integral hesabın temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Tek değişkenli fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit, süreklilik, tek değişkenli fonksiyonların türevi, bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi, L’Hospital kuralı, antitürev ve belirsiz integral, belirli integral, diferansiyel ve integral hesabın esas teoremi, belirli integralin uygulamaları, üstel fonksiyon, logaritma, ters trigonometric fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral teknikleri.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Tek değişkenli fonksiyonların bir nokta ve sonsuzdaki limitini hesaplar;
2) Uygulamalı optimizasyon ekstremum problemlerini çözer ve fonksiyonların grafiklerini çizer;
3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integralleri değerlendirir;
4) Ark uzunlukları, hacimler, döner yüzey alanları, kütle merkezi ve atalet momentlerini hesaplamak için belirli integralleri uygular;
5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ile hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplar, türevlerini ve integrallerini alır.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih CANFUAD DELALE , December 2018
Ders Koordinatörü İLKER ARSLAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar
2) Limit ve süreklilik
3) Bir fonksiyonun türevi
4) Türevin uygulamaları
5) Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı
6) Anti-türev, belirsiz ve belirli integral
7) Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi
8) Belirli integrallerin uygulamaları
9) Belirli integrallerin uygulamaları
10) Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar
11) Transandantal fonksiyonlar: Ters trigonometrik fonksiyonlar
12) Transandantal fonksiyonlar: Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar
13) İntegrasyon teknikleri: Parçalı integrasyon, kısmi kesirler ile entegrasyon
14) İntegrasyon teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik yerine koymalar
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarThomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak Tersine Derslik ve görüşme saatleri
Ödev ve ProjelerÖdev olarak derleme sorular
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 28 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 22 % 5
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cinara@mef.edu.tr
(0212) 3953653

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 2 12 2 28
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü/25 7.0
AKTS 7