Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PHYS 104L | |||||
Ders Adı İngilizce | Physics II Lab | |||||
Ders Adı Türkçe | Fizik II Laboratuvarı | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Laboratuvar Çalışması | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 50 saat | |||||
Ders Kredileri | 2 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Laboratuvar ortamında uygulamalı deneyler aracılığıyla, ilgili Fizik II dersinde ele alınan statik ve hareketli yüklerden üretilen elektrik ve manyetizma ile ilgili konulara ilişkin sağlam bir anlayış kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu laboratuvar dersi elektromanyetizma ile ilgili konuları içermektedir. Bu laboratuvar da yer alan deneyler, gerekli cihazlar kullanarak akım, manyetik alan şiddeti ve potansiyel farkı ölçümleri ile yapılmaktadır. Bu cihazlar sayesinde yapılan ölçümlerden direnç, güç, indüktans ve kapasitans değerleri tayin edilir. Manyetik alan sensörleri kullanılarak yapılan ölçümlerden, farklı geometriler için akım manyetik alan şiddeti ilişkileri çıkarılmaktadır. Ayrıca, manyetik alan şiddetinin uzaklıkla nasıl değiştiği gözlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Devre elemanlarının, dirençler, transformatörler, kapasitörler ve indüktörler gibi rollerini açıklar; 2) Elektrik devreleri konusundaki bilgilerini gösterir; 3) Akım hatları ve bobinler etrafında manyetik alan üretme mekanizmalarını açıklar; 4) Elektrik alanı ve elektrik potansiyeli kavramlarını uygular; 5) Çeşitli ekipman kullanarak veri toplar, verileri tablolar ve grafiklerde kaydeder ve düzenler, verileri yorumlayarak e ölçümdeki hata kaynaklarını tahmin ederek sonuç çıkarır; 6) Laboratuvar ortamında güvenli çalışmaya yönelik farkındalık gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | , May 2018 |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ |
Hafta | Konu |
1) | Laboratuvar kağıtlarının dağıtımı ve öğrencilere laboratuvarın genel kuralları hakkında bilgi verilmesi |
2) | Transformatör |
3) | Biot Savart Yasası |
4) | Wheatstone Köprüsü |
5) | Düz Bir Hat Etrafındaki Manyetik Alan Şiddeti |
6) | Bir İletkenin Direnci |
7) | Kirchhoff Yasaları |
8) | Ohm Yasası |
9) | Eşpotansiyel Yüzeyler |
10) | Öz İndüktans |
11) | Kapasitörün Deşarj Eğrisi |
12) | Telafi Haftası |
13) | Telafi Haftası |
14) | Laboratuvar Sınavı |
15) | Final/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Sears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 2 Mastering Physics with eText -- Access Card Package http://wps.aw.com/aw_young_physics_11/13/3510/898586.cw/index.html | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrenciler, deneylerini önceden okuyarak ve yapacakları deney ile ilgili kavramları bilerek boratuvara gelmelidir. Deneyi, eğitmenin yardımıyla gerçekleştireceklerdir. Laboratuvar kağıtlarını getirmek ve laboratuvar sonunda eğitmenden imza almak zorundadırlar. Sonuçlarını yerinde grafiğe dökeceklerdir. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | Bu derste ödev verilmemektedir | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Hesap makinesi ve cetvel gereklidir. Öğrencilerin dizüstü bilgisayar getirmeleri durumunda, grafiklerini Excel ile çizmeleri önerilmektedir. | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Laboratuvar | 10 | 1 | 2 | 1 | 40 | ||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü | 50 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.0 | ||||||
AKTS | 2 |