Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 127 | ||||
Course Title in English | Ottoman Constitutional Developments | ||||
Course Title in Turkish | Osmanlı Anayasal Gelişmeleri | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | Students will have general knowledge about Ottoman constitutional developments | ||||
Course Description | The following topics will be covered during the course: Constitutional Developments, Charter of Alliance, Tanzimat Period, The 1876 Constitution, The Period of Committee of Union, and Progression. | ||||
Course Description in Turkish | Derste şu konular incelenecektir: Anayasal gelişmeler, Sened-i İttifak, Tanzimat dönemi, 1876 Anayasası, II. Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki dönemi |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Osmanlı anayasal gelişmelerini derinlemesine kavramak 2) Gelişmelerin önemini ve değerini fark etmek 3) Osmanlı dönemi anayasal hareketlerin arka planını anlamak 4) Sonraki dönem anayasa gelişmeleri daha bilinçli değerlendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SÜHEYL BATUM , January 2024 |
Course Coordinator | SÜHEYL BATUM |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. SÜHEYL BATUM |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusu üzerinde ilk düşünce ve değerlendirmeler |
2) | SENED-İ İTTİFAK değerlendirilmesi |
3) | SENED-İ İTTİFAK ve Magna Carta |
4) | 1839 TANZİMAT FERMANI Hazırlayan olaylar ve sonuçları |
5) | 1856 ISLAHAT FERMANI hazırlayan olaylar ve sonuçları |
6) | 1876 Kanun-u Esasi hazırlayan olaylar |
7) | 1876 Kanun-u Esasi kurumsal yapı |
8) | 1876 Kanun-u Esasi sonuçları ve siyasal gelişmeler |
9) | 1909 Kanun-u Esasi değişiklikleri; hazırlayan olaylar |
10) | 1909 Kanun-u Esasi; kurumsal yapı |
11) | 1909 Kanun-u Esasi; sonuçlar ve siyasal gelişmeler |
12) | 1911 – 1914 arası anayasal ve siyasal gelişmeler |
13) | Cumhuriyet öncesi Cumhuriyet Anayasası |
14) | 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu |
Required/Recommended Readings | Sina AKŞİN, Jön Türkler ve İttihat Terakki Reca Galip OKANDAN, Amme Hukukumuzun Ana Hatları İlber ORTAYLI, Osmanlı’da Değişim ve Anayasal Rejim Sorunu Bülent TANÖR, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de Siyasal Gelişmeler I-II | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and text discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments will be given to students to determine the midterm grade. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
batums@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |