Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 202 |
Ders Adı İngilizce |
Developmental Psychology II |
Ders Adı Türkçe |
Gelişim Psikolojisi II |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Orta |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: none |
Laboratuvar : none |
Diğer: none |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 135 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
PSYC 201 - Developmental Psychology I
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Gelişimsel Psikoloji I |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin normatif gelişimi hakkında gerekli bilgileri edinmek ve fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim açısından insan gelişimiyle aşina olmak. |
Ders Açıklaması |
Bu ders orta çocukluk ve sonrasına odaklanarak yaşam boyu değişime genel bir bakış sunacaktır. Ders, gelişim psikolojisinin fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim gibi farklı araştırma alanlarına ve bu alanların araştırılmasında kullanılan metodolojiye odaklanacak, konular gelişen kişi ile çevresi arasındaki dinamik etkileşime ilişkin bir bakış açısıyla sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çocukluktan yetişkinliğe insan gelişiminin başlıca özelliklerini anlamak.
2) Gelişim psikolojisindeki başlıca teorileri anla ve tartış
3) Gelişim psikolojisinde yürütülen başlıca gelişim teorilerini ve araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendir.
4) Yaşam boyu gelişim bilgilerini gerçek dünya sorunlarına uygulamak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Hazırlayan ve Tarih |
MELİKE ACAR , December 2023 |
Ders Koordinatörü |
MELİKE ACAR |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş ve genel bakış |
2) |
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
3) |
Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
|
4) |
Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim |
5) |
Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim |
6) |
Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
7) |
Ergenlikte Emosyonel ve Sosyal Gelişim |
8) |
Ara sınav |
9) |
Erken Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
10) |
Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
11) |
Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
12) |
Orta Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
13) |
Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
14) |
Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
15) |
Final |
16) |
Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Berk, L. E. (2018). Development through the lifespan. Seventh edition. SAGE Publishing.
Zorunlu okumalar ve videoların bir seti olacaktır. |
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta öğretilecektir. Her konunun başında öğrencilere ilgili bir okuma veya video verilecek ve bu videodaki ana kavramların anlaşılması, ders öncesi quizlerle değerlendirilecektir. Öğrencilerin bilgisi ve anlama becerileri, sınıf tartışmaları ve yazılı etkinliklere aktif katılım yoluyla pekiştirilecektir. Öğrencilerden, sınıfa hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif katılım sağlamaları istenecektir. Eğitmen olarak, ikinci sınıf öğrencilerine uygun, güncel ve yüksek kaliteli öğrenme materyalleri hazırlamaya taahhüt ediyorum. |
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, sınıfa gelmeden önce atanan kitap bölümlerini okumaları ve verilen videoyu izlemeleri istenecek. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri bir bilimsel makale ve/veya bir popüler makale, kitap, film veya gelişimle ilgili bir belgesel hakkında yansıtma yazıları yazmaları beklenmektedir. |
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | Yok |
Diğer Aktiviteler | Her haftanın kitap bölümü, dersi ve sınıf içi yazılı etkinliklere dayanan sınıf tartışmaları. |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 15 |
Ödev |
1 |
% 10 |
Projeler |
1 |
% 15 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 30 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
ozkande@mef.edu.tr
Eğitmenin e-posta adresi: ozkande@mef.edu.tr
Öğrenciler tüm derslere katılmalı ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmalıdır.
Planlanan herhangi bir sınava katılamayan öğrencilerin geçerli bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Quiz ve ödevler için telafi yapılmayacaktır. Telafi sınavlarının formatı ara sınav veya final sınavlarından farklı olabilir.
Öğrencilerin her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. İntihal gibi her türlü kopya, yalan veya aldatma girişimi dürüst olmayan davranış olarak kabul edilir ve hoş karşılanmaz. Bu durumda, öğrenciler dersten başarısız olacak ve disiplin işlemi uygulanacaktır. |