Ders Açıklaması |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. |
S |
Proje
|
2) |
İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. |
N |
|
3) |
İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. |
S |
Proje
|
4) |
Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. |
S |
Proje
|
5) |
Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. |
S |
Proje
|
6) |
Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. |
H |
Sunum
|
7) |
İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. |
N |
|
8) |
Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. |
N |
|
9) |
Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. |
H |
Sunum,Proje
|
10) |
Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. |
N |
|
11) |
Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. |
H |
Sunum,Proje
|
12) |
İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. |
S |
Proje
|
13) |
Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. |
H |
Proje
|
14) |
Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
S |
Sunum,Proje
|
Hafta |
Konu |
1) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm
Gelişmekte olan teknolojiler için kavramsal çerçeve
Dijital teknolojilerin yaşamdaki rolüne ilişkin bir vizyonun analiz edilmesi |
2) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm (devam)
Teknoloji ile öğretim
İnsanlar nasıl öğrenir?
Argümantasyon yoluyla öğrenme
Somutlaştırılmış öğrenme |
3) |
Sürükleyici Öğrenme: Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklikler
Sürükleyici öğrenme
Karma gerçekliğin çeşitli biçimleri (örneğin, artırılmış gerçeklik (AR), somut arayüzler) |
4) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Geometer's Sketchpad
GeoGebra |
5) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Cabri 3D |
6) |
Dinamik Matematik Yazılımı
TinkerPlots |
7) |
Öğretim Tasarımı Süreci
Öğretim tasarımına giriş
Öğretim tasarımının temelleri |
8) |
Öğretim Teknolojileri ve Medya
Teknoloji, medya ve öğrenme
Öğretim sistemleri |
9) |
Eğitim Teknolojisi
Öğretim tasarımının sekiz görüşü ve bunların öğretim tasarımcıları için ne anlama gelmesi gerektiği? |
10) |
İletişim ve Medya Okuryazarlığı
İletişimin evrimi
Medya Okuryazarlığı
Medya Planlama ve Prodüksiyon |
11) |
Ters Yüz Öğrenme Aracı Olarak Video
Yükseköğretime ters yüz yaklaşım |
12) |
Bakanın Gözünden Öğretim Teknolojisi
Öğretmenler ve multimedya
Okullarda multimedya |
13) |
Öğretim Teknolojisine İlişkin Eğitsel ve Pedagojik Bakış Açıları
Öğretim teknolojisinin yaşam döngüsü
Çıkarılacak dersler |
14) |
Eğitimde Girişimcilik ve Teknoloji Yenilikleri |
15) |
Tekrar |
16) |
Final Dönemi/Proje/Sunum |