PSYC 328 Forensic PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 328
Ders Adı İngilizce Forensic Psychology
Ders Adı Türkçe Adli Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 144 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Adli psikoloji hakkında genel bir bakış kazanmak ve suç davranışının altında yatan potansiyel psikolojik faktörleri analiz etme konusunda yetkin hale gelmek.
Ders Açıklaması Bu ders adli psikoloji temeli olmayan lisans öğrencilerine suç davranışı üzerine yapılan psikoloji araştırmalarını tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu nedenle, ders konularının çoğu suç teorileri (psikososyal, psikobiyolojik, vb.), suçlu profile çıkarma, değerlendirme ve iyileştirme gibi adli psikolojinin temel konularını içermektedir. Ayrıca, akıl sağlığı yerinde olmayan suçlular, görgü tanıklığı (örn., çocuklar ve yaşlılar) ve suç kurbanları gibi önemli konulara da odaklanılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Hukuki davaların psikolojik yönlerini daha iyi anlama
2) Psikoloji ile hukuk arasındaki bağlantıyı tanımlama
3) Farklı suç kuramlarını uygulama
4) Adli psikolojiyle ilgili bilimsel terminolojiyi kullanma
5) Adli psikoloji vakalarını daha kolay okuma, anlama ve tartışma
6) Belirli adli vakaların sonuçlandırılmasında psikolojik bilginin önemli rolünü ve katkısını anlama ve tartışma
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Ödev,Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Ödev,Sınav
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Ödev,Sınav
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. H Ödev,Sınav
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. S Ödev,Sınav
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. N
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , October 2024
Ders Koordinatörü SENA CÜRE ACER
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. OKTAY ÇAVUŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İzlence ve Adli Psikolojinin Tarihi
2) Suçun Psikobiyolojik Kuramları
3) Suçun Psikososyal Kuramları
4) Cinsel Suç Kuramları
5) Özet ve Birinci Ara Sınav
6) Ciddi Suç İşlemenin Psikolojisi
7) Ruhsal Bozukluğu Olan Suçlular
8) Psikoloji ve Hukuk
9) Görgü Tanığı İfadesi
10) Özet ve İkinci Ara Sınav
11) Suçlu Profili
12) Suç Mağdurları
13) Değerlendirme ve Tedavi
14) Vaka Tartışmaları, Geleceğe Yön Verici Noktalar ve Final için Özet
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarCaulfield, L & Wilkinson, D. (2014). Psychology Express: Forensic Psychology (Undergraduate Revision Guide), 1st Edition, Pearson Education Limited. Bazı ders konuları için ek gerekli okumalar önceden Blackboard'a yüklenecektir. Tartışma oturumları bu atanan okumalara dayanacaktır. Her okuma için ayrıntılı bilgi ve tartışma oturumlarıyla ilgili beklentiler bir önceki hafta sağlanacaktır.
Öğretme TeknikleriFlipped derslik
Ödev ve ProjelerÖdevlerin amacı, öğrencilerin dikkatini yaklaşan ders konusuna çekmek veya öğrencilerin önceki derslerle ilgili anlayış düzeylerini değerlendirmelerini sağlamaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Sınavlarda kopya çekme, intihal ve kopyalama gibi çeşitli biçimlerde hile, yalan ve aldatma eylemlerinin gerçekleştirilmesi dürüstlük dışıdır ve hoş görülmeyecektir. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 5 1 6
Küçük Sınavlar 1 5 3 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü/25 5.8
AKTS 6