BDA 507 Introduction to Computer Programming (Python)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Büyük Veri Analitiği (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu BDA 507
Ders Adı İngilizce Introduction to Computer Programming (Python)
Ders Adı Türkçe Büyük Veri için Programlamaya Giriş (Python)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 188 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrenciler bilgisayar programlamanın temellerini anlayabilmeli ve Python programlama dilinde temel mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar algoritmalarının nasıl tasarlanacağını ve uygulanacağını öğrenebilmelidir.
Ders Açıklaması Bilgisayar programlamanin temelleri. Yapisal tasarim, iterative programlama, girdi/cikti yontemleri, karar yapilari, fonksiyon, katar, dosya kavramlarini kullanarak algoritma tasarimi ve gelistirilmesi. Programlama kavramlarinin Python dili kullanilarak ogretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bilgisayar programlamanın temellerini anlayın.(sıra, dallanma, yineleme)
2) Temel bilgisayar algoritmalarını tasarlama
3) Mühendislik problemlerini çözmek için bilgisayar programları oluşturma (Python'da Uygulama)
4) C programlama dilinin temellerini anlamak (Python'un işlevleri, dizileri, sözdizimi)
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi.
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır.
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi.
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi.
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme.
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma.
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi.
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak.
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği.
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Lisans derecesi sırasında edinilen beceriler üzerine inşa edilen, makine öğrenimiyle ilgili büyük veri analitiği alanında geliştirilmiş ve derinleştirilmiş bir uzmanlık düzeyi. S
2) Makine öğrenimiyle ilgili istatistik, hesaplama ve bilgisayar bilimi alanlarında derinlemesine teorik ve pratik bilgi uygulanmıştır. H
3) Makine öğreniminde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ve bunların sınırlamaları hakkında kapsamlı bilgi. H
4) Analitik, modelleme ve deneye dayalı keşifsel araştırma tasarlama ve gerçekleştirme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumlara çözümler üretme ve sonuçları yorumlama becerisi. N
5) Analitik süreci ve sonuçlarını makine öğrenimi alanı içinde veya dışında ulusal ve uluslararası platformlarda hem sözlü hem de yazılı olarak tanımlayabilme. N
6) Makine öğrenimi, işleme, kullanım, yorumlama ve yayma aşamaları ve ilgili tüm mesleki faaliyetlerle ilgili sosyal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olma. N
7) Makine öğrenimi alanındaki yeni ve ortaya çıkan uygulamalar hakkında profesyonel farkındalık ve bunların kullanımlarını gösterme becerisi. N
8) Çok disiplinli takımlarda lider olarak hareket etme, karmaşık durumlara büyük veri odaklı çözümler geliştirme yeteneği; sorumluluk almak. N
9) Avrupa Dil Portföyü Genel Seviye B2'de hem sözlü hem de yazılı olarak İngilizce iletişim kurabilme yeteneği. N
10) Makine öğrenimi uygulamalarının sosyal ve çevresel yönlerini anlama. N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Programlamaya giriş
2) Değişkenler, dizeler, sayılar, ifadeler
3) Sıra, Koşullar, döngüler
4) Sıra, Koşullar, döngüler
5) Algoritma Sözde Kodu
6) Listeleme ve listeleme işlemleri
7) Veri yapıları
8) Veri yapıları
9) Veri yapıları
10) Özet fonksiyonu
11) Yinelemeli prosedürler
12) Python ile açık kaynak ve büyük veri
13) Python ile açık kaynak ve büyük veri
14) Öğrenci Sunumları
15) Proje/sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPython Programming (open source) wikibooks, https://en.wikibooks.org/wiki/Python_Programming
Öğretme TeknikleriSınıfta ders işlenecek. Öğrenciler proje için bireysel olarak çalışacaklar
Ödev ve Projeler3 Ödev, 1 Proje
Laboratuvar ÇalışmasıBilgisayar laboratuvarında programlama
Bilgisayar KullanımıPython ile Programlama İçin
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Ödev 3 % 60
Projeler 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 0.5 63
Laboratuvar 14 1 2 0.5 49
Ödevler 4 2 10 1 52
Ara Sınavlar 1 1 2 3
Final 1 20 1 21
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü/25 7.5
AKTS 7.5