İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PHYS 104 | |||||
Ders Adı İngilizce | Physics II | |||||
Ders Adı Türkçe | Fizik II | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Seçiniz,Laboratuvar Çalışması,Ders,Diğer,Pratik | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 147 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mühendislik uygulamalarında kullanmak üzere elektromanyetizmanın temel ilkeleri ve elektriğin ve manyetizmanın temel yasaları ile elektromanyetik dalgaların fiziği ve birçok makine ve cihazın tasarımında yaygın olarak kullanılan ünlü Maxwell denklemleri hakkında bilgi edinmek,. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, elektromanyetizma ile ilgili konuları içermektedir. Derste işlenen konular, elektrik yük ve elektriksel kuvvet; elektrik alanı; Gauss yasası; elektriksel potansiyel, kapasitans (sığa) ve diyelektrikler, akım, direnç ve elektromotor kuvveti, doğru akım devreleri, manyetik alan ve manyetik kuvvetleri, manyetik alan kaynakları, elektromanyetik indüksiyon, indüktans ve osilatör devreleri, elektromanyetik dalgalar. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Elektrik yükünün doğasını anlar, elektrik yükleri ve elektrik akımıyla ilgili korunma yasalarını değerlendirir; 2) Elektrik potansiyel enerjisi kavramı ile ilgili bilgileri gösterir; 3) Dirençler, kapasitörler ve indüktörler gibi devre elemanlarının rollerini anlar ve devrelerin analizini yapar; 4) Bazı geometriler için manyetik alanları belirleyerek manyetik kuvvet ve alanların üretim mekanizmaları konusundaki bilgileri gösterir; 5) Manyetik indüksiyon, etkileri ve mühendislik uygulamaları konusundaki bilgileri gösterir; 6) Elektromanyetik dalgalar konusundaki bilgileri gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Sınav,Ödev |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | , May 2018 |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ |
Hafta | Konu |
1) | Elektrik yükü ve elektrik kuvveti |
2) | Elektrik alanı |
3) | Gauss Yasası |
4) | Elektrik potansiyeli |
5) | Ara Sınav I için Problem Oturumu |
6) | Kapasitans ve dielektrikler |
7) | Akım, direnç ve elektromotiv kuvvet |
8) | Doğru akım devreleri |
9) | Manyetik alan ve manyetik kuvvetler |
10) | Ara Sınav II için Problem Oturumu |
11) | Manyetik alan kaynakları |
12) | Elektromanyetik indüksiyon |
13) | İndüktans ve devre osilasyonları |
14) | Elektromanyetik dalgalar |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Sears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 1 Mastering Physics with eText -- Access Card Package | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler, sınıfa gelmeden önce Blackboard sistemine yüklenen ders videolarını izlemelidir. Ders içerikleri de Blackboard sisteminde paylaşılmıştır. Dersler, eğitmenin ağırlıklı olduğu geleneksel derslerdir. Ancak, öğrencilerin katkıları memnuniyetle karşılanmaktadır. Öğrencilerle etkileşim (soru-cevap) mümkün olduğunca artırılacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Sadece sayısal cevapları sağlanan zorunlu olmayan ödevler vardır. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Bilgisayar kullanımına gerek olabilir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Rastgele kısa sınavlar yapılacaktır. En az 7 kısa sınavımız olacak. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 12 | 2 | 3 | 1 | 72 | ||
Uygulama | 2 | 0 | 6 | 1 | 14 | ||
Küçük Sınavlar | 7 | 1 | 1 | 1 | 21 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 1 | 22 | ||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 147 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.9 | ||||||
AKTS | 6 |