Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | IE 203 | ||||||
Course Title in English | Manufacturing Systems | ||||||
Course Title in Turkish | Üretim Sistemleri | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | None | ||||||
Overall Educational Objective | To learn basics of manufacturing processes and analyze scheduling tasks. | ||||||
Course Description | The course aims to give students the fundamentals of discrete manufacturing systems used in metal-cutting, automotive, and auto-parts industries. The student will be able to justify the application of automated systems, code basic computer numerical control (CNC) programs for machine tool, select appropriate industrial robots, and analyze transportation & storage systems for flexible manufacturing settings. Group Technology-based manufacturing cell design, Flow & Job Shop scheduling applications, Lean Manufacturing and just-in-time methods will be analyzed, as well as main production strategies such as Lean Manufacturing, Just-in-Time, and their integration with the manufacturing resources and enterprise planning (MRP, MRP II, ERP). | ||||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilere metal kesim, otomotiv ve otomobil parçaları endüstrilerinde kullanılan ayrık üretim sistemlerinin temelini vermektir. Öğrenciler, otomasyon sistemleri, takım tezgahları için kod bazlı bilgisayarlı sayısal kontrol (CNC) programları uygulamaları yapabilecek, uygun endüstriyel robotları seçebilecek ve esnek üretim ortamları için taşıma ve depolama sistemlerini analiz edebileceklerdir. Grup teknolojisine dayanan üretim hücresi tasarımı, Akış&Atölye Tipi çizelgeleme uygulamaları, temel üretim stratejilerinden Yalın üretim ve tam zamanında üretim metotları incelenecek ve bunların üretim kaynakları planlaması ve kurumsal kaynak planlamas (MRP, MRP II, ERP) ile entegrasyonu analiz edilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Analyze the fundamentals of discrete manufacturing systems in metal-cutting, automotive, and auto-parts industries. Classify main manufacturing systems by their automation and flexibility level, as well as identify and justify their applications. 2) Analyze industrial manipulators’ degrees of freedom and their kinematics. Relate main manipulator configurations, select proper robot manipulators depending on specific industrial applications, and evaluate their economical justification. 3) Identify main machine tool configurations, select machining parameters, and code basic Computer Numerical Control (CNC) programs for milling and turning operations. 4) Analyze Flexible Manufacturing Cell and Systems configurations based on the principles of Group Technology and Process Planning. Analyze the operation principles of typical configurations of transportation, storage, and conveyor units, as well as analyze typical Flow Shop and Job Shop scheduling problems in manufacturing. 5) Analyze the significance and the operation principles of Lean Manufacturing. 6) Analyze the significance and the operation principles of Just-in-Time. 7) Analyze the overall integration of the manufacturing floor with the enterprise, from the materials requirement planning (MRP), the manufacturing resource planning (MRP II), and to the enterprise resource planning (ERP). |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | UTKU KOÇ , |
Course Coordinator | MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. DANTE DORANTES |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | • Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing: International Edition, Mikell P. Groover, 3rd Edition, Pearson International Edition, 2008 (required) Recommended readings: • Manufacturing Systems Modeling and Analysis. Guy L. Curry, Richard M. Feldman. Springer, 2nd edition 2011 • Computer Integrated Manufacturing. James A. Rehg, Henry W. Kraebber. Prentice Hall, 3rd edition 2004 • Design and Analysis of Lean Production Systems. Ronald G. Askin, Jeffrey B. Goldberg. John Wiley, 2001 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 2 | 4 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 6 |