PSYC 202 Developmental Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 202
Course Title in English Developmental Psychology II
Course Title in Turkish Gelişim Psikolojisi II
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 127 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 201 - Developmental Psychology I
Expected Prior Knowledge Developmental Psychology I
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire the necessary knowledge on the normative development of older children, adolescents, and adults and to become familiar with human development in terms of physical, cognitive and social-emotional development.
Course Description This course will provide an overview of change across the lifespan, focusing on middle childhood and beyond. The course will concentrate on different domains of investigation of developmental psychology, such as physical development, cognitive development, social and emotional development, as well as the methodology used in the investigation of these domains. The course will be presented with a perspective on the dynamic interaction between the developing person and their environment.
Course Description in Turkish Bu ders orta çocukluk ve sonrasına odaklanarak yaşam boyu değişime genel bir bakış sunacaktır. Ders, gelişim psikolojisinin fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim gibi farklı araştırma alanlarına ve bu alanların araştırılmasında kullanılan metodolojiye odaklanacak, konular gelişen kişi ile çevresi arasındaki dinamik etkileşime ilişkin bir bakış açısıyla sunulacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Çocukluktan yetişkinliğe insan gelişiminin başlıca özelliklerini anlamak.
2) Gelişim psikolojisindeki başlıca teorileri anla ve tartış
3) Gelişim psikolojisinde yürütülen başlıca gelişim teorilerini ve araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendir.
4) Yaşam boyu gelişim bilgilerini gerçek dünya sorunlarına uygulamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Exam,HW,Project
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S HW,Participation,Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S HW,Participation,Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S HW,Participation,Project
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H HW,Participation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Participation,Project
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Participation,Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Project
Prepared by and Date DENİZ ÖZKAN GÖKTÜRK , December 2023
Course Coordinator MELİKE ACAR
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BEYZA ATEŞ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve genel bakış
2) Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
3) Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
4) Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim
5) Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim
6) Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
7) Ergenlikte Emosyonel ve Sosyal Gelişim
8) Ara sınav
9) Erken Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
10) Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
11) Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
12) Orta Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
13) Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
14) Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
15) Final
16) Final
Required/Recommended ReadingsRequired Textbook: Berk, L. E. (2018). Development through the lifespan. Seventh edition. SAGE Publishing. There will be a set of required readings and videos
Teaching MethodsThis course will be taught based on the flipped format. At the beginning of each topic, students will be assigned a relevant reading or video and their understanding of the main concepts in this video will be assessed via pre-class quizzes. The students' knowledge and comprehension will be reinforced via in-class discussions and active participation in-class writing (assignment) activities. Students will be asked to come to class prepared to actively participate and contribute to class discussions. As the instructor, I commit to preparing updated high-quality learning materials that are appropriate for second-year students.
Homework and ProjectsStudents will be asked to read the assigned book chapters and watch the assigned video before coming to class. Students will also be expected to write reflection papers about a scientific article of their choice and/or a popular article, a book, a movie, or a documentary about development.
Laboratory WorkNone
Computer Use
Other ActivitiesClassroom discussions based on each week’s book chapter, lecture, and in-class writing activities.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 15
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration ozkande@mef.edu.tr

Instructor’s e-mail address: ozkande@mef.edu.tr Students are expected to attend all the classes and participate in class discussions. Students should provide a legitimate excuse for missing any scheduled exam. There are no make-ups for quizzes and assignment(s). The format of the make-up exams might differ from midterm or final exams. Students are expected to behave respectfully at all times. Any attempt of cheating, lying, and deceit in any form such as plagiarism is considered dishonest and will not be tolerated. The students will fail the course and disciplinary action will be taken.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Ödevler 2 4 2 12
Küçük Sınavlar 1 1 1 2
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 16 2 18
Total Workload 127
Total Workload/25 5.1
ECTS 5