EDS 206 Instructional Technology and Material DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 206
Ders Adı İngilizce Instructional Technology and Material Design
Ders Adı Türkçe Instructional Technology and Material Design
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 hours Okuma: Laboratuvar : 3 hours Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 111 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul EDS 101 - Introduction to Educational Sciences
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Eğitimde teknoloji kullanımı hakkında çeşitli düşünme biçimlerini keşfedebilme
2) Öğrenme fırsatlarını zenginleştirmek için çeşitli multimedya araçlarının nasıl kullanılacağını gösterebilme
3) Hedefe dayalı dersleri desteklemek için uygun öğretim yöntemlerini ve elektronik medyayı belirleyebilme
4) Öğrencileri bireysel ve işbirlikçi öğrenme faaliyetlerine dahil eden öğrenme deneyimleri tasarlayabilme
5) belirli öğrenme hedeflerini desteklemek için elektronik multimedya oluşturabilme
6) Konuları veya kavramları statik veya etkileşimli bir formatta temsil etmek için teknolojiyi kullanabilme
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BENGİ BİRGİLİ , October 2024
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. HATİME ÇİFTÇİ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm Gelişmekte olan teknolojiler için kavramsal çerçeve Dijital teknolojilerin yaşamdaki rolüne ilişkin bir vizyonun analiz edilmesi
2) Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm (devam) Teknoloji ile öğretim İnsanlar nasıl öğrenir? Argümantasyon yoluyla öğrenme Somutlaştırılmış öğrenme
3) Sürükleyici Öğrenme: Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklikler Sürükleyici öğrenme Karma gerçekliğin çeşitli biçimleri (örneğin, artırılmış gerçeklik (AR), somut arayüzler)
4) Dinamik Matematik Yazılımı Geometer's Sketchpad GeoGebra
5) Dinamik Matematik Yazılımı Cabri 3D
6) Dinamik Matematik Yazılımı TinkerPlots
7) Öğretim Tasarımı Süreci Öğretim tasarımına giriş Öğretim tasarımının temelleri
8) Öğretim Teknolojileri ve Medya Teknoloji, medya ve öğrenme Öğretim sistemleri
9) Eğitim Teknolojisi Öğretim tasarımının sekiz görüşü ve bunların öğretim tasarımcıları için ne anlama gelmesi gerektiği?
10) İletişim ve Medya Okuryazarlığı İletişimin evrimi Medya Okuryazarlığı Medya Planlama ve Prodüksiyon
11) Ters Yüz Öğrenme Aracı Olarak Video Yükseköğretime ters yüz yaklaşım
12) Bakanın Gözünden Öğretim Teknolojisi Öğretmenler ve multimedya Okullarda multimedya
13) Öğretim Teknolojisine İlişkin Eğitsel ve Pedagojik Bakış Açıları Öğretim teknolojisinin yaşam döngüsü Çıkarılacak dersler
14) Eğitimde Girişimcilik ve Teknoloji Yenilikleri
15) Tekrar
16) Final Dönemi/Proje/Sunum
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 5
Laboratuar 3 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi birgilib@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Laboratuvar 14 1 0.5 21
Ödevler 1 20 20
Toplam İş Yükü 111
Toplam İş Yükü/25 4.4
AKTS 5