İlköğretim Matematik Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | ELE 301 | |||||
Ders Adı İngilizce | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | |||||
Ders Adı Türkçe | Internship I: School Experience and Teacher Assistantship | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Staj | |||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 560 saat | |||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ELE 204 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ELE 208 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics ELE 202 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra | ELE 206 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | ELE 206 (Sayı, İşlem ve Cebir Öğretiminin Temelleri) ELE 208 (Geometri, Olasılık ve İstatistik Öğretiminin Temelleri) | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | . | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mentor öğretmenin uygulamalarını nasıl gözlemleyeceğini anlamak, eğitim ve öğretimle ilgili konularda ona yardımcı olmak ve uygulamaya dayalı ödevleri tamamlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Ilk iki yıllık üniversite derslerinizi başarıyla tamamladıktan sonra, öğretmen adayı öğrenciler işbirliği yaptığımız okullarda çalışan usta öğretmenlerin sınıflarında tam zamanlı asistan öğretmen olarak yerleştirilecektir. Bu sınıflarda öğretmen adayları: (a) usta öğretmenin deneyimlerini gözlemleyecek, (b) eğitim ve öğretime ilişkin durumlarda usta öğretmene yardım edecek, (c) akademik desteğe ihtiyaç duyan ortaokul öğrencilerine ders çalıştıracak, (d) üniversite dersleri ile ilgili pratik tabanlı görev ve ödevleri tamamlayacak, ve (d) usta öğretmen ve öğretim üyesi tarafından verilen benzer görevleri yerine getirecek. Öğretmen yardımcısına verilen görevler sınıfın seviyesi ve konusuna göre değişebilmektedir. Fakat tüm öğretmen yardımcıları şu iki göre vi mutlaka yerine getirmelidir: (1) usta öğretmenin/mentorlerinin performanslarını dikkatlice gözlemlemek. (2) düşük başarı gösteren ortaokul öğrencilerine ders çalıştırarak başarılı olmalarına destek vermek ve bunu deneyimleyerek öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrenciler, öğretmenler ve öğretmenlik mesleğinin farklı yönleri dahil olmak üzere okul iklimini ve sınıf ortamını analiz edebilme; 2) Öğrencilerin ihtiyaçlarının değerlendirilmesiyle ilişkili olarak başarılı bir öğretim için sınıfı analiz edebilme; 3) İçerik bilgisi, pedagojik bilgi, pedagojik içerik bilgisi ve öğrenciler hakkında bilgi göstergelerini kavramsallaştırabilme; 4) kendi deneyimleri üzerine yazılı ve sözlü olarak düşünebilme; 5) Öğretim hakkındaki teorik bilgileri matematik derslerindeki öğretmen uygulamalarıyla ilişkilendirebilme; 6) Öğrencilerin öğrenme stillerini ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak matematik ders planları hazırlayabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | ||||||
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | ||||||
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | ||||||
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | ||||||
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | ||||||
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | ||||||
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | ||||||
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | ||||||
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | ||||||
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | ||||||
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | ||||||
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | ||||||
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | ||||||
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | S | Proje |
2) | Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | H | Proje |
3) | Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | S | Proje |
4) | Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | H | Proje |
5) | Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | H | Proje |
6) | Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | S | Proje |
7) | Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | H | Proje |
8) | Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | S | Proje |
9) | Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | S | Proje |
10) | Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | H | Proje |
11) | Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | N | |
12) | Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | S | Ödev |
13) | Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | S | Proje |
14) | Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. BENGİ BİRGİLİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Okul Kültürü |
3) | Matematik Öğretmeni Olmak |
4) | Öğretim Metotları |
5) | Sınıf Gözlemi |
6) | Sınıf gözlemi |
7) | Matematiksel görevler |
8) | Matematiksel içerikler |
9) | Planlama |
10) | Zümre ve Veli Toplantıları |
11) | Teknoloji ve Öğretim Araçları |
12) | Öğretimin Analizi |
13) | Öğretimin Analizi |
14) | Dönem Sonu Sunumları |
15) | Okul deneyimi üzerine yansıtıcı gözlemler ve ELE 301 portfolyo teslimleri |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped learning | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Haftalık Günlükler (7 x 2 = 14) Temalar toplantılarda da paylaşılacak: Haftalık temalar Okul ve sınıf bağlamını tanımak, ilk izlenimleri rapor etmek Öğrenciler ve mentor öğretmen hakkında bilgi Profesyonel olmak - mentor öğretmen her gün ne yapar? Sınıf Yönetimi Öğretme stratejileri Öğretmen sorgulama teknikleri Matematiksel görevlerin uygulanması (görevlerin bilişsel talepleri) Öğretmen teknolojisini kullanma Ebeveyn toplantısı Mesleki gelişim toplantısı Ders Planı Toplantıları (zümre toplantıları) Bu dönem öğretme hakkında öğrendikleriniz Gözlemler (7x 2 =% 14) Eğitmen (ler), ortak okuldaki öğretmen asistanını 7 kez gözlemler. Portföy İçeriği (% 22) Öğretim felsefeniz Haftalık Dergiler Yaratmanıza yardımcı olduğunuz ders planları (kalite artışının kanıtı) Birlikte çalıştığınız öğrenci çalışması örnekleri (bire bir veya küçük gruplar, çalışmanız sonucunda öğrenci büyümesinin kanıtı dahil edilebilir) Kanıt: Video ve ses kayıtları ve fotoğraflar (okul yönetiminden izin alınarak) Küçük grup öğretiminin matematiksel görev analizi Yönetici veya mentor öğretmen geri bildirimi veya notları (ilgiliyse) Okulda ekstra müfredat faaliyetleri (bir öğrenci kulübüne yardım veya saha gezisine katılmak vb.) Bu yıl deneyimleriniz sonucunda kullanmayı öğrendiğiniz teknolojik araçlar veya uygulamalar kanıt sağlar Ders Ödevleri Aşağıda bazı ödevlerin açıklaması verilmiştir Bir sınıf matematik görevinin uygulanmasının analizi (2X% 10 =% 20) Bu ödev için, mentor öğretmeninizle işbirliği yaparak bir matematik görevi tasarlamanız / uyarlamanız ve bu görevin sınıfta uygulanmasını gözlemlemeniz istenir. Bu ödevin amacı, matematiksel bir görevin hazırlanmasına yönelik yeteneklerini geliştirmek ve uygulanmasıyla ilgili ayrıntıları gözlemlemektir. Küçük grup talimatlarının video kayıtlarının analizi (2 X% 10 =% 20) Küçük grup öğretiminiz için bir plan sunmanız ve performansınızı analiz etmeniz istenir (temel olarak sorularınızın kalitesi, performansınız sırasında öğrencinin düşünmesine cevap verme şekliniz). Okuldan aldığınız izne bağlı olarak ses veya video kaydını kullanabilirsiniz. Ödevle ilgili ayrıntılar dönem içinde verilecektir. ELE 302 öğrencileri için, 2 küçük grup öğretim video kayıt yerine, tüm sınıf öğretiminin bir analizini yapacaklar. Matematik Dersi Öğretimi (30 dakika) Bu ödev için yarıyılın sonuna doğru bir matematik dersi vermeniz istenir. Bu ödevin amacı, öğrencilere bir ders planlama, öğrencilere bir ders verme ve dersi takip eden öğretiminize yansıtma fırsatı sunmaktır. Bu uygulama sırasında öğretmen adayı mentor öğretmeni ve kurs eğitmeni tarafından gözlemlenebilir. Test hazırlığı (% 5) Öğretmen yardımcıları, mentor öğretmenlerinin yardımıyla mentor öğretmenin dersinde öğrenciler için bir test geliştirmeye çalışacaktır. Ayrıca sınavın notlandırılmasını deneyecek ve öğrenci çalışmalarını analiz edeceklerdir. Sunum (% 5) Her öğretmen adayı, deneyimini yansıtmak için portföyünü 30 dakika içinde sunar. Kanıtlarını portföyde kullanarak, bölümdeki / akademisyen öğretmenlerdeki akademisyenlere / öğrencilere sunar. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Ders öncesi videolarda ve öğrenci projelerinde kullanılacak. | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
birgilib@mef.edu.tr birgilib@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Proje | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Ödevler | 14 | 2 | 6 | 3 | 154 | ||
Toplam İş Yükü | 560 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 22.4 | ||||||
AKTS | 10 |