İlköğretim Matematik Öğretmenliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||||||||||
Ders Kodu | ELE 303 | |||||||||||||
Ders Adı İngilizce | Methods of Teaching Mathematics I | |||||||||||||
Ders Adı Türkçe | Methods of Teaching Mathematics I | |||||||||||||
Öğretim Dili | EN | |||||||||||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||||||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||||||||
Dönem | Güz | |||||||||||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||||||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | |||||||||||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||||||||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||||||||
Ön Koşul |
ELE 202 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra | ELE 206 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra ELE 204 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ELE 208 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics EDS 206 - Instructional Technology and Material Design |
|||||||||||||
Yan Koşul | Yok | |||||||||||||
Beklenen Ön Bilgi | ELE 206 (Sayı, İşlem ve Cebir Öğretiminin Temelleri) ELE 208 (Geometri, Olasılık ve İstatistik Öğretiminin Temelleri) EDS 206 (Öğretim Teknolojisi ve Materyal Tasarımı) | |||||||||||||
Kayıt Kısıtlamaları | . | |||||||||||||
Genel Eğitim Hedefi | . | |||||||||||||
Ders Açıklaması | Bu ders ortaokul matematik öğretmeni adaylarına etkili matematik öğretiminin prensiplerini anlamayı ve bunları uygulama becerilerini kazandırmak için fırsatlar sunacaktır. Derste ortaokulda okutulan matematik konularına özel yaklaşım ve stratejiler öğretilecektir. Özellikle, problem çözme eğitimi, ders planlaması, sınıfta soru-cevap yöntemlerinin etkili kullanımı gibi konular incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Öğrencilerin matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek için etkili ve öğrenci merkezli özel öğrenme yöntemleri ve stratejileri uygulamak. 2) Öğrencinin matematiği nasıl öğrendiğine ve öğrencinin matematik öğrenmedeki zorluklarına dayalı bir ders programı tasarlama. 3) Matematiğin çeşitli alanları (analiz, cebir, lineer cebir, geometri, topoloji, matematiksel modelleme, istatistik ve olasılık, diferansiyel denklemler, vb) ve bilim ve matematiğin doğası hakkında bilgi sahibi olmak. 4) Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre matematiği etkili ve anlamlı bir şekilde öğretmek için müfredat, öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak. 5) Öğrencilerin bireysel gelişim yollarını, matematiği farklı şekillerde anlamada yaşadıkları zorlukları ölçmek ve değerlendirmek ve değerlendirme sonuçlarını öğretimi ve öğrenimi geliştirmek için kullanmak. 6) Öğrencilerin sosyal, kültürel, ekonomik ve bilişsel farklılıkları hakkında bilgi sahibi olmak, ders ve etkinlikleri bu farkındalığa dayalı olarak planlamak. 7) Öğrencilerin matematiği mümkün olan en iyi şekilde öğrenmeleri ve aynı zamanda kendilerini mutlu ve güvende hissetmeleri için meslektaşları ve öğrenci velileriyle işbirliği yapmak ve iletişim kurmak. Öz disiplinli ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde çalışmanın yanı sıra tek başına çalışırken bireysel sorumluluk almak. 8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak. Bilgiye erişebilme ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilme. Alanı ile ilgili problem çözme becerisi gösterebilme, kendini yenileyebilme ve geliştirebilme, kendi çalışmalarını eleştirel bir yaklaşımla analiz edebilme ve sorgulayabilme. Bilişim teknolojilerini etkin kullanmak. 9) Matematik öğretimi ve öğreniminde bilimsel yöntemlere dayalı problemlerin çözümünde bilimsel araştırmaları etkin bir şekilde kullanmak. Verileri eleştirel bir yaklaşımla araştırmak, analiz ve sentez etmek ve problemlere verilere ve bilimsel kaynaklara dayalı çözüm önerileri geliştirmek. 10) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak ve en az B2 düzeyinde İngilizce bilmek (Avrupa Dil Portföyünde). 11) Farklı kültürler, değerler ve öğrencilerin demokratik hakları konusunda farkındalık ve duyarlılık sahibi olmak. 12) Etik ve mesleki sorumluluklarını gösterir. Milli Eğitim Temel Kanunlarında ifade edilen ulusal ve evrensel hassasiyetler hakkında bilgi sahibi olur. 13) Ders etkinliklerini geliştirme sürecinde doğayı ve çevreyi korumaya yönelik farkındalık ve duyarlılık gösterir. 14) Ulusal kültür ve tarihin yanı sıra uluslararası kültürler hakkında bilgi sahibi olur ve zenginliklerinin farkına varır. Toplum, kültür, sanat ve teknoloji alanındaki gelişmeleri öğrenmek ve bu gelişmelere katılmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | ||||||||||||||
2) Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | ||||||||||||||
3) Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | ||||||||||||||
4) Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | ||||||||||||||
5) Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | ||||||||||||||
6) Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | ||||||||||||||
7) Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | ||||||||||||||
8) Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | ||||||||||||||
9) Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | ||||||||||||||
10) Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | ||||||||||||||
11) Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | ||||||||||||||
12) Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | ||||||||||||||
13) Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | ||||||||||||||
14) Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Apply effective and student-centered specific teaching methods and strategies in order to improve students’ mathematical thinking and problem solving skills. | H | Derse Katılım,Sunum |
2) | Design lesson plans based on how students learn mathematics and students’ difficulties in learning mathematics. | H | Select,Derse Katılım |
3) | Demonstrate knowledge in various areas of mathematics (such as analysis, algebra, linear algebra, geometry, topology, mathematical modeling, statistics and probability, differential equations) and nature of science and mathematics. | S | Homework |
4) | Display knowledge and skills in developing programs, teaching technologies and materials in order to teach mathematics in effective and meaningful ways based on student needs. | H | Homework |
5) | Evaluate and assess students’ individual developmental paths, difficulties in understanding mathematics in multiple ways and use assessment results in improving teaching and learning. | H | Homework,Sunum |
6) | Have an awareness of students’ social, cultural, economic and cognitive differences and plan the lessons and activities based on this awareness. | S | Derse Katılım |
7) | Collaborate and respectively communicate with colleagues and student parents such that students learn mathematics in best ways and at the same time feel happy and safe. Work effectively within teams of their own discipline and multi-disciplinary as well as take individual responsibility when they work alone. | H | Derse Katılım |
8) | Have awareness of need for life-long learning. Access information and following developments in education, science and technology. Display skills of solving problems related to their field, renew and improve themselves and critically analyze and question their own work. Use information technologies in effective ways. | S | Homework,Derse Katılım |
9) | Use scientific investigation effectively to solve problems in mathematics teaching and learning based on scientific methods. Critically investigate, analyze and make a synthesis of data, and develop solutions to problems based on data and scientific sources. | N | |
10) | Exhibit skills of communicating effectively in oral and written Turkish and command of English at least at B2 general level of European Language Portfolio. | S | Derse Katılım,Sunum |
11) | Have awareness of and sensitivity to different cultures, values and students’ democratic rights. | N | |
12) | Display ethical and professional responsibilities. Have awareness of national and universal sensitivities that are expressed in National Education Fundamentals Laws. | N | |
13) | Demonstrate consciousness and sensitivity towards preserving nature and environment in the process of developing lesson activities. | N | |
14) | Display knowledge in national culture and history as well as international cultures and recognize their richness. Have awareness of and participate to developments in society, culture, arts and technology. | N |
Hazırlayan ve Tarih | BENGİ BİRGİLİ , |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Hafta | Konu |
1) | Ders izlencesine giriş |
2) | Matematik ve matematik eğitiminin doğası |
3) | Matematiği anlayabilmek |
4) | Etkili öğretim |
5) | Matematik öğretimi için planlama |
6) | Sınıf içi söylem |
7) | Etkili soru sorma |
8) | Birebir öğretim |
9) | Açık uçlu problemlerle öğretim |
10) | Vize |
11) | Küçük grup öğretimi: İşbirlikli öğrenme |
12) | Matematikte somut uygulamalarla öğretim |
13) | Video kullanımı |
14) | Etkili öğretim ilkeleri |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | . | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | . | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | . | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | . | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tayland@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 4 | 10 | 1 | 1 | 48 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |