Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi |
Ders Kodu |
PSYC 204 |
Ders Adı İngilizce |
Cognitive Psychology |
Ders Adı Türkçe |
Bilişsel Psikoloji |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme |
Dersin Düzeyi |
Başlangıç |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: none |
Laboratuvar : none |
Diğer: none |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 141 saat |
Ders Kredileri |
6 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Yalnızca Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Bilişsel psikolojiye dair genel bir bakış kazanmak, insan davranışlarının altında yatan olası bilişsel faktörleri analiz etme konusunda yetkin hale gelmek, daha sonra okudukları teoriler ve araştırma sonuçları üzerine eleştirel düşünmek. |
Ders Açıklaması |
İnsan davranışının bilişsel temelleri üzerine olan teori ve araştırmalar sosyal öğrenme, klasik ve edimsel koşullanma, ve bilgi işlem gibi konu başlıklarına odaklanılarak işlenecektir. Buna ek olarak, bu konu başlıklarıyla yakından ilgili olan dikkat, bellek, algı, problem çözme, akıl yürütme ve karar verme gibi bilişsel süreçler de incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan davranışlarının bilişsel temellerini analiz etmek.
2) Bilişsel psikoloji çalışmalarında kullanılan deneysel metodolojiyi anlamak
3) Öğrenme ilkelerini, insan bilişsel süreçleriyle ilgili teorileri ve ampirik bulguları analiz etmek ve anlamak.
4) Biliş ve öğrenme ile ilgili bilimsel terminolojiyi doğru şekilde kullanmak.
5) Bilişsel psikoloji makalelerini daha kolay okumak, anlamak ve tartışmak.
6) Biliş ve öğrenmenin insan ve insan dışı davranışlardaki kritik rolünü anlamak ve tartışmak.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
Hazırlayan ve Tarih |
MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024 |
Ders Koordinatörü |
MEYMUNE NUR TOPÇU |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Bilişsel Psikolojiye Giriş |
2) |
Bilişsel Sinirbilim |
3) |
Algı |
4) |
Dikkat |
5) |
Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği |
6) |
Uzun Süreli Bellek: Yapı |
7) |
Uzun Süreli Bellek: Kodlama ve Geri getirme |
8) |
Vize |
9) |
Günlük Bellek ve Bellek hataları |
10) |
Bilgi Edinme |
11) |
Dil |
12) |
Problem Çözme ve Yaratıcılık |
13) |
Akıl Yürütme ve Karar Verme |
14) |
Dönem Özeti |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Goldstein, E. B. Cognitive Psychology: Connecting mind, research, and everyday experience
(2nd Edition), Cengage. |
Öğretme Teknikleri | Tersyüz Eğitim |
Ödev ve Projeler | Ders öncesi etkinlikler: Video ve Quizler
Ders içi etkinlikler: Mentimeter Platformu kullanılarak Quizler, Padlet Platformu kullanılarak Grup çalışması, Deneyler |
Laboratuvar Çalışması | yok |
Bilgisayar Kullanımı | yok |
Diğer Aktiviteler | yok |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
13 |
% 10 |
Uygulama |
8 |
% 15 |
Ödev |
8 |
% 15 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 35 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
topcum@mef.edu.tr
Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır.
Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir.
Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır.
Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |