Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | LAW 321 | ||||
Ders Adı İngilizce | EU Consumer Law | ||||
Ders Adı Türkçe | AB Tüketici Hukuku | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 100 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri veya Erasmus | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Öğrenciler AB Tüketici Hukuku ile ilgili temelleri ve anahtar kavramları öğreneceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Dersin amacı, öğrencilerin tüketici haklarının korunmasına ilişkin sorunlu alanları analiz eden akademik ve mesleki bilgilerini geliştirmektir. Bu sayede öğrenciler, hem iç hem de AB pazarını kapsayan tüketici haklarının korunması alanında teorik bilgi ve pratik becerilerle donatılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) AB içerisinde bir tüketicinin hakları ve bu hakların nasıl uygulanacağı hakkında detaylı bilgiye sahip olmak 2) AB hukukunun ulusal yasalarla karşılaştırmalı yönlerini öğrenmek 3) Mal ve hizmet satışı, haksız uygulamalar, ürün sorumluluğu, seyahat-eğlence sözleşmeleri ve finansal hizmetlerle ilgili olarak tüketicinin korunmasına ilişkin sağlam bir bilgi birikimi sergilemek 4) İnternet çağında veri korumaya ilişkin meseleleri tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Sınav |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Sınav |
Hazırlayan ve Tarih | , November 2021 |
Ders Koordinatörü | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Dersin konusunun ve kullanılan materyalin tanıtılması, müfredatın duyurulması |
2) | Tüketici kavramı |
3) | Tüketicinin korunması, mevzuat metinleri, Avrupa Komisyonu öncelikleri, Devlet mahkemeleri ve ABAD |
4) | Tüketici eğitimi ve bilgilendirme |
5) | Tüketici mal ve hizmetlerinin korunması 1: iade hakkı, nakliye ve teslimat |
6) | Tüketici mal ve hizmetlerinin korunması 2: iade hakkı, nakliye ve teslimat |
7) | Haksız Uygulamalar |
8) | Ürün Sorumluluğu |
9) | Vizeler |
10) | Veri koruma ve internet hakları 1 |
11) | Veri koruma ve internet hakları 2 |
12) | Finansal Servisler ve tüketicinin korunması |
13) | Eşya hukuku |
14) | Seyahat ve transferler |
15) | Enerji servisleri ve tüketicinin korunması |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Blackboard üzerinden sağlanacaktır | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrencilerin dersten önce ders kitabından veya sağlanan diğer ders materyallerinden ilgili bölüm(ler)i okumaları beklenmektedir. Sınıf zamanı, atanan okumalar üzerine sunumlar ve tartışmalar için harcanacaktır. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 100 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |