Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 202 | ||||
Ders Adı İngilizce | Developmental Psychology II | ||||
Ders Adı Türkçe | Gelişim Psikolojisi II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 135 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 201 - Developmental Psychology I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Gelişimsel Psikoloji I | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin normatif gelişimi hakkında gerekli bilgileri edinmek ve fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim açısından insan gelişimiyle aşina olmak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders orta çocukluk ve sonrasına odaklanarak yaşam boyu değişime genel bir bakış sunacaktır. Ders, gelişim psikolojisinin fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim gibi farklı araştırma alanlarına ve bu alanların araştırılmasında kullanılan metodolojiye odaklanacak, konular gelişen kişi ile çevresi arasındaki dinamik etkileşime ilişkin bir bakış açısıyla sunulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çocukluktan yetişkinliğe insan gelişiminin başlıca özelliklerini anlamak. 2) Gelişim psikolojisindeki başlıca teorileri anla ve tartış 3) Gelişim psikolojisinde yürütülen başlıca gelişim teorilerini ve araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendir. 4) Yaşam boyu gelişim bilgilerini gerçek dünya sorunlarına uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım,Proje |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Ödev,Derse Katılım,Proje |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım,Proje |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım,Proje |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım,Proje |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Derse Katılım,Proje |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | MELİKE ACAR , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve genel bakış |
2) | Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
3) | Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
4) | Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim |
5) | Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim |
6) | Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
7) | Ergenlikte Emosyonel ve Sosyal Gelişim |
8) | Ara sınav |
9) | Erken Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
10) | Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
11) | Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
12) | Orta Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
13) | Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
14) | Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Berk, L. E. (2018). Development through the lifespan. Seventh edition. SAGE Publishing. Zorunlu okumalar ve videoların bir seti olacaktır. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta öğretilecektir. Her konunun başında öğrencilere ilgili bir okuma veya video verilecek ve bu videodaki ana kavramların anlaşılması, ders öncesi quizlerle değerlendirilecektir. Öğrencilerin bilgisi ve anlama becerileri, sınıf tartışmaları ve yazılı etkinliklere aktif katılım yoluyla pekiştirilecektir. Öğrencilerden, sınıfa hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif katılım sağlamaları istenecektir. Eğitmen olarak, ikinci sınıf öğrencilerine uygun, güncel ve yüksek kaliteli öğrenme materyalleri hazırlamaya taahhüt ediyorum. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, sınıfa gelmeden önce atanan kitap bölümlerini okumaları ve verilen videoyu izlemeleri istenecek. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri bir bilimsel makale ve/veya bir popüler makale, kitap, film veya gelişimle ilgili bir belgesel hakkında yansıtma yazıları yazmaları beklenmektedir. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Her haftanın kitap bölümü, dersi ve sınıf içi yazılı etkinliklere dayanan sınıf tartışmaları. | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozkande@mef.edu.tr Eğitmenin e-posta adresi: ozkande@mef.edu.tr Öğrenciler tüm derslere katılmalı ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmalıdır. Planlanan herhangi bir sınava katılamayan öğrencilerin geçerli bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Quiz ve ödevler için telafi yapılmayacaktır. Telafi sınavlarının formatı ara sınav veya final sınavlarından farklı olabilir. Öğrencilerin her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. İntihal gibi her türlü kopya, yalan veya aldatma girişimi dürüst olmayan davranış olarak kabul edilir ve hoş karşılanmaz. Bu durumda, öğrenciler dersten başarısız olacak ve disiplin işlemi uygulanacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 135 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |