LAW 421 International ArbitrationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 421
Course Title in English International Arbitration
Course Title in Turkish Uluslararası Tahkim
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Students will learn key cases in law
Course Description The course, through the analysis of sources of law and cases, will give students a basic knowledge of international arbitration law. On the basis of Conventions on international arbitration, during the course, students will discover and analyze rules that govern international arbitration, starting with the concept of arbitration and ADR System. The course is divided into two parties. The first part concerns international institutions, rulemaking bodies that set out rules and appoint arbitrators, and their sources. A second part addresses the procedure in international arbitration: from the arbitration agreement to the award. Special consideration is dedicated to the legal English terminology used in the course and to sponsor students to think in a comparative juridical way.
Course Description in Turkish Bu ders ile tahkim hukukunun kaynakları ve içtihatlar incelenerek, öğrencilere tahkim hukuku konusunda temel bir bilgi kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrenciler, uluslararası tahkime ilişkin sözleşmeleri temel alarak, tahkim ve alternative uyuşmazlık çözümü sistemlerini inceleyecek ve öğreneceklerdir. Ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, tahkim hukukuna ilişkin uluslararası kuruluşlar ve tahkim hukukunun kaynağı incelenecektir. İkinci kısım ise, tahkim sözleşmesinden tahkim kararına kadar geçen süredeki tahkim usulüne ayrılmıştır. Derste kullanılan İngilizce terminolojiye özel bir önem verilerek, öğrencilerin karşılaştırmalı hukuk açısından düşünme yetilerini geliştirmeleri teşvik edilmektedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Tahkim ve ADR sistemi hakkında temel bilgiler
2) Uluslararası tahkim kurumları hakkında temel bilgiler
3) Uluslararası tahkimin hukuki belgelerine ilişkin temel bilgiler
4) Tahkim anlaşması nasıl hazırlanır
5) Uluslararası usule ilişkin temel bilgiler
6) Özgüven ve Hukuk İngilizcesini geliştirmek
7) Kanun hükümlerinin yorumlanmasında karşılaştırmalı bir yaklaşım edinme
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HAVVA KARAGÖZ , January 2024
Course Coordinator HAVVA KARAGÖZ
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Tarihsel arka plan, Uluslararası tahkim ve ADR Sistemi
2) Uluslararası tahkimin ilkeleri
3) Hukukun kaynakları ve kurumlar
4) Tahkim şartı
5) Tahkim talebi
6) Tahkim yeri
7) Tahkim sözleşmesi
8) Tahkim talebinin kabul edilebilirliği ve tahkim heyetinin yetkisi
9) Hakemin görevleri
10) Tahkim yargılamasının nasıl yürütüleceğine ilişkin taraflar ve hakemlerin vardığı anlaşma belgesi, tahkim sürecinin yol gösterici belgesi.
11) Arabuluculuk değerlendirmesi
12) Tahkimde İspat
13) Kararın iptali ve tenfizi
14) Zararın tazmini
Required/Recommended ReadingsGary B. Bond, “International Arbitration Law and Practice”, Kluwer Law International.
Teaching MethodsLecture & open class discussion
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Final 1 % 90
TOTAL % 100
Course Administration karagozh@mef.edu.tr

Final grade (Group Project - Full Paper) 90% , Class Participation 10% Students must have a score of 50 or higher from final assessment in order to pass the course. Rules for attendance: Attendance (personally or online) is mandatory per University policy Late submissions: By specific approval on motivated request Missing an exam: Per University policy

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Laboratuvar 14 0 0
Sunum / Seminer 3 7 1 24
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4