Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 201 | |||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design I | |||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimari Tasarım I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 304 saat | |||||
Ders Kredileri | 12 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
ARC 102 - Architectural Design II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | İki dönem tasarım stüdyosu. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Yaşam alanlarının oluşumu ve organizasyonunda tasarım düşüncesini uygulamalı olarak kavramak, iç mekanların temel işlevlerini tanımlamak, kullanıcının sosyo-kültürel profilini değerlendirmek, iç mekanın işlev ve kullanıcı profili koordinasyonunda düzenlenmesi, mimarinin tüm boyutlarında modüler kalıpların tanımlanması, mimarinin tarihsel ve kültürel değerler açısından ele alınması. | |||||
Ders Açıklaması | Öğrencilerin kentsel ölçekten 1/1 ölçeğe kadar tasarlamaya cesaretlendirmeyi hedefleyen iç mimarlığa giriş dersidir. Dersin üzerinde durduğu anahtar kelimeler ise, kamusal mekan, özel mekan, sirkülasyon, mekan kullanımı, tefriş ve mobilya tasarımıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) iç mekan tasarım prensiplerini, ölçek kavramını ve iç mekan döşemeyi anlamak; 2) yaşam döngülerinin, kullanıcı profillerinin, faaliyetlerin, kamusal alandan özel alana geçişin, ticari alandaki diyagramlarını vb. analiz etmek ve kullanmak; 3) iç mekan ile kullanıcı arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 4) bir iç mekandaki faaliyetlerin hacimsel yerleşiminin türlerini ve derecelerini, muhafazayı, işlevleri, mekansal ölçek ve sürekliliği kavramak; 5) programlama ve araştırma tekniklerini kullanmak; 6) detay çizimi, malzeme panoları hazırlama, sunum ve portföy dosyaları gibi iç mekan tasarımına ilişkin yeterlilikleri göstermek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2021 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. HASAN GÖKBORA |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – temel kavramlar -diyagramlar ve analiz yöntemleri |
2) | Bina ve mevcut durumların haritalanması, yeniden haritalanması |
3) | Alan Analizi - Jüri |
4) | Ölçek atölyesi |
5) | Konsept tasarım, iç mekan tasarım prensiplerine giriş |
6) | 1/100 İç Mekan Tasarımı ve tasarım sözlüğü |
7) | Jüri |
8) | İç Mekan Tasarımı Öğeleri |
9) | İç Mekan Çevre Sistemleri |
10) | İç mekanın yapılandırılması |
11) | Mobilya ve oransal ilişkiler |
12) | Malzemeler, renkler, detaylar, mobilya kullanımı, aydınlatma |
13) | 1/20 Detay Çizimleri- Kritik |
14) | Jüri |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Bell, V; Rand, P (2014) Materials for Design. Princeton Architectural Press. Ching, F D K (2012) Interior Design İllustrated | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmenin sunumlarının yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Flipped Clasroom' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Projeler, Sunumlar ve Stüdyo Eleştirileri/ İncelemeleri | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | - | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
balogluy@mef.edu.tr - Bu ders için katılım esastır. Öğrenciler sunumları önceden izlemekten, her sunumdaki talimatları takip etmekten ve derse hazırlıklı gelmekten sorumludur. Ders süresinin çoğu kavramların, fikirlerin, yaklaşımların ve bireysel çalışmaların tartışılmasına ayrılacaktır. Geç teslimler kabul edilmeyecektir. Tüm öğrenciler, bir üniversite öğrencisinden beklenen şekilde kişisel ve akademik olarak davranmaktan sorumludur. Bu davranış, akranlarının görüşlerine ve fikirlerine saygı göstermek, ırk, dini inançlar, cinsel yönelim konusunda ayrımcı bir davranışta bulunmamak, projelerinde her zaman kendi fikirlerini kullanmak gibi konuları içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. İntihal yasaktır ve ciddi bir akademik suçtur. Tüm öğrenci çalışmaları, eğitmenin rehberliğinde stüdyoda entelektüel çabalarının sonucu olan öğrencinin orijinal çalışması olmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 1 | 196 | ||
Ödevler | 4 | 20 | 5 | 2 | 108 | ||
Toplam İş Yükü | 304 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 12.2 | ||||||
AKTS | 12 |