IR 328 International MigrationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu IR 328
Ders Adı İngilizce International Migration
Ders Adı Türkçe Uluslararası Göç
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 2
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Göç hakkında derinlemesine bilgi edinmek ve ulusal kimlik, vatandaşlık ve küresel eşitsizlikler üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmek
Ders Açıklaması Göç, insanlık tarihini şekillendirmede önemli bir unsur olmuştur. Günümüzde küresel göçün siyasi ve sosyal kurumlarımız, ekonomi ve kültür üzerindeki artan etkisi, yarattığı fırsatları takdir edebilmek ve getirdiği zorluklarla başa çıkabilmek için disiplinlerarası bir perspektifi zorunlu kılmaktadır. Bu ders, göçü disiplinlerarası bir bakış açısıyla incelemeyi amaçlamakta ve şu sorulara cevap aramaktadır: Kimler göç eder ve hangi amaçlarla; neden belirli bölgelerden ve bölgelere daha fazla insan göç etmektedir; çağdaş göç deneyiminde yeni olan nedir; ulus-devletlerin göçü düzenlemedeki rolü nedir; insan hareketliliği toplumsal sınıf, cinsiyet, ulus, insan hakları ve kimlik gibi sosyal bilimlerin anahtar kavramlarıyla nasıl bağlantılıdır; göçmenler ulusötesi kimliklerini inşa ederken medyayı nasıl kullanırlar? Ders materyali, göçün asimilasyon, ulusötesicilik, toplumsal hareketlenme, cinsiyet ve medya gibi çeşitli yönlerine dair Avrupa ve Amerikan literatüründen örnekler içermekte, aynı zamanda Türk göç bağlamına yönelik seçilmiş okumalarla zenginleştirilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Göçe yönelik teorik yaklaşımları ve çağdaş göç kalıplarını anlamak
2) Ulus-devletlerin göçü düzenlemedeki rolünü incelemek
3) Göçün asimilasyon, ulusötesicilik, toplumsal hareketlenme gibi çeşitli yönlerini anlamak
4) Göç kavramını özellikle Türkiye bağlamında incelemek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BEGÜM UZUN TAŞKIN , January 2024
Ders Koordinatörü BEGÜM UZUN TAŞKIN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. AYŞEGÜL AKDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Göçü anlamak
3) Sömürgecilik ve Sonrası Deneyimler
4) Entegrasyon, asimilasyon ve çok-kültürlülük tartışmaları
5) Ulusötesicilik
6) Ulusötesicilk
7) Göç, kimlikler ve sosyal mobilizasyon
8) Türkiye'de Göç Deneyimi
9) Türkiye'de Göç Deneyimi
10) Mülteciler ve İnsan Hakları
11) Mülteciler ve İnsan Hakları
12) Toplumsal cinsiyet ve göç
13) Göçmenlerin medyası
14) Değerlendirme ve tartışma
15) final dönemi
16) final dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMassey, D. S. (1999) “Why Does Immigration Occur? A Theoretical Synthesis." in C. Hirschman, P. Kasinitz and J. DeWind, eds. The Handbook of International Migration: The American Experience . New York: Russell Sage Foundation. Ch. 2, p: 34-52 Castles, S. (2007). Twenty-first-century migration as a challenge to sociology. Journal of Ethnic and Migration Studies, 33(3), 351-371 A. L. Stoler 1989: “Rethinking Colonial Categories: European Communities and the Boundaries of Rule”, Comparative Studies in Society and History 31(1): 134-161. É. Balibar, 1991: “Is there a Neo-Racism?”, in: E. Balibar /I. Wallerstein, Race, Nation and Class: Ambiguous Identities, 17-28. Portes, A., & Zhou, M. (1993). The new second generation: Segmented assimilation and its variants. The annals of the American academy of political and social science, 530(1), 74-96. Modood, T. (2003). Muslims and the Politics of Difference. The Political Quarterly, 74(s 1),100-115. Žižek, S. (2008). Tolerance as an ideological category. Critical Inquiry, 34(4), 660-682. Amelina, A., & Faist, T. (2012). De-naturalizing the national in research methodologies: Key concepts of transnational studies in migration. Ethnic and Racial Studies, 35(10), 1707-1724. Schiller, N. G., Basch, L., & Blanc‐Szanton, C. (1992). Transnationalism: A new analytic framework for understanding migration. Annals of the New York academy of sciences, 645(1), 1-24. P. Kivisto 2001: Theorizing transnational immigration: a critical review of current efforts, Ethnic and Racial Studies, 24:4, 549-577, Şahin, Ş. (2005). The rise of Alevism as a public religion. Current Sociology,53(3), 465-485. Sökefeld, M. (2006). Mobilizing in transnational space: a social movement approach to the formation of diaspora. Global networks, 6(3), 265-284. Kirişçi, K. (2000). Disaggregating Turkish citizenship and immigration practices. Middle Eastern Studies, 36(3), 1-22. C. Saraçoğlu 2008: Exclusive Recognition. The new Dimension of the Question of Ethnicity and Nationalism in Turkey, Ethnic and Racial Studies, 1-19. Pamuk, O. (2014) Kafamda Bir Tuhaflık Yapı Kredi Yayınları 93-110. Çelik, A. B. (2005). " I miss my village" forced Kurdish migrants in Istanbul and their representation in associations. New perspectives on Turkey, 32, 137. Kaya, A. & Kentel, F. (2005) Euro-Turks A Bridge or a Breach between Turkey and the European Union? A Comparative Study of German-Turks and French-Turks. Centre for European Policy Studies. G. Agamben 1993: We Refugees Biehl, K. (2009). Migration ‘Securitization’and its Everyday Implications: an examination of Turkish asylum policy and practice. Kirişçi, K. 2014 Syrian refugees and Turkey's challenges: Going beyond hospitality- Washington, DC: Brookings Institution (pg: 18-46). İçduygu, A. (2015) Syrian Refugees and the long road ahead. Transatlantic Council on Migration. Mahler, S. J., & Pessar, P. R. (2006). Gender matters: Ethnographers bring gender from the periphery toward the core of migration studies. International migration review, 40(1), 27-63. Kalaycıoğlu, S., Çelik, K., & Beşpınar, F. U. (2010). " Gitmek mi zor kalmak mı?": Avrupa'ya erkek göçü ve geride kalan kadının gözünden göç deneyimi. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 27(1). Dekker, R., & Engbersen, G. (2014). How social media transform migrant networks and facilitate migration. Global Networks, 14(4), 401-418. Aksoy, A., & Robins, K. (2000). Thinking across spaces Transnational television from Turkey. European Journal of Cultural Studies, 3(3), 343-365.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme yönetemlerinden olan ders öncesi videolar, grup tartışmaları, quizler
Ödev ve ProjelerBlackboard ödevleri
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 25
Küçük Sınavlar 2 % 35
Ara Sınavlar 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi aysegul.akdemir@bau.edu.tr
0212 395 36 00
Herhangi bir uygunsuz davranış, akademik dürüstlük ihlali veya intihal, YÖK Disiplin Yönetmeliğine tabidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Küçük Sınavlar 2 12 1 26
Ara Sınavlar 1 18 2 20
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5