Ders Açıklaması |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hafta |
Konu |
1) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm
Gelişmekte olan teknolojiler için kavramsal çerçeve
Dijital teknolojilerin yaşamdaki rolüne ilişkin bir vizyonun analiz edilmesi |
2) |
Gelişen Eğitim Teknolojileri Aracılığıyla Eğitimde Dönüşüm (devam)
Teknoloji ile öğretim
İnsanlar nasıl öğrenir?
Argümantasyon yoluyla öğrenme
Somutlaştırılmış öğrenme |
3) |
Sürükleyici Öğrenme: Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklikler
Sürükleyici öğrenme
Karma gerçekliğin çeşitli biçimleri (örneğin, artırılmış gerçeklik (AR), somut arayüzler) |
4) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Geometer's Sketchpad
GeoGebra |
5) |
Dinamik Matematik Yazılımı
Cabri 3D |
6) |
Dinamik Matematik Yazılımı
TinkerPlots |
7) |
Öğretim Tasarımı Süreci
Öğretim tasarımına giriş
Öğretim tasarımının temelleri |
8) |
Öğretim Teknolojileri ve Medya
Teknoloji, medya ve öğrenme
Öğretim sistemleri |
9) |
Eğitim Teknolojisi
Öğretim tasarımının sekiz görüşü ve bunların öğretim tasarımcıları için ne anlama gelmesi gerektiği? |
10) |
İletişim ve Medya Okuryazarlığı
İletişimin evrimi
Medya Okuryazarlığı
Medya Planlama ve Prodüksiyon |
11) |
Ters Yüz Öğrenme Aracı Olarak Video
Yükseköğretime ters yüz yaklaşım |
12) |
Bakanın Gözünden Öğretim Teknolojisi
Öğretmenler ve multimedya
Okullarda multimedya |
13) |
Öğretim Teknolojisine İlişkin Eğitsel ve Pedagojik Bakış Açıları
Öğretim teknolojisinin yaşam döngüsü
Çıkarılacak dersler |
14) |
Eğitimde Girişimcilik ve Teknoloji Yenilikleri |
15) |
Tekrar |
16) |
Final Dönemi/Proje/Sunum |