Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 334 | |||||
Course Title in English | Foreign Investment Law | |||||
Course Title in Turkish | Yabancı Yatırım Hukuku | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | |||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | None | |||||
Overall Educational Objective | The general educational objective of the course is to teach the students the legislation and dispute resolution mechanisms shaping foreign investments. The students who follow the course will have knowledge about the legal regime between the state and the foreign investor, what kind of treaty regime is envisaged to encourage foreign investment between states, and the international legal protection mechanisms introduced for foreign investors. | |||||
Course Description | The course aims to explore following subjects: the notion of foreign investment, how foreign investment law evolved, Turkish legislation concerning foreign investment, the international conventions on foreign investment regime, legal restrictions on foreign investors under Turkish law, ICSID and MIGA regimes and dispute resolution mechanisms. | |||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında, yabancı yatırım kavramı, yabancı yatırım hukukunun ne zaman ve nasıl koşullar altında oluşmaya başladığı, yabancı yatırımlara ilişkin ulusal mevzuat ve uluslararası antlaşmalar rejimi, Türkiye’de yabancı yatırımcılara uygulanabilecek sınırlamalar, ICSID ve MIGA rejimi ve uyuşmazlık çözüm metotları gibi konular incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Yabancı Sermaye Hareketlerinin Doğuşu ve Gelişimini kavrar 2) Yabancıların Hak ve Özgürlüklerinin Tespitinde Başvurulan Ölçütleri bilmek 3) Yabancı Yatırım Mevzuatı ve Uluslararası Anlaşmalara hakim olmak 4) Yabancı Yatırımcıya Tanınan Hakları kavramak 5) Taşınmaz Edinimi Hakkı Bakımından Yabancı Sermayeli Şirketlerin farklarını değerlendirmek 6) Yabancı Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözüm Tekniklerini (özellikle MİGA ve ICSID) uygulamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | AYFER UYANIK , January 2024 |
Course Coordinator | AYFER UYANIK |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Tarihte ve Günümüzde Yabancı Sermaye |
2) | Yabancı Yatırım Kavramının Tanımı ve Niteliği (Portföy Yatırımı; Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımı) |
3) | Genel Olarak Yabancılar Hukukunun Sistemi |
4) | Yabancı Yatırımlara İlişkin Ulusal Mevzuat |
5) | Doğrudan Yabancı Yatırımlarda Yabancı Personel Çalıştırılması |
6) | Türkiye’de Taşınmaz Mal Edinimi ve Sınırlı Ayni Haklardan Yararlanma Bakımından Yabancı Sermaye |
7) | Yabancı Yatırımlar ve Uluslararası Hukuk |
8) | Türkiye’nin Yatırım Konusunda Taraf Olduğu İki ve Çok Taraflı Milletlerarası Sözleşmeler |
9) | MİGA (Çok Taraflı Garanti Kuruluşunu Kuran Anlaşma) |
10) | ICSID (Devletler ve Diğer Devletlerin Vatandaşları Arasındaki Yatırım Uyuşmazlıklarının Çözülmesi Hakkında Sözleşme) -Konu anlatımı |
11) | İslam Konferansı Teşkilatına Üye Ülkeler Arasında Yatırımların Teşviki, Korunması ve Garanti Edilmesi Sözleşmesi |
12) | ICSID - Hakem kararlarının değerlendirilmesi |
13) | ICSID hakem kararlarının değerlendirilmesi |
14) | ICSID hakem kararlarının değerlendirilmesi |
Required/Recommended Readings | 1) Doğrudan Yatırımların Uluslararası Koruması, Bilgin Tiryakioğlu 2) Doğrudan Yabancı Yatırımlar Kanununun Türk Yabancılar Hukuku Sistemi İçindeki Yeri ve Rolü, Rıfat Erten 3) Hukuksal ve Kurumsal Bağlamda Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Mehmet Baykal 4) Milletlerarası Yatırım Tahkiminde Kamulaştırmadan Doğan Tazminat ve Tazminat Hesaplanmasında Kullanılan Yöntemler, Faruk Kerem Giray | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture, analyses of international conventions and other legislative provisions and court decisions related to the subject | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
uyanika@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |