Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı, öğrencilere hangi dilin, dilin ne anlama geldiğinin ve bu yönlerin nasıl öğretilebileceğinin anlaşılmasıdır. Öncelikle, öğrenciler fonetiğin ne olduğunu, nasıl temsil edildiğini, nasıl telaffuz edildiğini, dünyanın konuşulan dillerinin seslerini ve dünyadaki işaret dillerinin işaretlerinin neler olduğunu araştıracaktır. İkinci olarak, öğrenciler fonolojinin ne olduğunu, fonotaktik kısıtlamaların varlığını, yabancı aksanların ne olduğunu, fonemlerin ve allofonların ne olduğunu, fonolojinin kurallarının ne olduğunu, ima edici yasaların ne olduğunu ve fonolojik problemleri nasıl çözebileceğimizi inceleyecektir. Üçüncüsü, öğrenciler, morfolojinin ne olduğunu, hangi kelimelerin, nasıl oluştuklarını ve morfolojik süreçlerin ne olduğunu düşüneceklerdir. Dördüncüsü, öğrenciler farklı dil türlerinin morfolojisini inceleyecek, türetilen kelimelerin hiyerarşik yapısının ne olduğunu araştıracak ve morfolojiyi nasıl analiz ettiğimize bakacaklardır. Beşinci olarak, öğrenciler sözdiziminin ne olduğunu, sözdiziminin temel fikirlerinin neler olduğunu, sözdizimsel özelliklerin neler olduğunu, sözdizimsel seçimin ne olduğunu, sözdizimsel kategorilerin ne olduğunu ve dilbilgisinin nasıl oluşturulduğunu araştıracaktır. Altıncı olarak, öğrenciler semantik’in ne anlama geldiğini, hangi kelimelerin ne anlama geldiğini ve cümlelerin ne anlama geldiğini inceleyeceklerdir. Son olarak, öğrenciler pragmatiğin ne anlama geldiğini, içeriğin dile olan ilgisini, konuşma kurallarını ve konuşma eylemlerinin kurallarını gözden geçireceklerdir. Bu yönlerin her biri, İngilizce dil öğretimi ile ilgili olup, dersin her birimi boyunca gözden geçirilir ve otantik öğretim etkinlikleri aracılığıyla uygulanır. |
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|