PSYC 202 Developmental Psychology IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 202
Ders Adı İngilizce Developmental Psychology II
Ders Adı Türkçe Gelişim Psikolojisi II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 135 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 201 - Developmental Psychology I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Gelişimsel Psikoloji I
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin normatif gelişimi hakkında gerekli bilgileri edinmek ve fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim açısından insan gelişimiyle aşina olmak.
Ders Açıklaması Bu ders orta çocukluk ve sonrasına odaklanarak yaşam boyu değişime genel bir bakış sunacaktır. Ders, gelişim psikolojisinin fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, sosyal ve duygusal gelişim gibi farklı araştırma alanlarına ve bu alanların araştırılmasında kullanılan metodolojiye odaklanacak, konular gelişen kişi ile çevresi arasındaki dinamik etkileşime ilişkin bir bakış açısıyla sunulacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Çocukluktan yetişkinliğe insan gelişiminin başlıca özelliklerini anlamak.
2) Gelişim psikolojisindeki başlıca teorileri anla ve tartış
3) Gelişim psikolojisinde yürütülen başlıca gelişim teorilerini ve araştırmaları eleştirel bir şekilde değerlendir.
4) Yaşam boyu gelişim bilgilerini gerçek dünya sorunlarına uygulamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav,Ödev,Proje
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Ödev,Derse Katılım,Proje
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Ödev,Derse Katılım,Proje
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Ödev,Derse Katılım,Proje
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Ödev,Derse Katılım,Proje
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Derse Katılım,Proje
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. S Derse Katılım,Proje
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Proje
Hazırlayan ve Tarih MELİKE ACAR , December 2023
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş ve genel bakış
2) Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
3) Orta Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
4) Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim
5) Orta Çocuklukta Duygusal ve Sosyal Gelişim
6) Ergenlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
7) Ergenlikte Emosyonel ve Sosyal Gelişim
8) Ara sınav
9) Erken Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
10) Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
11) Orta Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
12) Orta Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
13) Geç Yetişkinlikte Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
14) Erken Yetişkinlikte Duygusal ve Sosyal Gelişim
15) Final
16) Final
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarBerk, L. E. (2018). Development through the lifespan. Seventh edition. SAGE Publishing. Zorunlu okumalar ve videoların bir seti olacaktır.
Öğretme TeknikleriBu ders ters yüz edilmiş formatta öğretilecektir. Her konunun başında öğrencilere ilgili bir okuma veya video verilecek ve bu videodaki ana kavramların anlaşılması, ders öncesi quizlerle değerlendirilecektir. Öğrencilerin bilgisi ve anlama becerileri, sınıf tartışmaları ve yazılı etkinliklere aktif katılım yoluyla pekiştirilecektir. Öğrencilerden, sınıfa hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif katılım sağlamaları istenecektir. Eğitmen olarak, ikinci sınıf öğrencilerine uygun, güncel ve yüksek kaliteli öğrenme materyalleri hazırlamaya taahhüt ediyorum.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerden, sınıfa gelmeden önce atanan kitap bölümlerini okumaları ve verilen videoyu izlemeleri istenecek. Ayrıca, öğrencilerin seçtikleri bir bilimsel makale ve/veya bir popüler makale, kitap, film veya gelişimle ilgili bir belgesel hakkında yansıtma yazıları yazmaları beklenmektedir.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerHer haftanın kitap bölümü, dersi ve sınıf içi yazılı etkinliklere dayanan sınıf tartışmaları.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi ozkande@mef.edu.tr

Eğitmenin e-posta adresi: ozkande@mef.edu.tr Öğrenciler tüm derslere katılmalı ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmalıdır. Planlanan herhangi bir sınava katılamayan öğrencilerin geçerli bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Quiz ve ödevler için telafi yapılmayacaktır. Telafi sınavlarının formatı ara sınav veya final sınavlarından farklı olabilir. Öğrencilerin her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. İntihal gibi her türlü kopya, yalan veya aldatma girişimi dürüst olmayan davranış olarak kabul edilir ve hoş karşılanmaz. Bu durumda, öğrenciler dersten başarısız olacak ve disiplin işlemi uygulanacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 1 10 10
Ödevler 2 4 2 12
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5